گلکسی اس 24 اولترا آیفون 15 پرو مکس

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا با آیفون 15 پرو مکس؛ جدال بزرگان

با معرفی رسمی گوشی گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra سامسونگ، اکنون زمان مقایسه کامل آن با آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max اپل فرا رسیده است.

سرانجام سامسونگ به ماه‌ها شایعه و حواشی پیرامون سری گوشی‌های گلکسی S24 خود خاتمه داد و در رویداد آنپکد از این خانواده پرچمدار رونمایی کرد. به این ترتیب علاقمندان به بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های دنیا اکنون گزینه‌های جدیدی در اختیار دارند! معرفی این گوشی همچنین بار دیگر آتش رقابت همیشگی بین اپل و سامسونگ را نیز داغ‌تر کرده؛ به‌طوری که بحث‌های مربوط به مقایسه گلکسی S24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس بار دیگر به جریان افتاده و طرفداران هریک به دفاع از گوشی مورد علاقه‌شان پرداخته‌اند.

هر دو گوشی Galaxy S24 و iPhone 15 Pro Max صفحه نمایش‌های بزرگی داشته و از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌های بازار استفاده می‌کنند. همچنین عملکرد دوربین آن‌ها نیز نسبت به قبل بهبود یافته و شارژدهی باتری آن‌ها بسیار بهتر شده است.‌ در عین حال آن‌چه میان این دو گوشی واقع جدید است، مساله هوش مصنوعی است که ظاهرا سامسونگ هیاهوی بیشتری پیرامون آن راه انداخته است.‌ این کمپانی کره‌ای با معرفی هوش مصنوعی Galaxy AI قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی را به گوشی جدیدش اضافه کرده و قابلیت‌های دوربین را به سطح جدیدی انتقال داده است.

اما واقعا کدامیک از دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس گوشی بهتری است؟ برترین گوشی نیمه اول سال 2024 کدام است؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به مقایسه کامل این دو پرچمدار پرداخته و مشخصات هریک را مرور کنیم.

مهم‌ترین تفاوت‌های گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ و آیفون 15 پرو مکس اپل

پیش از بررسی دقیق‌تر پرچمداران اپل و سامسونگ، در گام نخست مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی را به‌طور تیتروار بررسی می‌کنیم. جدول زیر مهم‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی را نشان می‌دهد.

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگآیفون 15 پرو مکس اپل
گلکسی لبه‌های تیز داشته و اندکی بزرگتر و سنگین‌تر استآیفون لبه‌های خمیده داشته و اندکی سبک‌تر است
صفحه نمایش 6.8 اینچی با حداکثر روشنایی 600 نیتصفحه نمایش 6.7 اینچی با حداکثر روشنایی 2000 نیتی
  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در آمریکا
  • تراشه اگزینوس 2400 در برخی نقاط دیگر دنیا
تراشه A17 Pro اپل
سیستم عامل اندروید 14 با رابط کاربری وان یو آی 6.1سیستم عامل iOS 17
هوش مصنوعی گلکسی AIفاقد هوش مصنوعی خاص
هفت سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی و سیستم عامل5-6 سال پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی و سیستم عامل
12 گیگ رم8 گیگ رم
چهار دوربین در پشت شامل دوربین 3X زوم و دوربین جدید زوم 5X پریسکوپسه دوربین در پشت (فاقد دوربین 3X زوم)
مجهز به قلم S Penفاقد قلم خاص
کلیدهای فیزیکی پاور و کم و زیاد کردن صداکلیدهای فیزیکی پاور، کم و زیاد کردن صدا و دکمه اکشن
حسگر اثر انگشت اولتراسونیکاحراز هویت از طریق فیس آیدی
باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتیباتری 4422 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سریع با توان 45 وات
  • شارژ بی سیم 15 واتی
  • حداکثر توان شارژ 25 واتی
  • شارژ بی سیم 15 واتی مگ سیف
قیمت پایه 1300 دلارشروع قیمت از 1200 دلار

طراحی و ابعاد و اندازه

در بخش طراحی، هر دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس زبان طراحی منحصربفردی دارند. پرچمدار سامسونگ به‌طور کلی گوشی بزرگتری است. این گوشی عریض‌تر بوده، سنگین‌تر است (233 گرم در برابر 221 گرم) و لبه‌های تیزی دارد. از سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس لبه‌های گردتری داشته و کمی سبک‌تر است.

