گوگل پیکسل 8 پرو

گوگل پیکسل 8 و 8 پرو با پردازنده پرچمدار تنسور G3 معرفی شدند

دو گوشی گوگل پیکسل 8 و 8 پرو – Google Pixel 8 Pro با تراشه چهار نانومتری تنسور G3 و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، آمده‌اند تا پرچمداران سامسونگ و اپل را به چالش بکشند.

پس از افشاگری‌های فراوان و حضور دائم در تیزرهای تبلیغاتی، سرانجام دو گوشی گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رسما معرفی شدند. بزرگ‌ترین رهاورد آن‌ها تراشه Tensor G3، مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ است. این چیپست، 9 هسته پردازشی دارد که شامل یک هسته اصلی Cortex-X3، چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510 می‌شود.

هر دو گوشی از گواهی IP6، قابلیت فیس آنلاک و حسگر اثر انگشت برخوردارند. ظرفیت رم در Pixel 8 اما 8 گیگ و در Pixel 8 Pro حداکثر 12 گیگ است.

مشخصات و قیمت گوگل پیکسل 8 پرو

این گوشی به یک پنل 6.7 اینچی اولد QHD+ LTPO با نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی 2400 نیت تجهیز شده که تحت حفاظت  گوریلا گلس ویکتوس 2 قرار دارد. درون حفره پانچ صفحه نمایش هم یک دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی با میدان دید عریض جای گرفته است.

سه دوربین دیگر با چیدمان افقی در پنل عقب پیکسل 8 پرو صف‌آرایی کرده‌اند. این شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) با لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک دوربین فوق عریض جدید 48 مگاپیکسلی Quad-PD و یک دوربین دیگر 48 مگاپیکسلی Quad-PD با زوم 5 برابر و بزرگ‌نمایی دیجیتالی 30 برابر می‌شود.

در کنار دوربین‌ها، یک سنسور حرارتی جدید هم تعبیه شده که مختص مدل Pro است. ظاهرا نقش آن، صرفا خواندن دماست و برای عکاسی هوشمند، کاربرد خاصی ندارد.

البته از لحاظ امکانات عکاسی، این گوشی با داشتن Photo Unblur ، Magic Eraser ، Best Take و Macro Focus هیچ کم و کسری ندارد. همچنین از قابلیت جدید Pro Controls بهره می‌برد که در مدل معمولی پیکسل 8 غایب است.

گوگل پیکسل 8 پرو

ظرفیت باتری دستگاه، به 5050 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. سرعت شارژ کابلی و بی‌سیم آن هم به‌ترتیب 30 و 23 وات است.

نسخه 128 گیگابایتی گوگل پیکسل 8 پرو با رنگ‌بندی آبی، ابسیدین و بژ، 1000 دلار قیمت دارد. ناگفته نماند که در آمریکا و اروپا، به خریداران یک پیکسل واچ 2 هم به‌طور رایگان اهدا می‌شود.

مشخصات و قیمت گوگل پیکسل ۸

این گوشی با داشتن یک پنل 6.2 اینچی، 10 گرم سبک‌تر و کمی کوچک‌تر از پیکسل 7 است. البته صفحه نمایش آن، کیفیت بالاتری از قبل دارد. درباره یک نمایشگر +FHD با روشنایی 2000 نیت و نرخ نوسازی 120 هرتز صحبت می‌کنیم که با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

در پیکسل 8 هم یک دوربین فوق عریض جدید تعبیه شده؛ اما نه همانی که مدل Pro دارد. این یک دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت عکاسی ماکرو است. در کنار آن، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD با بزرگ‌نمایی دیجیتالی 8 برابر قرار دارد. دوربین جلو نیز همان سلفی 10.5 مگاپیکسلی است.

با توجه به ابعاد کوچک‌تر، این گوشی باتری کوچک‌تری هم دارد که ظرفیت آن به 4575 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. همچنین از شارژ کابلی 27 وات و شارژ وایرلس 18 وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی پیکسل ۸

هر دو عضو سری پیکسل 8، یک VPN رایگان تحت Google One دارند و تا 7 سال آپدیت‌های امنیتی دریافت خواهند کرد. این طولانی‌ترین پشتیبانی نرم افزاری در عالم اندروید به حساب می‌آید. حتی iOS 17 هم فقط دستگاه‌هایی با عمر 5 سال را ساپورت می‌کند.

به‌هر حال، نسخه 128 گیگابایتی گوگل پیکسل 8، برچسب قیمت 700 دلاری دارد و خریداران در اروپا و آمریکا، یک پیکسل بادز پرو هم هدیه خواهند گرفت. مشتریان این گوشی می‌توانند یکی از سه رنگ فندقی، رز و ابسیدین را انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*