گلکسی اس 24 اولترا

7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم

با رونمایی از گوشی پرحاشیه Galaxy S24 Ultra – گلکسی اس 24 اولترا اکنون زمان بررسی ارزش خرید این گوشی فرا رسیده. آیا پرچمدار جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گلکسی S24 اولترا یکی از پرحاشیه‌ترین گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌رود. این گوشی در مقایسه با نسل قبل پیشرفت های سخت افزاری محدودی داشته و حتی تغییرات ظاهری آن هم بسیار ناچیز هستند. از طرفی ارتقای سیستم دوربین این گوشی نیز از نظر بسیاری افراد نه تنها یک آپگرید به شمار نمی‌رود؛ بلکه می‌تواند به‌عنوان یک عقب‌گرد هم تلقی شود.

در عوض مهم‌ترین تغییری که پرچمدار پریمیوم سال 2024 کره‌ای‌ها با آن روبرو شده در بخش نرم افزار است؛ جایی که این کمپانی مانور زیادی را روی قابلیت های هوش مصنوعی به کار رفته در دستگاه جدیدش داده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در آن تعبیه کرده است. با این حال آیا این قابلیت‌های نرم افزاری گلکسی اس 24 برای خرید آن کافی‌ست یا خیر؟

اگر شما هم پیرامون ارزش خرید پرچمدار جدید سامسونگ دودل هستید و نمی‌دانید این گوشی نسبت به نسل قبلی خود ارزش خرید دارد یا خیر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در اینجا قصد داریم با معرفی نقاط قوت و ضعیف گوشی Galaxy S24 Ultra به بررسی ارزش خرید این پرچمدار گران‌قیمت بپردازیم.

7 دلیل برای خرید گوشی گلکسی اس 24 اولترا

در گام نخست به بررسی نکات مثبت گوشی Galaxy S4 Ultra و دلایل خرید این پرچمدار خواهیم پرداخت. در این بخش هفت دلیل عمده را برای خرید این گوشی مطرح خواهیم کرد.

قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی

هوش مصنوعی S24 Ultra

شکی نیست که هوش مصنوعی محور اصلی مانور سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار سال 2024 بوده است. این کمپانی ظرف یکی دو سال گذشته تلاش زیادی برای بهینه‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی و ارائه توانایی‌های منحصربفرد مبتنی بر AI کرده که نتایج آن‌ها در اس 24 اولترا قابل مشاهده است. نکته مهم در خصوص این قابلیت‌ها آن است که تمامی ویژگی‌های هوش مصنوعی سری اس 24 سامسونگ کاملا کاربردی طراحی شده و صرفا ابزارهایی تبلیغاتی برای جذب مخاطب نیستند.

قابلیت Circle to Search که با همکاری گوگل توسعه داده شده، یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در پرچمداران امسال سامسونگ است. در این گوشی‌های پرچمدار شما می‌توانید با کشیدن یک دایره دور هرچیز در هر اپلیکیشنی به جستجو در گوگل در خصوص آن بپردازید. علاوه بر این، به کمک قابلیت ترجمه زنده در Galaxy S24 Ultra می‌توانید به‌سادگی با هر کسی که به زبانی غیر از زبان شما صحبت می‌کند مکالمه کنید و ترجمه آنی سخنان او را به زبان خود بشنوید! از طرف دیگر دستیار چت در کهکشانی‌های امسال هم هنگام ارسال متن یا پیام برای دوستان یا مخاطبینتان به کمک شما آمده و در نوشتن متن یاری‌تان خواهند کرد. همچنین اپلیکیشن یادداشت سامسونگ نیز به قابلیت‌های ریز و درشت متعددی مجهز شده که کارهایی مثل خلاصه کردن، فرمت کردن یا حتی نوشتن متون را بر عهده خواهند گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ دیدگاه شما را درباره هوش مصنوعی تغییر می‌دهد

در کنار این ویژگی‌ها، سامسونگ همچنین از هوش مصنوعی به‌طور گسترده در ویرایش تصاویر و ویدیوها هم بهره برده است. هوش مصنوعی گلکسی اس 24 اولترا قادر است هر ویدیوی ضبط شده توسط این گوشی را صحنه آهسته کرده و پیشنهادهایی بسیار کاربردی را برای ویرایش و ارتقای تصاویر ارائه کند. بعلاوه، هوش مصنوعی مولد نیز احتمالا جذاب‌ترین کاربری جدید این گوشی است که امکان انتخاب سوژه‌های مختلف، جابجایی آن‌ها و حتی حذفشان از یک تصویر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

شاید تا کنون بسیاری کاربران S24 Ultra از دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ استفاده چندانی نکرده باشند. با این حال افزوده شدن قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی بدون شک کاربرد این دستیار هوشمند را هم چندین پله ارتقا خواهد داد؛ به‌طوری که احتمالا بسیاری از افرادی که پرچمدار 2024 سامسونگ را خریداری کنند، از آن استفاده خواهند کرد!