گلکسی S24 اولترا همچنین تمامی کلیدهای فیزیکی را در یک سمت دستگاه قرار داده؛ درحالیکه در آیفون 15 پرو مکس کلید Power در سمت راست قرار داشته و کلیدهای کم و زیاد کردن صدا روی قاب سمت چپ قرار دارند. به این ترتیب فشردن همزمان این کلیدها با هدف ثبت اسکرین شات ساده‌تر انجام می‌پذیرد.

آیفون همچنین یک کلید فیزیکی اضافه‌تر تحت نام کلید اکشن هم در اختیار دارد. این کلید جذاب کاملا قابل برنامه‌ریزی است؛ به‌طوری که کاربران می‌توانند کاربری‌های مختلفی برای آن تعریف کرده و با فشردن این کلید، کار مورد نظرشان را با آن انجام دهند. البته جایگیری نامناسب آن در قسمت بالا و سمت چپ، فشردن آن را اندکی با مشکل روبرو کرده است!

در این میان همچنین از حضور درگاه USB-C در آیفون هم نمی‌توان غفلت کرد؛ اتفاقی که پس از مدتی طولانی سرانجام برای پرچمداران اپل رخ می‌دهد. این درحالیست که سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ سال‌هاست که از این درگاه بهره‌مند هستند. از سوی دیگر، قلم S Pen هم همچنان با تمام قابلیت‌های جذابش در گلکسی اس 24 اولترا حضور دارد؛ درحالیکه امسال هم آیفون از این قلم بی‌بهره است؛ چرا که اساسا اپل اعتقادی به استفاده از قلم‌های استایلوس در آیفون ندارد.

پرچمداران امسال اپل و سامسونگ همچنین هر دو موفق به کسب استاندارد IP68 شده‌اند و در این بخش هم‌تراز با دیگر پرچمداران بازار هستند. به این ترتیب هردوی آن‌ها را می‌توان با خیال راحت در محیط‌های مرطوب یا پر از غبار مورد استفاده قرار داد. بعلاوه، رنگ‌بندی این دو گوشی نیز به‌صورت زیر خواهد بود:

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترااپل آیفون 15 پرو مکس
خاکستری تیتانیومیمشکی تیتانیومی
بنفش تیتانیومیخاکستری تیتانیومی
مشکی تیتانیومیآبی تیتانیومی
زرد تیتانیومینقره‌ای تیتانیومی
سبز تیتانیومی (اختصاصی فروشگاه سامسونگ)
آبی تیتانیومی (اختصاصی فروشگاه سامسونگ)
نارنجی تیتانیومی (اختصاصی فروشگاه سامسونگ)

باید توجه کنید که هنگام خرید این دو گوشی، شارژر درون جعبه دستگاه تعبیه نخواهد شد. بنابراین اگر از قبل شارژر مربوط به گوشی‌های خود را در اختیار نداشته باشید، باید آن‌ها را به‌طور جداگانه خریداری کنید.

نمایشگر Galaxy S24 Ultra در برابر iPhone 15 Pro Max

گلکسی اس 24 اولترا آیفون 15 پرو مکس

عرض بیشتر گلکسی اس 24 اولترا امکان استفاده از صفحه نمایشی بزرگتر در آن را فراهم کرده است. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 6.8 اینچی دارد که در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس بزرگتر به شمار می‌رود. علاوه بر این، نسبت عرض به طول این صفحه نمایش هم 19.3:9 است که در مقایسه با نسبت 19.5:9 آیفون 15 پرو مکس عریض‌تر به شمار می‌رود.

همچنین دیگر تفاوت صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا نسبت به کهکشانی سال گذشته سامسونگ طراحی تماما تخت در مدل جدیدتر است که با خمیدگی اندکی در لبه‌ها همراه می‌شود. از سوی دیگر، آیفون هم از صفحه نمایشی تخت استفاده می‌کند. استفاده از صفحه نمایش تخت در Galaxy S24 Ultra اساسا تغییری مثبت برای این گوشی به شمار می‌رود. علاوه بر این، گلکسی امسال سامسونگ همچنین با ارائه چگالی 1440p در مقایسه با 1290p در آیفون 15 پرو مکس، رزولوشن بالاتری ارائه می‌دهد. همچنین در هر دو گوشی شاهد ارائه نرخ رفرش متغیر 120 هرتزی هستیم که قادر است به‌طور هوشمند تا یک هرتز هم کاهش پیدا کند.

