گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 اولترا

5 گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس 24 اولترا خریداری کنید

گلکسی اس 24 اولترا احتمالا بهترین گوشی پرچمدار اندرویدی حال حاضر دنیاست. اما اگر کسی تمایلی به خرید آن نداشته باشد چه گزینه‌های دیگری پیش رو دارد؟

پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا، اگر بهترین گوشی در تاریخ صنعت موبایل نباشد یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌هایی‌ست که می‌توان در حال حاضر در بازار پیدا کرد. این گوشی پرچمدار علاوه بر این که از قدرتمندترین و بهترین تراشه موبایل حال حاضر دنیا بهره می‌برد به قابلیت‌های بسیار پیشرفته هوش مصنوعی هم مجهز شده و عملکرد فوق العاده‌ای در بخش‌های دوربین و باتری ارائه می‌کند.

موارد گفته شده از Galaxy S24 Ultra یک پرچمدار تمام‌عیار می‌سازند که کمتر گوشی پرچمداری در دنیا یارای رقابت با آن را دارد. با این وجود پرچمدار جدید سامسونگ تنها گوشی شگفت‌انگیز سال 2024 نیست که می‌توانید خریداری کنید! واقعیت این است که بسیاری گوشی‌های دیگر اندرویدی هم محصولاتی جذاب به شمار می‌روند که می‌توانند عملکردی هم‌تراز با Galaxy S24 Ultra ارائه داده و حتی در برخی جنبه‌ها از آن هم عبور کنند.‌ از سوی دیگر قیمت حداقل 1300 دلاری پرچمدار پریمیوم سامسونگ هم مساله دیگری است که ممکن است باعث شود بسیاری علاقمندان به این گوشی عطای آن را به لقایش ببخشند!

اگر دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستید، اما قصد ندارید 1300 دلار برای خرید جدیدترین کهکشانی سامسونگ پرداخت کنید در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی پنج پرچمدار فوق‌العاده اندرویدی بپردازیم که می‌توانند جایگزین‌هایی مطمئن برای گلکسی اس 24 اولترا باشند.

بهترین گوشی های اندرویدی جایگزین گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ

گوشی‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند همگی محصولاتی پریمیوم به شمار می‌روند که از لحاظ عملکرد فنی هم‌تراز با S24 Ultra بوده و بعضا با ارائه قابلیت‌هایی متفاوت و از همه مهم‌تر با قیمت مناسب‌تر می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به گوشی‌های پرچمدار اندرویدی باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
کدام مدل از گوشی های خانواده گلکسی S24 مناسب شماست، استاندارد، پلاس یا اولترا؟ 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جدال بزرگان

وان پلاس 12

وان پلاس 12

اگر پیگیر اخبار گوشی شگفت‌انگیز وان پلاس 12 در گجت نیوز بودید، حتما با قابلیت‌های این دستگاه و اینکه چرا وان پلاس 12 از گلکسی اس 24 اولترا گوشی بهتری است آشنا هستید. جدیدترین محصول OnePlus شاید مانند برادر ارزان قیمت‌ترش وان پلاس 12R، یک قاتل پرچمدار نباشد؛ اما به‌راحتی می‌تواند یک رقیب بزرگ برای جدیدترین پرچمدار پریمیوم سامسونگ لقب بگیرد!

کمپانی وان پلاس حدود یک دهه پیش با ارائه محصولاتی با مشخصات فنی هم‌تراز با بزرگترین پرچمداران دنیای اندروید؛ اما با قابلیت‌های اضافی حداقلی و در نتیجه قیمت بسیار پایین‌تر نامی برای خود دست و پا کرده و عبارت «قاتل پرچمدار» را به لغت‌نامه بسیاری افراد اضافه کرد. رویکرد وان پلاس در طراحی و ساخت OnePlus 12 بر خلاف سامسونگ، ارائه قدرتمندترین اجزا با حداقل قابلیت‌های اضافی بوده است.‌ این پرچمدار از همان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به کار رفته در گلکسی اس 24 اولترا، البته با سرعت اندکی کمتر، استفاده کرده و با بهره بردن 512 گیگ حافظه داخلی و 16 گیگ رم به یکی از توانمندترین پرچمداران اندرویدی حال حاضر دنیا تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، صفحه نمایش این گوشی نیز مشابه با گلکسی اس 24 اولترا رزولوشن 1440p داشته و از نرخ رفرش متغیر 1 تا 120 هرتز برخوردار است. به این ترتیب از حیث مشخصات فنی، پرچمدار وان پلاس واقعا چیزی از S24 Ultra کم ندارد و حتی با بهره‌مندی از یک شارژر فوق سریع 80 واتی در بخش سرعت شارژ از این گوشی جلو می‌افتد!