صفحه نمایش تخت و روشن‌تر

گلکسی اس 24 اولترا

یکی دیگر از انگیزه‌های خرید گلکسی اس 24 اولترا صفحه نمایش جدید آن است که از همیشه بهتر شده است. البته صفحه نمایش پرچمداران سامسونگ همیشه در شمار بهترین‌های بازار قرار داشته‌اند. اما اگر یک ایراد جزیی در آن‌ها وجود داشت، خمیده بودن حاشیه‌های تصویر بود که هم در دست گرفتن دستگاه را سخت‌تر می‌نمود و هم تعامل با نواحی حاشیه‌ای را بیش از اندازه سخت می‌کرد. کره‌ای‌ها این مشکل را با ارائه یک صفحه نمایش 6.8 اینچی تخت در S24 Ultra رفع کرده‌اند.

تخت شدن صفحه نمایش البته تنها بهبود نمایشگر اس 24 اولترا نیست و سامسونگ با افزایش چشمگیر روشنایی پانل به کار رفته در آن کار را برای دیگر پرچمداران بازار بسیار سخت‌تر کرده است. حداکثر روشنایی پانل اس 24 اولترا برابر با 2600 نیت است که در مقایسه با روشنایی 1750 نیتی اس 23 اولترا پیشرفتی بزرگ به شمار می‌رود. نتیجه این امر دستیابی به صفحه نمایشی بسیار روشن در این گوشی است که حتی زیر تابش مستقیم خورشید نیز به‌سادگی قابل خواندن خواهد بود.

استفاده از قدرتمندترین تراشه اندرویدی جهان

بهترین تراشه اندرویدی

اگر نسخه‌های استاندارد یا پلاس گلکسی اس 24 را خریداری کنید، بسته به این که در کجای دنیا قرار داشته باشید ممکن است از تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس بهره‌مند شوید. در عین حال این مساله برای اس 24 اولترا وجود ندارد؛ چراکه تمامی مدل‌های این گوشی در سرتاسر دنیا به نسخه‌ای قدرتمندتر از بهترین تراشه حال حاضر دنیای گوشی‌های اندرویدی، اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهند بود.

این تراشه باعث شده S24 Ultra بیش از حد تصور قدرتمند باشد. در حال حاضر تست‌های گسترده‌ای روی عملکرد فنی و گرافیکی این گوشی در حال انجام است که نتایج آن‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد. با این وجود بنچمارک‌های منتشر شده از این گوشی حاکی از آن هستند که این تراشه با اختلاف قدرتمندترین چیپست دنیای اندروید است و می‌تواند حتی جدیدترین تراشه‌های اپل، A17 Pro را نیز خصوصا در بخش توان گرافیکی به چالش بکشد.

این چیپست علاوه بر این که به‌شدت قدرتمندتر از قبل است، عملکرد بهینه‌تری هم داشته و باعث مصرف باتری کمتری خواهد شد. علاوه بر این، واحد پردازش عصبی این چیپست هم نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته و دست سامسونگ را برای استفاده از هوش مصنوعی Galaxy AI بسیار بازتر گذاشته است.

شارژدهی فوق‌العاده باتری

خرید گلکسی اس 24 اولترا

همانند تست‌هایی که روی عملکرد فنی و گرافیکی اس 24 اولترا در حال انجام است، شارژدهی باتری این گوشی نیز هم‌اکنون تحت آزمایشات فراوانی قرار دارد. با این حال نتایج اولیه تست‌ها حاکی از شارژدهی بسیار خوب این گوشی در مقایسه با رقبا هستند. به‌طور خاص در بررسی‌های انجام شده توسط وبسایت Tom’s Guide، این گوشی در حین گشت و گذار در اینترنت با استفاده از اینترنت خط موفق به شارژدهی 16 ساعت و 45 دقیقه‌ای شده است که آن را به سومین گوشی اندرویدی تست شده توسط این سایت در 18 ماه گذشته تبدیل می‌کند. از طرفی، دستگاه‌هایی که بالاتر از اس 24 اولترا قرار داشتند هر دو دستگاه‌هایی گیمینگ بودند که اساسا برای شارژدهی طولانی مدت طراحی شده بودند.

