گلکسی اس 24 اف ای

هر آنچه از گلکسی اس 24 اف ای سامسونگ می دانیم؛ از مشخصات فنی تا قیمت و زمان عرضه

با نزدیک‌تر شدن زمان رونمایی گوشی مورد انتظار سامسونگ گلکسی اس 24 اف ای – Galaxy S24 FE در اینجا سعی داریم نگاهی کامل به مشخصات ظاهری و فنی احتمالی آن داشته باشیم.

سری گوشی های گلکسی FE سامسونگ را باید پدیده‌های این کمپانی در چند سال اخیر دانست. این گوشی‌ها اساسا با هدف ارائه قابلیت‌هایی بیشتر از سری میان رده گلکسی A و با قیمت پایین‌تر از سری پرچمدار گلکسی S به بازار عرضه شده و توانسته‌اند در این مسیر موفقیت قابل قبولی هم کسب کنند. بر اساس اخبار و اطلاعاتی که از گوشی گلکسی اس 24 اف ای سامسونگ منتشر شده به نظر می‌رسد این گوشی نیز قصد دارد دقیقا همین مسیر را طی کند.

در چند ماه اخیر شایعات و اخبار فراوانی در خصوص گلکسی S24 FE منتشر شده و بخش‌های مختلفی از طراحی و مشخصات این گوشی افشا شده‌اند. در ادامه با بخش گوشی های موبایل گجت نیوز همراه باشید تا ضمن بررسی این شایعات و اخبار در خصوص میانرده پریمیوم آتی سامسونگ به جمع‌بندی برسیم.

طراحی Galaxy S24 FE

کامل‌ترین اطلاعات ما از ظاهر گوشی گلکسی اس 24 اف ای به رندر 360 درجه‌ای‌ست که مدتی پیش اکانت معتبر OnLeaks منتشرکرد.

رندر Galaxy S24 FE

مشخصات فیزیکی و ظاهری S24 FE تقریبا همان‌چیزی‌ست که پیش‌بینی می‌شد. ماژول دوربین پشت این گوشی سه‌گانه بوده و اندازه صفحه نمایش به 6.5 اینچ افزایش یافته و بزرگتر از مدل پایه گلکسی اس 24 شده است. از سوی دیگر، در قسمت پایین S24 FE نیز درگاه USB-C قابل مشاهده بوده و ابعاد  آن نیز 162 در 77.3 در 8 میلیمتر خواهد بود. به این ترتیب اندازه گلکسی اس 24 اف ای اندکی بزرگتر از نسل پیشین خود، گلکسی اس 23 اف ای خواهد بود.

مشخصات فنی گلکسی اس 24 اف ای سامسونگ

به ادعای OraXda، یکی از افشاگران مطرح توییتر، گلکسی S24 FE از همان تراشه‌های اگزینوس 2400 یا اسنپدراگون 8 نسل 3 به کار رفته در مدل‌های پرچمدار S24 بهره خواهد برد.

گلکسی اس 24 اف ای

این نخستین بار در تاریخ سامسونگ خواهد بود که گوشی‌های سری FE را با تراشه‌هایی مشابه با سری اصلی Galaxy S به بازار عرضه خواهد کرد. با این حال هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا این گوشی به‌طور کامل به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI دسترسی خواهد داشت یا خیر.

از سوی دیگر، همین افشاگر پیش‌بینی کرده که گلکسی S24 FE با 12 گیگ رم و 128 یا 256 گیگ حافظه داخلی رونمایی و معرفی خواهد شد.

باتری گلکسی اس 24 اف ای

گلکسی S24 FE احتمالا به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که به‌طور قابل توجهی بزرگتر از نمونه 4000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در S23 FE است. این افزایش ظرفیت باتری در کنار مصرف فوق‌العاده بهینه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام می‌تواند نویدبخش شارژدهی خیره‌کننده این گوشی باشد.

در عین حال تقریبا هیچ‌یک از مشخصات فنی گلکسی اس 24 اف ای مورد تایید رسمی سامسونگ قرار نگرفته. بنابراین برای اظهار نظر در خصوص شارژدهی این گوشی هنوز اندکی زود است!

دوربین Galaxy S24 FE

بزرگترین شایعه پیشرامون ماژول دوربین گلکسی اس 24 اف ای سامسونگ احتمال تجهیز آن به همان حسگر 50 مگاپیکسلی است که در گلکسی اس 23 شاهدش بودیم.

دوربین Galaxy S24 FE

البته در مورد دو دوربین دیگر این گوشی هنوز نمی‌توان اظهار نظر کرد؛ اما منطقی‌ست که تصور کنیم سایر دوربین‌های این گوشی نیز مشابه گلکسی اس 23 خواهند بود. بر این اساس، Galaxy S24 FE احتمالا به یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (f/2.2) و یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.4) با بزرگنمایی نوری سه برابری مجهز خواهد بود.

زمان رونمایی و قیمت

زمان رونمایی Galaxy S24 FE یکی از سوالات بزرگ در خصوص این گوشی است. بسیاری شایعات اما معتقدند زودترین زمان رونمایی از این گوشی‌های میان رده پریمیوم پاییز 2024 خواهد بود؛ درحالیکه دیرترین زمان عرضه آن‌ها به بازار نیز اوایل سال 2025 برآورد شده است.

گلکسی اس 24 اف ای

از طرف دیگر، افت قیمت اخیر پرچمداران سری گلکسی اس 24 (مدل‌های استاندارد و پلاس) در کنار قیمت رقابتی گلکسی A55 باعث شده که مساله قیمت‌گذاری اس 24 اف ای نیز اندکی پیچیده‌تر از انتظار بسیاری از ما باشد. با این وجود باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه تصمیمی برای قیمت‌گذاری محصول جدیدش خواهد گرفت.

جمع‌بندی؛ آیا گلکسی اس 24 اف ای می‌تواند به موفقیت برسد؟

اگر قصد بررسی صادقانه گلکسی S24 FE را داشته باشیم، بزرگترین ابهام در خصوص این گوشی قیمت‌گذاری آن خواهد بود؛ چراکه قیمت بیش از اندازه پایین این گوشی فروش میان رده‌های محبوب گلکسی A55 را به خطر انداخته و قیمت بیش از حد بالا نیز ارزش خرید آن را زیر سوال خواهد برد.

گلکسی اس 24 اف ای

از سوی دیگر تجهیز یا عدم تجهیز این گوشی به قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI نیز مساله دیگری است که می‌تواند در آینده این گوشی تاثیر زیادی داشته باشد؛ هرچند که به نظر می‌رسد سامسونگ امکان بهره بردن کامل از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را در اختیار کاربران این گوشی قرار دهد.

در عین حال Galaxy S24 FE در سایر جنبه‌ها محصولی عالی است. تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اگزینوس 2400 در کنار افزایش اندازه صفحه نمایش و رم و حافظه داخلی بالاتر نسبت به نسل گذشته از جمله عواملی هستند که قادرند فروش درخشان را برای این میان رده پریمیوم کره‌ای به همراه داشته باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی S24 FE سامسونگ با تمام نسل‌های قبلی خود متفاوت است 5 گوشی اندرویدی جذاب که می‌توانید به جای گلکسی S24 خریداری کنید آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی S24 اولترا؛ آیا پرچمدار اپل از پس کهکشانی سامسونگ بر خواهد آمد؟ مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE با A54 ؛ آ 54 بخریم یا اس 23 اف ای؟