البته دوربین این گوشی در حد و اندازه‌های اس 24 اولترا نیست؛ اما همچنان تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند.‌ در عین حال حتی اگر تفاوت سیستم دوربین بسیار بیشتر بود هم اختلاف قیمت 500 دلاری میان این دو گوشی همچنان محرکی قوی برای درخشش وان پلاس 12 در برابر اس 24 اولترا به شمار می‌رفت! به این ترتیب اگر دنبال یک پرچمدار اندرویدی به عنوان جایگزین گلکسی اس 24 اولترا می‌گردید که صفحه نمایش بزرگ، عملکرد فنی عالی و قیمتی باورنکردنی داشته باشد، پاسخ خود را از کمپانی محبوب وان پلاس بگیرید!

سامسونگ گلکسی اس 24 پلاس

گوشی Galaxy S24 Plus

اگر گلکسی اس 24 پلاس وجود نداشت احتمالا مدل اولترا در میان تمامی گوشی‌های سامسونگ به محصولی دست‌نیافتی تبدیل می‌شد. با این وجود S24 Plus یک پرچمدار تمام‌عیار است که با قیمتی بسیار پایین‌تر از مدل Ultra همان عملکرد فنی خیره‌کننده را ارائه می‌کند.

اس 24 پلاس در حقیقت همان مدل اولتراست که در ازای حذف برخی قابلیت‌های اضافی و پریمیوم این دستگاه به محصولی بسیار ارزان‌تر تبدیل شده است. خریداران اس 24 پلاس طبیعتا قادر نخواهند بود از قلم شگفت‌انگیز S Pen یا لنز زوم پریسکوپ مدل اولترا بهره‌مند شوند. با این وجود اگر کسی نیاز چندانی به این موارد نداشته باشد، می‌تواند بدون نیاز به پرداخت هزینه سنگین مدل اولترا، اس 24 پلاس را خریداری کرده و از همان قابلیت‌ها و عملکرد فنی عالی برخوردار شود. به‌طور خاص S24 پلاس با قیمتی 300 دلار ارزان‌تر از مدل اولترا همان‌تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و صفحه نمایش امولد 1440p را به کاربران ارائه خواهد داد. پانل به کار رفته در صفحه نمایش این گوشی نرخ نوسازی دینامیک 1 تا 120 هرتزی داشته و به دلیل کوچکتر بودن در مقایسه با نمایشگر مدل اولترا، چگالی پیکسل بالاتری هم دارد.

اس 24 پلاس در بخش ظرفیت باتری و اندازه صفحه نمایش به‌ترتیب 100 میلی آمپر ساعت و 0.1 اینچ با مدل اولترا اختلاف دارد. با این وجود اختلاف موجود بین این دو گوشی بسیار ناچیز است و شاید در استفاده واقعی هرگز به چشمتان هم نیاید! به‌طور مشابه عملکرد دوربین آن نیز برای کاربران معمولی چندان متفاوت از مدل اولترا نیست و همین مساله ارزش خرید آن را بسیار بالاتر برده است. البته اگر در قید مگاپیکسل دوربین و جزئیات ارائه شده روی کاغذ باشید احتمالا متوجه تفاوت‌های زیادی بین مدل‌های پلاس و اولترا خواهید شد؛ اما اگر عملکرد واقعی دوربین برایتان ملاک است مطمئن اس 24 پلاس هم دستگاهی توانمند در زمینه عکاسی و فیلمبرداری است!

البته برای تجربه بهترین دست‌پخت سامسونگ طبیعتا باید Galaxy S24 Ultra را خرید. با این وجود اگر دنبال خرید یک گوشی پرچمدار توانمند با بالاترین ارزش خرید هستید، مدل پلاس در این زمینه فرسنگ‌ها جلوتر از اولترا ایستاده است!

گوگل پیکسل 8 پرو

گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 اولترا

سبد گوشی‌های اندرویدی سری پیکسل گوگل اصلا به اندازه کهکشانی‌های سامسونگ گسترده و متنوع نیست. با این وجود سری Pixel در سال‌های گذشته توانسته با ارائه قابلیت‌های جذاب و مشخصات فنی عالی به محبوبیت فراوانی میان کاربران برسد.

