تفاوت گلکسی اس 24 پلاس

بزرگترین تفاوت های گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس؛ کدام را بخریم؟

اگر در دوراهی انتخاب یکی از دو گوشی گلکسی اس 24 – Galaxy S24 یا اس 24 پلاس مانده‌اید و مایلید از تفاوت های آن‌ها آگاه شوید تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

پرچمداران سال 2024 سامسونگ، سری گلکسی S24، به‌زودی روانه بازار خواهند شد. مثل همیشه سامسونگ سه انتخاب مختلف از پرچمدارانش را پیش روی علاقمندان قرار داده که هریک اندازه‌های مخصوص به خود را داشته و برای دسته‌ای از کاربران مناسب خواهند بود. در این میان گلکسی اس 24 اولترا قدرتمندترین، بزرگترین و گران‌ترین پرچمدار سامسونگ در سال 2024 است؛ درحالیکه اس 24 پلاس سعی دارد توازنی منطقی میان قیمت و اندازه ایجاد کند.‌ از طرف دیگر، کوچکترین پرچمدار امسال سامسونگ هم نسخه استاندارد Galaxy S24 است که تجربه پریمیوم اندروید را در اندازه‌ای کوچکتر در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

البته تفاوت پرچمداران امسال سامسونگ با نمونه‌های سال گذشته را باید در قیمت‌گذاری آن‌ها دانست؛ جایی که مدل اولترا 300 دلار گران‌تر از مدل پلاس بوده و به‌طور کامل خود را به‌عنوان یک پرچمدار پریمیوم از دو مدل دیگر جدا کرده است. همچنین شروع قیمت مدل استاندارد نیز از 800 دلار خواهد بود.

گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به جز مدل اولترا از سری Galaxy S24 که خود را به‌عنوان پرچمدار پریمیوم امسال سامسونگ مطرح کرده، بسیاری از کاربران بین خرید مدل‌های استاندارد و پلاس این پرچمدار مردد هستند. هرکدام از دو گوشی گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس مزایا و معایب خود را دارند که هریک را به گزینه‌ای مناسب برای دسته خاصی از کاربران تبدیل می‌کنند. در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر تفاوت های این دو پرچمدار سامسونگ بپردازیم و انتخاب میان این دو را برایتان ساده‌تر کنیم.

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش Galaxy S24

مهم‌ترین تفاوت مدل های استاندارد و پلاس گلکسی اس 24 هم در اندازه صفحه نمایش آن‌هاست. گلکسی اس 24 پلاس از یک صفحه نمایش بزرگتر 6.7 اینچی امولد بهره می‌برد که رزولوشن +QHD یا 3120 در 1440 پیکسلی دارد. از طرفی، گلکسی اس 24 معمولی نیز از یک صفحه نمایش 6.2 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل بهره خواهد برد.‌ صفحه نمایش هر دو گوشی همچنین از نرخ نوسازی متغیر 120 هرتزی پشتیبانی کرده و قادرند به‌صورت دینامیک، نرخ رفرش را بین 1 تا 120 هرتز تغییر دهند. از این طریق، صفحه نمایش در زمان نیاز تجربه‌ای بسیار روان و باکیفیت را ارائه داده و در زمان‌های دیگر مصرف باتری پایین‌تری خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس سامسونگ

طبیعتا گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگتر برای تماشای محتوای ویدیویی، انجام بازی و حتی ناوبری مناسب‌تر هستند. از سوی دیگر اندازه شاسی گوشی نیز به‌طور مستقیم با عملکرد سیستم خنک‌کننده دستگاه در ارتباط است. به این ترتیب هرچه اندازه یک گوشی کوچکتر باشد، با سخت افزار مشابه احتمال داغ کردن آن بیشتر خواهد بود. طبیعتا گلکسی S24 پلاس در این بخش نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

اندازه باتری و سرعت شارژ

تفاوت گلکسی اس 24 پلاس

دیگر تفاوت کلیدی میان گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس اندازه و ظرفیت باتری در کنار سرعت شارژ آن‌هاست. اس 24 پلاس از یک باتری 4900 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که توانایی تامین انرژی کافی برای 31 ساعت تماشای متوالی ویدیو و 92 ساعت پخش موزیک را دارد. از طرف دیگر مدل استاندارد اس 24 هم یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دارد که شارژدهی پایین‌تری داشته و قادر است حین تماشای پیوسته ویدیو و گوش دادن بی‌وقفه به موزیک کاربران را به ترتیب 29 و 78 ساعت همراهی کند. در این زمینه همچنین باید توجه کرد که نرخ تخلیه شارژ باتری Galaxy S24 هنگام انجام کارهای سنگینی مثل بازی کردن یا ضبط ویدیوهای با رزولوشن بالا سریع‌تر خواهد بود.

