گلکسی S24 خریداری

5 گوشی اندرویدی جذاب که می‌توانید به جای گلکسی S24 خریداری کنید

گلکسی اس 24 سامسونگ تنها پرچمدار توانمند و باارزش اندرویدی نیست. در ادامه چند گوشی جذاب که می‌توان به جای گلکسی S24 خریداری کرد را معرفی خواهیم کرد.

اگر قصد خرید یک پرچمدار قدرتمند اندرویدی را داشته باشید احتمالا گلکسی S24 سامسونگ در صدر لیست شماست. این گوشی کوچک ترین و ارزان‌ترین مدل از سری پرچمدار S24 به شمار می‌رود. با این وجود عملکرد فنی آن به لطف استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 (اگزینوس 2400 در برخی نقاط جهان) در کنار هشت گیگ رم بی‌رقیب بوده و صفحه نمایش بسیار باکیفیت امولد LTPO آن با نرخ رفرش 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت در شمار بهترین نمونه‌های تولید شده در صنعت گوشی‌های موبایل قرار دارد. علاوه بر این، ماژول دوربین سه‌گانه این گوشی نیز عملکردی ستودنی ارائه می‌کند.

در عین حال گلکسی S24 تنها گوشی اندرویدی پرچمدار و توانمند حال حاضر دنیا نیست. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی علاقه‌ای به خرید این گوشی ندارید می‌توانید جایگزین‌های مختلفی برای آن پیدا کنید که عملکردی فوق‌العاده را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی S24 سامسونگ خریداری کنید خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی S24 پلاس

اگر قصد خریداری گلکسی S24 سامسونگ را دارید، اما به دنبال صفحه نمایشی بزرگتر هستید، می‌توانید S24 پلاس را انتخاب کنید که همان قدرت سخت افزاری و قابلیت‌ها را در ابعادی بزرگتر به شما ارائه خواهد کرد.

گلکسی S24 خریداری

نخستین مزیت اس 24 پلاس در مقایسه با اس 24 صفحه نمایش بزرگتر و در نتیجه فضای کاری بیشتر است. البته اگر به گوشی‌های فشرده و جمع و جور علاقمند باشید قطعا اس 24 استاندارد گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما خواهد بود؛ اما نمی‌توان مزایای صفحه نمایش 6.7 اینچی مدل پلاس را نادیده گرفت. بزرگتر شدن S24 Plus همچنین امکان تعبیه باتری بزرگتری را نیز به سامسونگ داده است. بر اساس تست‌های انجام شده، به لطف عملکرد فوق‌العاده بهینه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، باتری 4900 میلی آمپر ساعتی این گوشی قادر است در استفاده معمولی حداقل دو روز کامل دوام بیاورد. علاوه بر این، S24 Plus همچنین به 12 گیگ رم هم مجهز بوده و در فعالیت‌های سنگین‌تر و مالتی تسکینگ عملکرد بهتری در مقایسه با مدل استاندارد خواهد داشت.

علاوه بر تمامی مزیت‌های برگرفته از اندازه بزرگتر اس 24 پلاس در مقایسه با مدل استاندارد، سرعت شارژ بالاتر نیز دیگر حسن آن به شمار می‌رود. حداکثر شارژ گلکسی S24 برابر با 25 وات است. با این وجود باتری اس 24 پلاس قادر است با توان 45 وات شارژ شود. بنابراین باتری این گوشی در مدت زمان کوتاه‌تری در مقایسه با اس 24 استاندارد شارژ خواهد شد.

اگر از نظر شما این قابلیت‌ها ارزش پرداخت 200 دلار بیشتر را دارد در خرید S24 پلاس درنگ نکنید. قیمت مدل پایه گلکسی اس 24 برابر با 800 دلار است؛ درحالیکه با پرداخت 1000 دلار می‌توانید مدل پایه گلکسی S24 پلاس را خریداری کنید.