بررسی Galaxy S24 Ultra

دیگر زمینه‌ای که گلکسی اس 24 اولترا قادر است در آن رقیب صاحب‌نامش را شکست دهد، میزان روشنایی صفحه نمایش است. گلکسی اس 24 اولترا قادر است با ارائه حداکثر روشنایی 2600 نیت در مقایسه با روشنایی 2000 نیتی آیفون تجربه بسیار روشن‌تری ارائه دهد و باعث خوانایی بسیار بهتر دستگاه زیر تابش مستقیم نور خورشید شود.

در این میان سامسونگ همچنان برای احراز هویت کاربران از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که زیر صفحه نمایش واقع شده استفاده خواهد کرد. این حسگر قبلا هم بارها مورد استفاده قرار گرفته و به‌خوبی امتحانش را پس داده است. از سوی دیگر آیفون هم از حسگرهای فوق‌العاده فیس آیدی خود استفاده کرده و احراز هویت فیزیکی را با استفاده از چهره کاربر انجام می‌دهد. هر دو حسگر به کار رفته در پرچمداران اپل و سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارند. بنابراین انتخاب یکی از آن‌ها بیش از هرچیز به سلیقه شخصی کاربران بستگی خواهد داشت!

عملکرد فنی و نرم افزاری

تراشه Galaxy S24 Ultra

نبرد سخت افزاری پرچمداران اپل و سامسونگ، امسال در داغ‌ترین حالت خود قرار دارد. تراشه جدید A17 Pro به کار رفته در آیفون 15 پرو مکس نخستین تراشه سه نانومتری جهان به شمار می‌رود که البته نتوانسته عملکردی در حد و اندازه سر و صدایی که به پا کرده ارائه دهد. از سوی دیگر گلکسی اس 24 اولترا هم به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز است که توازنی تقریبا بی‌نقص میان بهبود عملکرد فنی و مصرف انرژی برقرار می‌کند.

در بخش حافظه، خریداران هر دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس قادر به خرید محصول مورد علاقه خود در مدل‌های 256 گیگ، 512 گیگ و یک ترابایت هستند. همچنین گلکسی اس 24 اولترا به 12 گیگ حافظه مجهز است؛ درحالیکه آیفون به 8 گیگ رم مجهز خواهد شد.

البته در کنار این تفاوت‌ها در مشخصات سخت افزاری، بزرگترین تفاوت پرچمداران 2024 اپل و سامسونگ در قابلیت‌های نرم افزاری آن‌ها خواهد بود. سامسونگ امسال تمرکز اصلی خود را روی هوش مصنوعی قرار داده و از Galaxy AI همزمان با پرچمداران جدیدش رونمایی کرده است. این در حالیست که اپل هنوز به‌طور جدی وارد کارزار هوش مصنوعی در آیفون‌هایش نشده و احتمالا یکی از آخرین برندهای صاحب‌نامی خواهد بود که سراغ رونمایی تجاری از هوش مصنوعی خواهد رفت.

کهکشانی جدید سامسونگ همچنین به سیستم عامل اندروید 14 هم مجهز بوده و رابط کاربری One UI 6.1 را به‌طور پیش‌فرض در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. این درحالیست که سری آیفون 15 اپل از جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، یعنی iOS 17 بهره می‌برند. سامسونگ همچنینی در اقدامی باورنکردنی اعلام کرد که گلکسی اس 24 اولترا را به همراه دیگر اعضای خانواده S24 با تضمین پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله روانه بازار خواهد کرد. این اتفاق شگفت‌انگیز سامسونگ را از حیث پشتیبانی سیستم عامل و امنیتی و نرم افزاری حتی از اپل هم فراتر قرار می‌دهد. اپل گوشی‌های خود را با 5 یا 6 سال پشتیبانی نرم افزاری روانه بازار می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:

آپدیت ONE UI 6.1 سامسونگ چه امکانات جدید دارد؟

از آن سو، اپل یکی دو سال است که قابلیت اتصال ماهواره‌ای را در گوشی‌های آیفون خود تعبیه کرده؛ درحالیکه امسال هم خبری از قابلیت مشابه در گلکسی اس 24 اولترا نیست. اپل همچنین در سری iPhone 15 خود در برخی نقاط دنیا پشتیبانی از سیم کارت فیزیکی را کنار گذاشته و تنها از eSIM پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که گلکسی اس 24 اولترا همچنان مطابق قدیم از ترکیب سیم کارت فیزیکی و eSIM استفاده کرده و دست کاربران را بیشتر باز می‌گذارد.