در این زمینه البته ظرفیت باتری تنها فاکتور حائز اهمیت در انتخاب یکی از این دو گوشی نیست؛ بلکه توان شارژ و سرعت شارژ شدن دستگاه نیز در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. گوشی گلکسی اس 24 پلاس از یک شارژر سیمی 45 واتی بهره می‌برد که قادر است 65 درصد ظرفیت باتری را ظرف تنها نیم ساعت شارژ کند. از سوی دیگر مدل استاندارد گلکسی اس 24 هم از یک شارژ کندتر 25 واتی پشتیبانی می‌کند که نیمی از ظرفیت باتری را در سی دقیقه شارژ می‌نماید.

همچنین هر دو گوشی S24 و S24 Plus از شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کنند. با این وجود در گلکسی اس 24 پلاس به دلیل ظرفیت بالاتر باتری، حین شارژ کردن بیسیم دستگاه‌های دیگر شاهد افت کمتر شارژ خواهیم بود.

رم و حافظه داخلی

اندازه Galaxy S24

سری گوشی‌های گلکسی اس 24 اساسا دستگاه‌هایی دوربین محور به شمار می‌روند که از توانمندترین حسگرهای به کار رفته در صنعت گوشی‌های موبایل بهره می‌برند. بر این اساس طبیعی است که کاربران انتظار داشته باشند این گوشی های پرچمدار بتوانند بهترین کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری را برایشان فراهم کنند. امسال اما پرچمداران سامسونگ، لقب «گوشی های مبتنی بر هوش مصنوعی» را نیز یدک می‌کشند و باید از پس کارهایی مثل ترجمه زنده مکالمات یا ویرایش تصاویر به کمک هوش مصنوعی که هردو به حافظه زیادی نیاز دارند برآیند.‌

در صورتی که هدف خرید شما از خرید سری Galaxy S24 یکی از دو مورد بالاست، توصیه می‌کنیم حتما گلکسی اس 24 پلاس را به جای اس 24 انتخاب کنید. دلیل آن است که حداکثر حافظه مدل استاندارد به 256 گیگ محدود شده؛ درحالیکه مدل پلاس حداکثر حافظه را به 512 گیگ ارتقا می‌دهد. ظرفیت حافظه داخلی فاکتور واقعا مهمی است که روی انتخاب یکی از دو گوشی پرچمدار 2024 سامسونگ تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر عادت دارید با گوشی خود عکس و فیلم‌های زیادی بگیرید، در صورت خرید Galaxy S24 استاندارد احتمالا مجبور خواهید شد بعدا هزینه‌ای به‌طور ماهیانه را برای خرید فضای ابری پرداخت کنید!

همچنین بخوانید:

قیمت گلکسی S24 ، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا در ایران چقدر خواهد بود؟

علاوه بر این، +S24 همچنین به دلیل تجهیز به 12 گیگ حافظه گزینه مناسب‌تری برای بهره بردن از قابلیت‌های جذاب رابط کاربری وان یو آی 6.1 و سرویس‌های متعدد مبتنی بر هوش مصنوعی آن خواهد بود. گلکسی اس 24 معمولی تنها 8 گیگ حافظه رم در اختیارتان قرار خواهد داد که اگرچه اصلا بد به شمار نمی‌رود، اما قطعا در مقایسه با بسیاری پرچمداران دیگر اندرویدی ضعیف‌تر به شمار خواهد رفت. در این خصوص همچنین باید دقت کنید که سامسونگ سابقه خوبی در مدیریت اپلیکیشن‌های پس‌زمینه ندارد! به همین دلیل خرید نسخه‌ای از گوشی‌های این کمپانی که میزان رم بیشتری داشته باشد، همیشه منطقی‌تر است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*