گوگل پیکسل 8

اگر به یک گوشی جمع و جور اندرویدی علاقمند هستید، می‌توانید به عنوان یک گزینه جایگزین برای گلکسی اس 24 سامسونگ، گوگل پیکسل 8 را هم در نظر داشته باشید.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچ است؛ اما میزان روشنایی آن به عدد فوق‌العاده 2000 نیت رسیده و نرخ رفرش پانل آن هم بین 60 تا 120 هرتز در تغییر است. پیکسل 8 همچنین همانند اس 24 از 8 گیگ رم بهره می‌برد. همچنین تراشه تنسور G3 گوگل هم در این گوشی وظیفه پردازش اطلاعات و ارائه عملکرد قدرتمند و بهینه را بر عهده دارد.

گوگل پیکسل 8

یکی از مزایای مهم Pixel 8 در مقایسه با Galaxy S24 سامسونگ ارائه اندروید خالص توسط این گوشی است. اگر به اپلیکیشن‌های اضافی و قابلیت‌هایی که سامسونگ در رابط کاربری One UI خود تعبیه کرده علاقه‌ای ندارید و دنبال یک تجربه ساده و بی‌آلایش از اندروید هستید، گوگل پیکسل 8 بهترین گزینه‌ای‌ست که می‌توانید خریداری کنید.

پرچمدار گوگل همچنین تصاویری فوق‌العاده باکیفیت می‌گیرد. البته پیکسل 8 بر خلاف اس 24 از تنها دو لنز دوربین بهره می‌برد. با این وجود نقطه قوت این گوشی پردازش فوق‌العاده‌ای‌ست که روی تصاویر خروجی انجام می‌دهد. گوشی‌های سامسونگ به‌صورت سنتی تصاویری با رنگ‌های بسیار اشباع ثبت می‌کنند. این مساله البته در نسل جدید تا حد زیادی معتدل‌تر شده؛ اما همچنان برخی کاربران تصاویر خروجی اشباع این گوشی را نمی‌پسندند. در این میان، گوگل Pixel قادر است با ارائه رنگ‌بندی طبیعی‌تر عملکردی عالی داشته باشد.

نکته مهم دیگر در خصوص پیکسل 8 نیز قیمت ارزان‌تر آن در مقایسه با اس 24 است. مدل پایه Pixel 8 با قیمت 700 دلار؛ یعنی 100 دلار ارزان‌تر از گلکسی اس 24 به فروش خواهد رسید.

در گجت نیوز بخوانید:
اپل برای آیفون ۱۶ باید چه درس هایی از سری گلکسی اس ۲۴ بگیرد؟ گلکسی اس ۲۴ در برابر گلکسی اس ۲۱؛ پرچمدار سامسونگ در سه سال چه پیشرفت هایی کرده است؟ گلکسی اس ۲۴ در برابر گلکسی اس ۲۲؛ آیا زمان ارتقا برای کاربران پرچمدار دو سال پیش سامسونگ فرا رسیده؟

وان پلاس 12

کمپانی خوشنام امسال توانسته با وان پلاس 12 تعریف جدیدی از گوشی‌های پرچمدار ارزشمند اندرویدی را ارائه کند. OnePlus 12 قیمتی هم‌اندازه گلکسی اس 24 دارد. با این وجود قابلیت‌های سخت افزاری و فنی این گوشی نه تنها ارزش خرید فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده، بلکه این گوشی را حتی به یکی از مهم‌ترین جایگزین‌های مدل پریمیوم گلکسی اس 24 اولترا هم تبدیل کرده است!

پیش از هرچیز، صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد LTPO وان پلاس 12 با ارائه رزولوشن بسیار بالای 1440 در 3168 پیکسل و چگالی 510 پیکسل بر اینچ در این کلاس قیمتی بی‌رقیب به شمار می‌رود. این صفحه نمایش نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی را ارائه کرده و روشنایی آن به عدد شگفت‌انگیز 4500 نیت می‌رسد! بنابراین وان پلاس 12 یکی از روشن‌ترین صفحه نمایش‌های تاریخ صنعت گوشی‌سازی را به کاربران ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش همچنین به‌صورت خمیده طراحی شده است. بنابراین تجربه‌ای فراگیرتر از کار با اندروید را در اختیارتان قرار خواهد داد؛ هرچند که اگر تجربه کار با این صفحه نمایش‌ها را نداشته نباشید، لمس ناخواسته گوشه‌های آن می‌تواند اجتناب‌ناپذیر باشد!