عملکرد دوربین گلکسی اس 24 اولترا در برابر آیفون 15 پرو مکس

گلکسی اس 24 اولترا آیفون 15 پرو مکس

در بخش دوربین، همچنان شاهد استفاده از چهار دوربین در قسمت پشت گلکسی اس 24 اولترا هستیم. با این وجود سامسونگ تغییرات مهمی را در یکی از این دوربین‌ها ایجاد کرده است. از سوی دیگر آیفون 15 پرو مکس هم پذیرای سه دوربین در ماژول پشت است که یکی از آن‌ها از لنز زوم پنج برابری بهره می‌برد.

البته تا زمان بررسی‌های دقیق تصاویر خروجی هر دو گوشی نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. با این وجود، مشخصات دوربین این دو گوشی اطلاعاتی را در خصوص عملکرد آن‌ها در اختیارمان قرار می‌دهد. علیرغم بهره‌مندی از حسگر اصلی 200 مگاپیکسلی، خروجی تصاویر گلکسی اس 24 اولترا همچنان 12 مگاپیکسلی است. از سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس اکنون تصاویر اصلی 24 مگاپیکسلی گرفته و روی کاغذ جزئیات بیشتری به ثبت می‌رساند.

سامسونگ البته تغییرات بزرگی را در بخش پردازش تصاویر پرچمدار جدیدش ایجاد کرده است. گلکسی اس 24 اولترا اکنون تصاویری واقعی‌تر گرفته و از فیلترهای سنگین و اشباع رنگ‌های غیرواقعی در عکس‌های ثبت شده توسط آن خبری نیست. به این ترتیب یکی از ایرادات اصلی عکسبرداری به کمک گوشی‌های آیفون، یعنی اشباع بیش از حد و غیرواقعی به نظر رسیدن تصاویر اکنون برطرف خواهد شد.

در بخش بزرگنمایی، سامسونگ دست بالاتر را در اختیار دارد.‌ این گوشی به دو دوربین با قابلیت بزرگنمایی سه و پنج برابری مجهز است؛ درحالیکه آیفون تنها یک لنز زوم 5X در اختیار دارد. همچنین دوربین زوم 5X گلکسی اس 24 اولترا از حسگری با رزولوشن بالاتر 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد که با استفاده از همین حسگر قادر به ارائه بزرگنمایی ده برابری بدون افت است. در عین حال به این نکته هم باید توجه کرد که دوربین فوق عریض به کار رفته در هر دو گوشی رزولوشنی 12 مگاپیکسلی دارند.

دیگر میدان نبرد بزرگ آیفون و گلکسی نیز کیفیت ویدیو است که اپل مدت‌هاست برنده قطعی آن بوده است. با این وجود امسال سامسونگ با بهبود خیره‌کننده کیفیت ویدیوها در محیط تاریک و ثبت نویز کمتر توانسته فاصله دو گوشی را به حداقل برساند. علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند از دوربین زوم پنج برابری S24 Ultra در تاریکی شب هم استفاده کنند و ویدیوهای دقیق‌تر و باکیفیت‌تری بگیرند.

سامسونگ همچنین در گوشی پرچمدارش قابلیت ضبط ویدیوهای 8K را نیز تعبیه کرده؛ قابلیتی که گوشی‌های آیفون فاقد آن‌ها هستند و سامسونگ را از این حیث بی‌رقیب می‌سازند. در عین حال با توجه به حجم بسیار زیاد ویدیوهای 8K و عدم پشتیبانی از آن‌ها در اکثر نمایشگرها و تلویزیون‌های حال حاضر دنیا بعید است این قابلیت بتواند چندان به چشم بیاید!

کیفیت صوتی و ارتعاشات

در بخش بعدی مقایسه دو گوشی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس نوبت به کیفیت صدای این دو پرچمدار می‌رسد. در حال حاضر اکثر گوشی‌های سرشناس بازار، منجمله دو محصول مورد بررسی، برای ارائه صدای استریو از یک بلندگوی اصلی در قسمت پایین و یک اسپیکر کمکی در بالای صفحه نمایش استفاده می‌کنند.‌ سامسونگ البته تغییرات ظاهری جزیی در بلندگوی پایینی دستگاه ایجاد کرده و به‌جای طراحی پر از حفره، از یک ماژول بیضی شکل استفاده می‌کند. با این وجود تغییر مورد اشاره صرفا فیزیکی بوده و تاثیر چندانی در کیفیت صدا ندارد.

