آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ چه امکانات جدید دارد؟

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ چیزی بیش از یک بروزرسانی ساده است و نگاهی به آینده این کمپانی برای گوشی‌هایش به شمار می‌رود. اینجا برخی قابلیت‌ها و امکانات جدید آن را بررسی می‌کنیم.

نوبتی هم که باشد، نوبت آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. جدیدترین نسل از رابط کاربری سفارشی سامسونگ قرار است امروز همراه با سری گلکسی اس 24 رسما رونمایی شود. با این حال تنها پرچمداران جدید کره‌ای‌ها نیستند که برای دریافت این بروزرسانی هیجان‌زده هستند؛ چراکه این آپدیت روی مجموعه گسترده‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ عرضه شده و قابلیت‌های جدید خود را در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار خواهد داد.

به همین بهانه در ادامه این متن سعی داریم به معرفی برخی امکانات و قابلیت‌های جدید آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ پرداخته و هریک را به‌طور مختصر مرور کنیم.

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ؛ انیمیشن‌های روان‌تر، کاربری بهبودیافته و دسترسی گسترده‌تر!

وان یو آی

بهبودهای ایجاد شده در نسل جدید رابط کاربری سامسونگ در سه دسته کلی انیمیشن‌ها، کاربری‌ها و دسترسی قرار می‌گیرد. در ادامه هریک را بررسی خواهیم نمود.

بازطراحی انیمیشن‌ها؛ روان‌تر، سریعتر و جذاب‌تر

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در وان یو آی 6.1 سامسونگ، بازطراحی انیمیشن‌های آن است. در این خصوص، افشاگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اندرویدی اعلام کرده که دوره انیمیشن‌های کند و مشاهده لگ و تاخیر در نمایش آن‌ها سر آمده؛ چراکه انیمیشن‌های سامسونگ برای این رابط کاربری نرخ فریم بسیار بالاتری داشته و به همین جهت روان‌تر به چشم خواهند آمد. بعلاوه، بلور پس‌زمینه نوشته‌های این رابط کاربری هم با هدف بهینه‌سازی مصرف باتری حذف شده و در نتیجه آن، تجربه‌ای جدید و جذاب از رابط کاربری در اختیار علاقمندان قرار گرفته که روان‌تر بوده و پاسخ‌دهی بهتری دارد.

در گجت نیوز بخوانید:

سری گلکسی اس ۲۴ به‌لطف One UI 6.1 روان‌ترین گوشی‌های سامسونگ خواهند بود

البته بهبود سرعت، تنها زمینه پیشرفت انیمیشن‌های آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ نیست؛ چراکه این کمپانی همچنین امکان «تغییر اندازه غیرخطی انیمیشن‌ها» را نیز در این رابط کاربری گنجانده و توانایی‌های آن را حتی از iOS هم بالاتر برده است! در نتیجه این قابلیت، آیکون‌ها و صفحات با جلوه‌های بصری بسیار جذابی کوچک و بزرگ شده و منظره چشم‌نوازی را پیش چشم کاربر خلق خواهند کرد.

دسترسی گسترده‌تر؛ از پرچمداران تا گوشی‌های محبوب کاربران

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ

خبر خوب دیگر در مورد نسل جدید رابط کاربری سامسونگ آن است که دسته بزرگتری از گوشی‌ها و تبلت‌های این کمپانی قادر به دریافت و تجربه این بروزرسانی و قابلیت‌های جذاب آن خواهند بود. به این ترتیب علاوه بر گوشی‌های پرچمدار تازه‌وارد گلکسی اس 24 و پرچمداران قدیمی‌تر این کمپانی، سری گلکسی اس 23، اس 22 و اس 21، محدوده گسترده‌ای از گوشی‌های میانرده یا حتی اقتصادی سامسونگ نیز آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد.

به‌عنوان مثال، سری پرچمداران تاشو و محبوب گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، از نسخه سوم (Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3) تا نسخه پنجم (Galaxy Z Fold 5 تا Galaxy Z Flip 5) قادر به دریافت وان یو آی 6.1 خواهند بود.‌ همچنین برخی محصولات میانرده برگزیده خانواده‌های گلکسی A و گلکسی M مثل گلکسی ای 73، گلکسی ای 53، گلکسی ام 54 یا گلکسی ام 33 نیز از جمله دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند.

نگاهی بر دیگر بهبودهای فنی آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ

با وجود این که مهم‌ترین پیشرفت بروزرسانی جدید رابط کاربری سامسونگ متوجه بخش انیمیشن آن خواهد بود، اما اطلاعات موجود حاکی از پیشرفت‌های آن در بخش‌هایی متعدد هستند. از جمله این موارد می‌توان به بهبود در مالتی تسکینگ، گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر و بهتر و ادغام بهتر با اکوسیستم اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سامسونگ اشاره کرد. البته هنوز باید منتظر رونمایی رسمی از این سیستم عامل و قابلیت‌های متعدد آن بود. با این وجود همین حالا هم One UI 6.1 یک گام مهم رو به جلو برای سامسونگ به شمار می‌رود.

رونمایی از این بروزرسانی وان یو آی همراه با سری Galaxy S24 تنها با هدف بهبود انیمیشن یا ارائه آن به محدوده گسترده‌ای از دستگاه‌ها انجام نمی‌شود؛ بلکه بیش از هرچیز نشان‌دهنده تعهد سامسونگ به بهینه‌سازی رابط کاربری دستگاه‌هایش و ارتقای نحوه تعامل کاربر با آن‌هاست.‌ در ادامه برخی از این قابلیت‌های احتمالی رابط کاربری سامسونگ را با دقت بیشتر بررسی خواهیم کرد.