سامسونگ بخش عمده‌ای از این شارژدهی شگفت‌انگیز گلکسی اس 24 را مدیون قابلیت صفحه نمایش با نرخ نوسازی تطبیقی است که عملکرد خارق‌العاده‌ای در این گوشی داشته است. این گوشی قادر است نرخ نوسازی صفحه نمایش را به‌طور هوشمند بین 1 تا 120 هرتز تغییر دهد. زمانی که یک محتوای ویدیویی سریع روی صفحه نمایش در حال پخش است، نرخ رفرش به 120 هرتز افزایش پیدا می‌کند. این مساله علیرغم این که در روان به نظر رسیدن پخش این محتوا تاثیر فراوانی دارد، می‌تواند باعث خالی شدن زودهنگام شارژ باتری شود. با این وجود زمان نمایش محتوای ساکن مثل متن یا تصاویر، نرخ رفرش به‌طور هوشمند کاهش می‌یابد تا مصرف باتری بهینه‌سازی شود.

دوربین اصلی روشن‌تر

سال گذشته دوربین گلکسی اس 23 اولترا عملکرد خیره‌کننده‌ای در ثبت تصاویر مختلف داشت. به همین دلیل سامسونگ دلیلی برای ایجاد تغییر انقلابی در ماژول دوربین گلکسی اس 24 نداشت. مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در تصویربرداری این گوشی استفاده از دوربین جدید تله فوتوی 50 مگاپیکسلی در این گوشی است. از سوی دیگر ارتقای چشمگیر اندازه پیکسل‌ها در دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی این گوشی نیز دیگر پیشرفت آن در مقایسه با نسل قبل است. به ادعای سامسونگ، اندازه پیکسل‌ها در دوربین 200 مگاپیکسلی جدید این گوشی حدودا 60 درصد افزایش پیدا کرده‌اند و این مساله به‌معنای ثبت تصاویری روشن‌تر توسط این گوشی خواهد بود.

افزایش اندازه پیکسل‌ها باعث جذب نور بیشتر توسط دوربین شده و در نتیجه آن تصاویر روشن‌تری به ثبت می‌رسند. تصویرهای بالا مقایسه‌ای بین دوربین گلکسی اس 24 اولترا، اس 23 اولترا و پیکسل 8 پرو را نمایش داده و بر روشنایی بیشتر دوربین پرچمدار جدید سامسونگ تاکید می‌کند. البته تفاوت بین توانایی عکسبرداری S24 Ultra و S23 Ultra چندان زیاد نیست. با این وجود با کمی دقت می‌توان متوجه روشنایی بیشتر ساختمان‌های پس‌زمینه و تفکیک بالاتر بازتاب نور از سطح آب در تصاویر ثبت شده توسط اس 24 اولترا شد. همچنین تابلوی آبی رنگ پس‌زمینه تصویر گرفته شده توسط S24 Ultra نیز به‌طور معناداری پررنگ‌تر و پرجزئیات‌تر از اس 23 اولتراست. از سوی دیگر البته همان‌طور که در این تصاویر پیداست، پیکسل 8 پرو در برابر پرچمداران سامسونگ حرف چندانی برای گفتن نداشته و تصاویری تیره‌تر را به ثبت می‌رساند.

سال گذشته S23 Ultra از نظر اکثریت منتقدین و صاحب نظران بهترین دوربین را در میان تمامی گوشی‌های بازار ارائه می‌داد. بر اساس تست‌های انجام شده به نظر می‌رسد S24 Ultra نیز وارثی شایسته برای اس 23 اولترا خواهد بود!

 استحکام و مقاومت بالاتر

خرید گلکسی اس 24 اولترا

یکی دیگر از دلایلی که خرید گلکسی اس 24 اولترا را توجیه خواهد کرد مقاومت و استحکام بالاتر این گوشی است. سامسونگ همانند رویکرد اپل در قبال آیفون 15 پرو تصمیم به استفاده از تیتانیوم در ساخت قاب گلکسی اس 24 اولترا گرفته است. البته عنوان نخستین گوشی پرچمدار تیتانیومی بازار از آن اپل خواهد شد؛ اما کاربران S24 Ultra نیز اکنون دستگاهی مقاوم‌تر و با دوام بالاتر در اختیار خواهند داشت.