در سال‌های گذشته سری محصولات پیکسل گوگل همواره به عنوان گوشی‌هایی با دوربین برنده شناخته می‌شدند. با این وجود امسال شاهد رویه عجیبی در این زمینه هستیم؛ به‌طوری که S24 Ultra توانسته به‌طور کامل Pixel 8 Pro را در بخش دوربین شکست داده و جای هیچ حرفی برای پرچمدار سال 2023 گوگل باقی نگذارد! البته حتی در این شرایط نیز دلایل متعددی برای خرید پیکسل 8 پرو به جای اس 24 اولترا وجود دارد. دوربین Pixel 8 Pro همچنان کیفیتی خیره‌کننده داشته و عکس‌هایی با رنگ‌های فوق‌العاده طبیعی می‌گیرد که برای بسیاری افراد قابل قبول‌تر از عکس‌های اشباع دوربین اس 24 اولترا به شمار می‌رود. البته دوربین‌های عریض و تله فوتو Pixel 8 Pro به اندازه دوربین‌های سامسونگ توانمند نیستند؛ اما با این وجود تصور این که دوربین پیکسل 8 پرو به‌طور کلی عملکرد خوبی ندارد، اشتباهی بزرگ است!

پرچمدار جدید گوگل همچنین صفحه نمایش هم‌اندازه S24 Ultra داشته و حتی مشخصات فنی آن مانند نرخ رفرش داینامیک 120 هرتزی، شانه به شانه S24 Ultra در حرکت هستند. از طرفی، تراشه تنسور G3 گوگل هم در عملکرد روزمره و قابلیت‌های فنی بسیار سریع و قدرتمند ظاهر شده و حتی بسیاری قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را زودتر از پرچمداران پر سر و صدای سامسونگ در اختیار کاربران قرار داد.

البته وضعیت پیکسل 8 پرو گوگل در بخش باتری چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ به‌طوری که یک بار شارژ کامل آن حدود یک روز کامل شارژدهی باتری را نتیجه خواهد داد. در عوض گوگل موفق شده این نقص را با ارائه رابط کاربری بسیار سرراست، بی‌آلایش و فوق‌العاده سریع Pixel UI برطرف کند و تجربه‌ای بسیار روان از سیستم عامل اندروید را ارائه کند. البته رابط کاربری وان یو آی 6.1 گلکسی اس 24 اولترا هم واقعا کارکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با قابلیت‌های متعددش طرفداران فراوانی در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. با این حال سادگی و سرعت مثال‌زدنی رابط کاربری گوشی های پیکسل تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است!

مساله تعیین‌کننده دیگر در انتخاب پرچمدار اندرویدی گوگل به جای گلکسی اس 24 اولترا هم قیمت آن است. گوگل موفق شده جدیدترین پیکسل خود را با مشخصات فنی، دوربین و قابلیت‌های مشابه با S24 Ultra با قیمت بسیار پایین‌تر 1000 دلار در نسخه پایه روانه بازار کند.‌از سوی دیگر مدل 256 گیگ پیکسل 8 پرو هم 1060 دلار قیمت دارد که همچنان به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از S24 Ultra به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 اولترا

مقایسه دو گوشی اندرویدی پرچمدار گلکسی اس 23 اولترا و اس 24 اولترا به‌خوبی نشان‌دهنده آن است که ضرب‌المثل «نو که میاد به بازار، کهنه میشه دل‌آزار» همیشه در دنیای گوشی‌های موبایل صادق نیست؛ چراکه برخی قابلیت‌های جدید S24 Ultra لزوما بهتر از S23 Ultra نیستند.

البته گلکسی اس 24 محصول فوق‌العاده‌ای بوده و روی کاغذ هم تقریبا در تمامی بخش‌ها در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت کرده است. با این وجود با مقایسه این دو گوشی می‌توان متوجه شد که تفاوت این دو نسل اصلا چشم‌گیر نیست. برای مثال، S23 Ultra حدودا یک گرم سبک‌تر از S24 Ultra بوده و رزولوشن صفحه نمایش آن اندکی پایین‌تر از پرچمدار پریمیوم 2024 سامسونگ است. با این وجود اس 23 اولترا همچنین یک گوشی توانمند و بسیار قدرتمند به شمار می‌رود که ضمن ارائه طراحی چشم‌نواز و البته بسیار مشابه نسل جدید، بدون هیچ مشکلی سنگین‌ترین فرآیندها و دستورات کاربر را در چشم به هم زدنی اجرا می‌کند.