شخصی‌سازی بیشتر

شخصی سازی وان یو آی

وان یو آی 6.1 قصد دارد قابلیت‌های شخصی‌سازی کاربران سامسونگ در دنیای دیجیتال را دستخوش تغییر کند. به این ترکیب پالت‌های رنگی گسترده‌تری در اختیار کاربران قرار داشته و مجموعه آیکون‌ها و ابزارک‌های بیشتری در این رابط کاربری قابل انتخاب خواهند بود که به کاربران امکان می‌دهند تجربه نرم افزاری گوشی گلکسی خود را مطابق سلیقه‌شان بهینه‌سازی کنند. به این ترتیب گزینه‌های شخصی‌سازی بیشماری در اختیار کاربران قرار داشته و هریک می‌توانند بسته به طبعشان، تجربه‌ای منحصربفرد از اندروید و وان یو آی را تجربه کنند.

مالتی تسکینگ بهینه‌سازی شده

مدیریت کردن پنجره اپلیکیشن‌های مختلف در وان یو آی 6.1 رنگ و بوی تازه‌ای به خود خواهد گرفت. این سیستم عامل قابلیت مدیریت بهتر پنجره‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و امکان تغییر اندازه و باز کردن همزمان آن‌ها را در اختیارشان قرار خواهد داد. علاوه بر این، مالتی تسکینگ تصویر در تصویر نیز دیگر قابلیتی خواهد بود با بهینه‌سازی همراه خواهد شد؛ درحالیکه سیستم کنترل و جابجا شدن بین اپلیکیشن‌ها بسیار روان‌تر از قبل انجام خواهند شد. بنابراین کاربران حرفه‌ای‌تر اندروید هم احتمالا از این بخش از تغییرات آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ استقبال خواهند کرد.

اعلان‌های هوشمندتر

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ

اعلان‌ها که یکی از مهم‌ترین بخش‌های عملکرد و اطلاع‌رسانی سیستم عامل اندروید به شمار می‌روند در آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ هوشمندتر از قبل شده و قادرند محتوای مختلف را بر اساس فعالیت کنونی کاربر به او نمایش دهند! مثلا اگر مشغول سفر باشید، گوشی سامسونگ شما برخی از جاذبه‌های مکان‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کنید را به شما نمایش خواهد داد. همچنین در صورتی که مشغول کار روی یک پروژه باشید هم می‌توانید روی برخی آلارم‌ها و اخطارهایی که نزدیک شدن ضرب‌الاجل را به شما نمایش می‌دهند، حساب کنید. تمامی این موارد بدون آگاهی شما و به‌صورت خودکار انجام شده و حس هوشمندی فراوانی را به کاربر منتقل می‌کنند.

حریم شخصی و امنیت در محوریت توجه

با تمرکز بیشتری که همه‌روزه روی امنیت کاری و حریم شخصی کاربران معطوف می‌شود، آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ نیز قصد دارد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه رقم بزند. از جمله اقدامات سامسونگ در این خصوص می‌توان به کنترل بیشتر و هوشمندتر روی دسترسی‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها، رمزگذاری حرفه‌ای‌تر داده‌ها یا حتی شناسایی بهتر اطلاعات حساس و محافظت از آن‌ها از طریق هوش مصنوعی اشاره کرد.‌ علاوه بر این، ممکن است صفحه داشبورد بخش امنیت رابط کاربری وان یو آی 6.1 هم دستخوش تغییر شود تا ضمن فراهم کردن دید بهتر در خصوص وضعیت امنیت گوشی، قابلیت مدیریت کامل‌تر این اطلاعات را نیز برایتان فراهم نماید.

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ

وان یو آی 6.1 برای همه

تعهد سامسونگ در ارائه تجربه‌ای کاربرپسند برای تمامی افراد می‌تواند در بروزرسانی جدید وان یو آی هم نمود داشته باشد و قابلیت‌های جدیدی در اختیار توان‌جویان و افراد کم‌توان قرار گیرد. به‌عنوان مثال بهینه‌سازی بیشتر فرامین صوتی، تم‌های با کنتراست بالا یا پشتیبانی بهتر از ژست‌های حرکتی از جمله موارد مورد انتظار در این زمینه به شمار می‌روند. به این ترتیب سامسونگ می‌تواند مطمئن شود هرکسی که به گوشی‌هایش علاقمند است می‌تواند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شود!

نگاهی به آینده با One UI 6.1

وان یو آی

وان یو آی 6.1 نگاه ساده‌ای به تجسم سامسونگ از آینده تعامل کاربران با گوشی‌هایش به شمار می‌رود. انیمیشن‌های روان‌تر و اعلان‌های هوشمند‌تر این رابط کاربری زمینه را برای ارائه رابط کاربری بسیار سازگارتر و کاربرپسندتر فراهم می‌سازد. همچنین با پیشرفت فراوانی که هوش مصنوعی در سال‌های اخیر داشته، می‌توان انتظار شخصی‌سازی و تطابق بسیار بیشتر رابط کاربری سامسونگ را با آینده زندگی دیجیتالی انسان‌ها داشت و وان یو آی 6.1 گام بزرگی در آن جهت به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

گلکسی اس ۲۴؛ بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری و هرچه از این گوشی‌ها می‌دانیم

به این ترتیب برای رونمایی از نسل جدید رابط های کاربری سامسونگ که رونمایی آن‌ها ظرف چندین ساعت آینده انجام خواهد شد، آماده باشید تا دستپخت سامسونگ برای سال 2024 را مشاهده کنید.