تلاش‌های سامسونگ برای ارتقای دوام و مقاومت پرچمدار جدیدش به همینجا ختم نمی‌شود؛ چراکه این گوشی اکنون به لایه محافظ Gorilla Armor کمپانی Corning مجهز می‌شود که به‌ادعای کمپانی سازنده در برابر خط و خش چهار برابر مقاوم‌تر از سایر ورق‌های محافظ است. نتیجه این تلاش سامسونگ دستگاهی مقاوم‌تر در برابر ضربات، شوک، سقوط و یا خط و خش است. با این وجود اگر قصد خرید Galaxy S24 Ultra را دارید توصیه می‌کنیم حتما از یک قاب محافظ و لایه حفاظت‌کننده از صفحه نمایش استفاده کنید تا در صورت بروز اتفاقات ناخواسته کمترین آسیب به گوشی‌تان وارد شود.

پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله

اتفاق بسیار جذابی که برای پرچمداران امسال سامسونگ رخ داده، پشتیبانی هفت ساله از آن‌هاست که این گوشی‌ها را حتی بالاتر از اپل و گوشی‌های پیکسل گوگل قرار خواهد داد!

این کمپانی پیش‌تر پرچمداران سری گلکسی اس خود را با وعده چهار سال پشتیبانی نرم افزاری و پنج سال آپدیت‌های امنیتی روانه بازار می‌کرد. این روند اما با سری Galaxy S24 ارتقایی چشمگیر یافته؛ به‌طوری که کاربران این گوشی‌ها می‌توانند هفت نسخه بعدی اندروید را تجربه کرده و بروزرسانی‌های امنیتی سامسونگ را نیز به مدت هفت سال دریافت کنند. به این ترتیب با خرید گلکسی اس 24 خیال شما از بابت پشتیبانی کامل نرم افزاری تا سال 2030 راحت خواهد بود. اما آیا افراد زیادی هستند که به مدت هفت سال از گوشی خود استفاده کنند؟

دلایل عدم خرید گلکسی اس 24 اولترا

در کنار ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که خرید پرچمدار سال 2024 سامسونگ را توجیه می‌کنند، نواقصی هم وجود دارد که باعث می‌شود ارزش خرید این محصول کاهش یافته و علاقمندان به‌جای ارتقا منتظر رونمایی از Galaxy S25 Ultra بمانند. در ادامه به این دلایل اشاره خواهیم کرد.

بزرگنمایی محدودتر لنز زوم

لنز زوم S24 Ultra

بدون شک مهم‌ترین ارتقای سخت افزاری گلکسی اس 24 اولترا در مقایسه با نسل قبل مربوط به لنز تله فوتو می‌شود. سامسونگ در اس 24 اولترا یکی از لنزهای 10 مگاپیکسلی S23 Ultra را با یک لنز 50 مگاپیکسلی جدید جایگزین کرده که روی کاغذ باید بزرگنمایی بهتری نسبت به قبل ارائه کند. این لنز جدید 50 مگاپیکسلی اما در عمل تنها قادر به ارائه بزرگنمایی نوری پنج برابری است؛ درحالیکه نمونه 10 مگاپیکسلی به کار رفته در اس 23 اولترا بزرگنمایی نوری 10X را ارائه می‌کرد.

سامسونگ در این خصوص توضیح داد که حسگر جدید 50 مگاپیکسلی پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با نسل قبل به شمار می‌رود و همچنان قادر به ارائه بزرگنمایی نوری ده برابری است. این کار در دوربین جدید با بریدن تصاویر 50 مگاپیکسلی و تبدیل کردن آن به نمونه‌های 12 مگاپیکسلی امکان‌پذیر می‌شود. به ادعای سامسونگ، تحقیقات کارشناسان این کمپانی نشان داده که اکثر کاربران گوشی پرچمدار Galaxy S24 Ultra تصاویری با بزرگنمایی پنج برابری ثبت می‌کنند. به همین جهت مهندسین سامسونگ بیشتر تلاش خود را روی استفاده از حسگری با توانایی ثبت جزئیات بیشتر با رزولوشن بالاتر متمرکز کردند.