وان پلاس 12

وان پلاس 12 همچنین با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در کنار 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی به یک هیولای رام‌نشدنی تبدیل می‌شود. البته این میزان رم هنوز در گوشی‌های موبایل، حتی پرچمداران، مورد نیاز نیست. با این وجود احتمالا در آینده نزدیک بازی‌های موبایل و مالتی تسکینگ نیازمند این میزان حافظه خواهند بود.

وان پلاس 12 همچنین از یک آرایش سه‌گانه دوربین استفاده می‌کند که عملکردی هم‌تراز با بهترین‌های دنیای اندروید دارد. حسگر اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن هم از یک دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک حسگر فوق عریض 48 مگاپیکسلی به کار رفته‌اند که در بررسی‌های مختلف عملکردی کاملا برتر از اس 24 را ارائه داده‌اند. وان پلاس همچنین برای تنظیم رنگ دوربین گوشی‌هایش از هاسلبلاد کمک گرفته تا تصاویری با رنگ‌های متعادل‌تر و موزون‌تر به ثبت برساند.

پرچمدار وان پلاس همچنین در بخش باتری و سرعت شارژ نیز به جرات یک سر و گردن بالاتر از گلکسی اس 24 سامسونگ ایستاده است. وان پلاس 12 به یک باتری 5400 میلی آمپر ساعتی مجهز است که به‌سادگی می‌تواند با استفاده معمولی حداقل دو روز شارژدهی داشته باشد. همچنین در صورت نیاز به شارژ نیز این گوشی با توان خارق‌العاده 100 وات شارژ می‌شود. OnePlus 12 همچنین از شارژ بیسیم 50 واتی نیز پشتیبانی کرده و به‌سادگی بر اس 24 غلبه می‌کند.

در کنار تمام این موارد طراحی فوق‌العاده وان پلاس 12 در دو رنگ جذابش را نباید از یاد برد. بنابراین اگر از ظاهر مینیمال و کسل‌کننده گلکسی اس 24 خسته شده‌اید هم یک دلیل دیگر برای خریداری پرچمدار وان پلاس در اختیار خواهید داشت!

سامسونگ گلکسی اس 23

اگر به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ علاقمندید، اما برایتان فرقی ندارد که پرچمدار امسال یا سال گذشته را خریداری کنید، توصیه ما به شما خرید گلکسی S23 به جای S24 است. پرچمدار سال گذشته سامسونگ علاوه بر این که هنوز هم محصولی فوق‌العاده توانمند به شمار می‌رود قابلیت‌های اختصاصی هوش مصنوعی Galaxy AI را نیز دریافت کرده تا اختلاف با اس 24 را به حداقل برساند.

گلکسی S24 خریداری

ابعاد و اندازه اس 23 و اس 24 کاملا مشابه یکدیگر است و هر دو کوچکترین اعضای خانواده خود به شمار می‌روند. سامسونگ البته در نسل 2024 پرچمدارانش از قاب تخت‌تری بهره برده و ظاهری جعبه‌ای‌تر به آن‌ها بخشیده است. با این وجود طراحی کلی این دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر است.