مهم‌ترین قابلیت پرچمداران سری گلکسی اس 24 که سامسونگ تمام توان تبلیغاتی خود را صرف تبلیغ آن‌ها کرده، هوش مصنوعی Galaxy AI است که قرار بود به ویژگی انحصاری برنده پرچمداران 2024 این کمپانی تبدیل شود. با این وجود کره‌ای‌ها در اقدامی جالب همزمان با رونمایی از این هوش مصنوعی اعلام کردند که کاربران سری اس 23 هم می‌توانند به‌طور کامل از قابلیت‌های این هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

در کنار این شباهت‌های فراوان S23 Ultra و S24 Ultra، مدل قدیمی‌تر حتی در برخی موارد عملکرد بهتری را هم نسبت به نمونه جدید ارائه می‌کند. همان‌طور که مطلع هستید اس 24 از یک لنز پریسکوپ با بزرگنمایی نوری پنج برابری استفاده می‌کند. این لنز در اس 23 اولترا قادر به ارائه بزرگنمایی ده برابری بود! البته این بزرگنمایی ده برابری در عمل واقعا آنچنان کاربردی نبوده و بسیاری افراد شاید هرگز از آن استفاده نمی‌کردند! با این وجود شاید صرف دانستن این که پرچمدار سال گذشته سامسونگ از بزرگنمایی بهتری نسبت به اس 24 اولترا برخوردار بود خبر بسیار خوبی برای کاربران آن باشد.

گوشی اس 23 اولترا همچنین اکنون با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به اس 24 اولترا قابل خرید بوده و یک جایگزین ایده‌آل برای پرچمدار پریمیوم و پرادعای 2024 سامسونگ به شمار می‌رود. طراحی و عملکرد این دو گوشی به‌حدی به یکدیگر نزدیک است که شاید در نگاه اول اصلا نتوان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد.

گلکسی زد فولد 5

گلکسی زد فولد 5

یکی از دلایل اصلی خرید گلکسی اس 24 اولترا ارائه جدیدترین و پیشرفته‌ترین اجزای سخت افزاری، دوربین فوق‌العاده توانمند و یکی از پیشرفته‌ترین صفحه نمایش‌های مورد استفاده در صنعت گوشی های موبایل توسط این پرچمدار است. البته عنوان «پیشرفته‌ترین صفحه نمایش به کار رفته در دنیای گوشی های هوشمند» بدون شک از آن گلکسی زد فولد 5 است که آن را به یکی از منحصربفردترین پرچمداران اندرویدی و جانشین خلف گلکسی اس 24 اولترا تبدیل می‌کند.

Galaxy Z Fold 5 از حیث مشخصات، شباهت زیادی به اس 24 اولترا دارد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که قدرت آن برای بسیاری افراد بسیار فراتر از نیاز خواهد بود. علاوه بر این دوربین زد فولد 5 نیز کاملا در قد و قواره یک پرچمدار تمام عیار اندرویدی ظاهر می‌شود.‌ در عین حال مهم‌ترین نکته پیرامون این پرچمدار سامسونگ صفحه نمایش تاشو و خارق‌العاده آن است. صفحه نمایش داخلی این گوشی 7.6 اینچی است و ضمن ارائه عرض دوبرابری نسبت به نمایشگر اس 24 اولترا، نرخ رفرشی هم‌تراز با آن دارد. علاوه بر این، در حالت بسته نیز پرچمدار تاشوی سامسونگ از یک صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچی بهره می‌برد که بسیار باکیفیت طراحی و ساخته شده است.

همچنین بخوانید:
آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟ قیمت گلکسی S24 ، اس 24 پلاس و اس 24 اولترا در ایران چقدر خواهد بود؟

بر خلاف دیگر گزینه‌های حاضر در لیست امروز، گلکسی زد فولد 5 نه تنها از اس 24 اولترا ارزان‌تر نیست؛ بلکه با قیمت 1800 دلاری به مراتب گران‌تر از آن هم به شمار می‌رود.‌ با این وجود اگر کسی قصد دارد حداقل 1300 دلار برای خرید گوشی پرچمداری که بسیار شبیه به نسل قبلی بوده و قابلیت‌های انقلابی چندانی هم ندارد خرج کند، شاید بد نباشد با اندکی هزینه بیشتر به محصولی بدیع، جدید و بسیار خلاقانه‌تر مثل Galaxy Z Fold 5 فکر کند!