معرفی گوشی وان پلاس ۱۲ - OnePlus 12

وان پلاس ۱۲ معرفی شد؛ طراحی چشم‌نواز، دوربین انقلابی و چیپست قدرتمند

گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ با طراحی چشم‌نواز و تغییرات انقلابی معرفی شد. مشخصات فنی، قیمت و تصاویر OnePlus 12 را در ادامه ببینید.

وان پلاس از مدت‌ها پیش تیزرهای تبلیغاتی مختلفی را برای گوشی پرچمدار جدیدش، OnePlus 12 منتشر می‌کرد. حالا وان پلاس ۱۲ اینجاست و رسما معرفی شده است. رونمایی از این مدل لرزه به تن هر گوشی پرچمداری خواهد انداخت، چرا که مشخصات فنی توانمند و امکاناتی که ارائه می‌کند می‌تواند هر رقیبی را از آیفون ۱۵ پرو مکس گرفته تا سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا شکست دهد.

گوشی جدید وان پلاس با یکی از متفاوت‌ترین باتری‌های موبایل عرضه خواهد شد که اگر گوشی‌های گیمینگ را فاکتور بگیریم، یکی از بزرگ‌ترین سلول‌های باتری به‌کار رفته در یک گوشی پرچمدار است. سیستم دوربین آن هم همانطور که نمونه تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد، پیشرفت چشمگیری داشته است.

گوشی وان پلاس ۱۲

در نهایت باید به حضور چیپست ابرقهرمان اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به‌همراه یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند در زیر قاب این دیوایس اشاره کرد که باعث شده گوشی جدید وان پلاس، بالاترین امتیاز بنچمارک AnTuTu در طول تاریخ را به‌دست بیاورد. در ادامه شما را با یکی از بهترین گوشی‌های جهان، وان پلاس 12 بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی وان پلاس ۱۲

پرچمدار جدید وان پلاس به آخرین چیپست پرچمدار کمپانی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز است. این تراشه در چندین محصول دیگر هم حضور دارد، اما OnePlus آن را با یک سیستم خنک‌کننده قابل اعتماد همراه کرده که شامل یک محفظه بخار بزرگ و ساختار دفع حرارتی دوگانه است.

گوشی وان پلاس ۱۲

نتیجه این همکاری جذاب، خنک ماندن گوشی حتی در سخت‌ترین شرایط و اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین است. در اینجا ۲۴ گیگابایت رم با چیپست مدرن LPDDR5X نیز وجود دارد و ۱ ترابایت هم حافظه داخلی گوشی است. البته نسخه پایه این مدل با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود.

دوربین انقلابی پرچمدار وان پلاس

همانطور که وان پلاس وعده داده بود، سیستم دوربین وان پلاس ۱۲ پیشرفت چشمگیری داشته است. ستاره درخشان روی این گوشی، یک سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به‌نام Sony Lytia LYT-808 با فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه است که برای نخستین بار این فناوری با سنسور Exmor T روی گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ معرفی شد.

دوربین گوشی وان پلاس ۱۲ - OnePlus 12

این سنسور در زیر یک لنز واید ۲۳ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 حضور دارد و همانطور که از نمونه تصاویر دوربین OnePlus 12 می‌توان قضاوت کرد، عملکرد بسیار خوبی دارد. وان پلاس در پس زمینه از جادوی هوش مصنوعی استفاده کرده که با کمک دو سیستم جدید Super Light و Shadow Engine، لنزهای برند پرآوازه Hasselblad و سنسور سونی، نتایج ایده‌آلی را خلق می‌کنند.

یک لنز تله فوتو هم روی این گوشی قرار گرفته که جالب توجه است. این دوربین از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بزرگ‌ به‌نام OmniVision OV64B استفاده می‌کند که زوم ۳ برابری اپتیکال را هم ارائه خواهد کرد. وقتی آن با زوم ۲ برابری کراپ سنسور بزرگ خود همراه می‌شود، می‌تواند معادل زوم اپتیکال ۶ برابری را دریافت کند. یک دوربین فوق عریض نیز روی قاب پشتی این گوشی قرار دارد که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX581 و یک لنز ۱۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند.

نمونه تصاویر دوربین OnePlus 12

دوربین سلفی این گوشی هم از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به‌لطف قابلیت چند طیفی خودش، می‌تواند رنگ‌هایی دقیق را در تصاویر ثبت کند.

روشن‌ترین نمایشگر صنعت موبایل روی وان پلاس ۱۲؟

گوشی وان پلاس ۱۲ با همکاری شرکت چینی BOE یک پنل نمایشگر سفارشی را تولید کرده است که رزولوشن 2K و چندین ویژگی جذاب را ارائه می‌کند. این یک پنل نمایشگر ۶.۸۲ اینچی OLED با نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی است که اوج روشنایی ۴،۵۰۰ نیتی دارد. این می‌تواند بیشترین روشنایی باشد که نمایشگر یک گوشی موبایل ارائه می‌کند.

گوشی وان پلاس ۱۲

وان پلاس می‌گوید این پنل دارای تأییدیه پزشکی برای محافظت از چشم کاربران در استفاده طولانی مدت است. علاوه بر این به محافظ ملاتونین نیز مجهز شده که سازنده ادعا می‌کند به محافظت از سطح ملاتونین کمک خواهد کرد تا شما بعد از یک روز کاری سخت و استفاده از گوشی‌تان، خواب بهتری را در شب داشته باشید.

یک باتری غول پیکر

همانطور که گفته شد، وان پلاس برای این گوشی از یک باتری بسیار بزرگ استفاده کرده است. این یک باتری با ظرفیت ۵،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با توان ۱۰۰ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید به‌صورت بی‌سیم گوشی‌تان را شارژ کنید هم توان ۵۰ واتی را در اختیار شما می‌گذارد؛‌ قابلیتی که در نسل قبلی وجود نداشت. سازنده چینی ادعا می‌کند که باتری این گوشی می‌تواند ۸۰ درصد ظرفیت خودش را پس از ۱،۶۰۰ چرخه شارژ همچنان حفظ کند.

گوشی وان پلاس ۱۲

قیمت OnePlus 12

در نهایت به بحث قیمت وان پلاس ۱۲ می‌رسیم. در حال حاضر قیمت این محصول برای بازار چین مشخص شده که به‌شرح زیر است. برای خرید نسخه پایه آن با ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه باید حدود ۶۰۰ دلار بپردازید. بالارده‌ترین نسخه آن با ۲۴ گیگ رم و ۱ ترابایت حافظه هم حدود ۸۲۰ دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*