گلکسی S23 از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره برده که پرچمدار سال 2023 چیپست‌های اندرویدی به شمار رفته و هنوز هم عملکرد کم‌رقیبی ارائه می‌کند. علاوه بر این، ظرفیت رم اس 23 نیز مشابه با اس 24 برابر با 8 گیگ است که نکته مثبت بزرگی برای آن به شمار می‌رود. از سوی دیگر سامسونگ تصمیم گرفته ماژول دوربین کم‌نقص S23 را دقیقا به S24 منتقل کند. بنابراین شاهد همان چینش سه‌گانه دوربین پشت در پرچمداران سامسونگ خواهیم بود. اس 23 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره خواهد برد که عملکرد فوق‌العاده آن‌ها شهره خاص و عام است! کره‌ای‌ها البته بهینه‌سازی‌هایی را در پردازش رنگ S24 انجام داده‌اند تا تصاویر ظاهری زنده‌تر داشته باشند. با این وجود کلیات عملکرد دوربین پرچمداران 2023 و 2024 سامسونگ مشابه یکدیگر است.

از همان ابتدا نیز می‌شد حدس زد که هوش مصنوعی مهم‌ترین نقطه قوت Galaxy S24 در مقایسه با نسل پیشین به شمار می‌رود. در عین حال افزوده شدن این قابلیت‌ها به‌طور کامل به اس 23 باعث شده که علاقمندان به خرید پرچمداران سامسونگ بهانه‌ای برای خریداری نکردن گلکسی S23 به جای S24 نداشته باشند! این کار همچنین باعث صرفه‌جویی فراوان در هزینه‌ها هم خواهد شد.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

اگر دلیل گرایش شما به خریداری کردن گلکسی S24 اندازه کوچک آن است بد نیست نگاهی هم به گلکسی زد فلیپ 5 داشته باشید که یکی از بهترین گوشی‌های تاشو (فلیپ فون) حال حاضر بازار به شمار می‌رود. اندازه صفحه نمایش بیرونی نسل پنجم این سری گوشی‌ها از 1.9 اینچ در نسل قبل به 3.4 اینچ افزایش پیدا کرده و با اندکی تنظیمات اولیه قابلیت اجرای هر اپلیکیشنی را خواهد داشت.

گلکسی زد فلیپ 5

همچنین صفحه نمایش داخلی آن نیز 6.7 اینچی و تاشو بوده و همان‌طور که از یک پرچمدار سامسونگ انتظار می‌رفت کیفیتی مسحورکننده را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هرتزی را ارائه کرده و حداکثر روشنایی آن به 1750 نیت می‌رسد. علاوه بر این، گلکسی زد فلیپ 5 همچنین به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز بوده و 8 گیگ رم دارد. بنابراین در صورت خرید این گوشی خیالتان از بابت عملکرد فنی آن به‌طور کامل راحت خواهد بود! بعلاوه، ظرفیت باتری این گوشی نیز 3700 میلی آمپر ساعت است که شاید چندان خیره‌کننده به نظر نرسد، اما عملکرد قابل قبولی دارد. این گوشی تاشو همچنین دقیقا مثل اس 24 از شارژ 25 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

طبیعتا نمی‌توان انتظار دوربین‌هایی خارق‌العاده را از گوشی‌های تاشو داشت؛ چراکه اساسا ماهیت این گوشی‌ها ثبت تصاویر باکیفیت نیست! با این وجود عملکرد ماژول دوگانه دوربین پشت این گوشی که از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 12 مگاپیکسلی ثانویه و فوق عریض تشکیل شده کاملا رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. همچنین دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی آن نیز کاربری قابل قبولی ارائه می‌کند. در کنار این موارد، باید توجه کرد که ماهیت تاشوی این گوشی پتانسیل‌های عکسبرداری زیادی را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

البته قیمت Galaxy Z Flip 5 اندکی گران‌تر از Galaxy S24 خواهد بود. با این وجود اگر به یک محصول جدید، جوان‌پسند و البته کارآمد نیاز دارید و از گوشی‌های هوشمند معمولی خسته شده‌اید، زد فلیپ 5 محصولی فوق‌العاده برای شماست.

همچنین بخوانید:
بهترین لوازم جانبی گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ بزرگترین تفاوت های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس؛ کدام را بخریم؟ گلکسی اس ۲۴ در برابر گوگل پیکسل ۸؛ بهترین گوشی اندرویدی دنیا کدام است؟