این گزاره در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود تست‌های اولیه حاکی از عملکرد بهتر گلکسی اس 23 اولترا در بخش بزرگنمایی نوری است. همان‌طور که در تصاویر زیر پیداست، جزئیات ثبت شده توسط S24 Ultra در بخش بزرگنمایی نوری محوتر و نرم‌تر از S23 Ultra هستند. البته هنوز تست‌های زیادی روی بخش‌های مختلف عملکرد دوربین اس 24 اولترا، خصوصا بزرگنمایی نوری باقی مانده است؛ اما در حال حاضر به نظر می‌رسد لنز تله فوتو در این گوشی با یک عقب‌گرد جزیی روبرو شده است.

نبود قابلیت‌های جدید در S Pen

قلم اس پن

سامسونگ قلم‌های فوق‌العاده محبوب S Pen را سه سال پیش و پس از توقف خط تولید سری گوشی‌های گلکسی نوت به گلکسی اس 21 اولترا آورد. از آن زمان، تنها تغییراتی که این قلم به خود دیده روان‌تر شدن و جاگیری در درون گوشی Galaxy S22 Ultra بوده و سامسونگ هیچ قابلیت جدیدی به آن اضافه نکرده است.

این روند در گلکسی اس 24 اولترا هم ادامه پیدا کرده؛ چراکه سامسونگ S Pen این گوشی را نیز چندان تغییر نداده و با همان قابلیت‌های پیشین در اختیار کاربران پرچمدار سال 2024 خود قرار داده است. این مساله از دید بسیاری افراد ناامیدکننده تلقی می‌شود؛ چرا که قلم S Pen مهم‌ترین مزیت انحصاری سری گلکسی اس سامسونگ بر رقبا و به‌خصوص آیفون به شمار می‌رود و سامسونگ با تقویت آن و افزودن قابلیت‌های جدید می‌تواند ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای به آن افزوده و ارزشی دوچندان به آن ببخشد. خصوصا در گلکسی اس 24 که با محوریت AI روانه بازار شده، تجهیز قلم S Pen به ویژگی‌های برجسته هوش مصنوعی نظیر امکان ادغام با قابلیت‌های Circle to Search و ترجمه زنده می‌توانست آن را به محصولی کاربردی‌تر و جذاب‌تر از قبل تبدیل کند.

قیمت بالاتر نسبت به قبل

زمانی که اپل قیمت آیفون 15 پرو مکس خود را 100 دلار افزایش داد، بسیاری افراد معتقد بودند سامسونگ فرصتی طلایی به دست آورده تا با بازاریابی مناسب فروش فوق‌العاده‌ای را برای پرچمدار بعدی‌اش رقم بزند.‌ از سال‌ها قبل قیمت پایه گران‌ترین مدل‌های آیفون ارزان‌تر از سری گلکسی اس اولترا بوده و هم‌قیمت شدن این دو می‌توانست فرصتی را در اختیار سامسونگ قرار دهد تا روی ارزش خرید بالاتر گوشی پرچمدارش تاکید کند!

با این وجود سامسونگ هم تصمیم گرفت قیمت پرچمدار پریمیوم خود، گلکسی S24 اولترا را 100 دلار افزایش دهد و قیمت پایه آن را به 1300 دلار برساند تا شاهد عرضه گران‌ترین گوشی غیرتاشوی سامسونگ به بازار باشیم! این مساله کار سامسونگ را برای فروش پرچمدار جدیدش سخت‌تر کرده است. این مساله زمانی پررنگ‌تر می‌شود که متوجه شویم تغییرات سخت افزاری S24 Ultra نسبت به S23 Ultra چندان زیاد نیست!

گلکسی اس 24 اولترا ارزش خرید دارد یا خیر؟

قابلیت‌های مختلف Galaxy S24 Ultra هنوز تحت تست و بررسی‌های فراوان قرار دارند. با این وجود نتایج بررسی‌های اولیه در این خصوص فوق‌العاده مثبت هستند. این گوشی صفحه نمایش روشن‌تر، عملکرد فنی بهتر، مصرف باتری بهینه‌تر و البته قابلیت‌های برجسته و اختصاصی هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

همچنین بخوانید:

گلکسی اس ۲۴ اولترا در برابر گلکسی اس ۲۳ اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

به این ترتیب اگر شروع قیمت 1300 دلاری این گوشی برایتان بیش از حد بالا نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که این گوشی را خریداری نکنید! همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین قابلیت‌های Galaxy S24 Ultra در استفاده آن از هوش مصنوعی نهفته است. بنابراین اگر به این دسته قابلیت‌های مبتنی بر AI علاقمند هستید، احتمالا قیمت بالای این گوشی چندان برایتان آزاردهنده نخواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*