در بخش پاسخ ارتعاشی، به نظر می‌رسد موتور Taptic آیفون همچنان عملکرد بهتری در مقایسه با رقیب دارد. با این وجود بخش ارتعاشات و لرزش در گلکسی اس 24 اولترا هم هیچ ایراد خاصی ندارد و عملکردی کم‌نقص را ارائه می‌کند.

شارژدهی باتری و سرعت شارژ

گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ با در اختیار داشتن یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، روی کاغذ حدودا 13 درصد قدرتمندتر از نمونه 4422 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در آیفون 15 پرو مکس عمل می‌کند. با این وجود عملکرد واقعی باتری این دو گوشی متفاوت از چیزی است که به نظر می‌رسد!

سیستم عامل iOS اپل اساسا بهینه‌تر از آیفون بوده و مصرف باتری مناسب‌تری دارد. به‌طور خاص، بررسی‌های انجام شده روی iPhone 15 Pro Max حاکی از آن است که این گوشی قادر است با هر بار شارژ کامل حدودا دو ساعت کاربران را همراهی کند. البته این به شرطی است که استفاده از دستگاه بیش از حد زیاد نباشد. به این ترتیب باید منتظر ماند و دید آیا گلکسی اس 24 اولترا قادر به ارائه چنین عملکردی خواهد بود یا خیر.

در بخش سرعت شارژ، گوشی گلکسی سامسونگ با توانایی شارژ با توان 45 وات سریع‌تر از آیفون و شارژ 25 واتی آن عمل می‌کند. به بیان دیگر در حالیکه برای هر بار شارژ کامل باتری آیفون 15 پرو مکس باید حدود یک ساعت و چهل دقیقه منتظر ماند، گلکسی اس 24 اولترا ظرف تنها یک ساعت از صفر تا صد شارژ خواهد شد.

علاوه بر این، هر دو پرچمدار اپل و سامسونگ از شارژ بی سیم با توان یکسان 15 وات هم بهره می‌برند. با این وجود آیفون به شارژ مغناطیسی مگ سیف هم مجهز است؛ درحالیکه گلکسی از استاندارد بی سیم Qi2 پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه مشخصات فنی گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس

پس از بررسی دقیق‌تر پرچمداران اپل و سامسونگ، اکنون نوبت به مقایسه دقیق مشخصات فنی این دو گوشی رسیده است. جدول زیر مشخصات فنی این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

مشخصاتگلکسی اس 24 اولترا سامسونگآیفون 15 پرو مکس آیفون
ابعاد و وزن
  • 162.3 در 79 در 8.6 میلیمتر
  • وزن 233 گرم
  • 159.9 در 76.6 در 8.25 میلیمتر
  • وزن 221 گرم
صفحه نمایش
  • 6.8 اینچی اولد
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی داینامیک
  • حداکثر روشنایی 2600 نیت
  • 6.7 اینچی اولد
  • نرخ رفرش داینامیک 120 هرتزی
  • حداکثر روشنایی 2000 نیت
پردازنده
  • اسنپدراگون 8 نسل 3 برای آمریکا
  • اگزینوس 400 برای اروپا/انگلستان
اپل A17 پرو
رم و حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی
  • 12 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی
  • رم LPDDR5X
  • 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی
  • 8 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی
  • 8 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی
  • رم LPDDR5

 

دوربین‌ها
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • دوربین 3X تله فوتو
  • دوربین 50 مگاپیکسلی 5X پریسکوپ، f/3.4
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، f/1.8
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، f/2.2
  • دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 5X، f/2.8
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی

 

باتری5000 میلی آمپر ساعتی4422 میلی آمپر ساعتی
شارژ
  • 45 وات سیمی
  • 15 وات بی سیم
  • 20 وات سیمی
  • 15 وات بی سیم مگ سیف

جمع بندی؛ کدامیک از دو گوشی Galaxy S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max بهتر است؟

گلکسی اس 24 اولترا آیفون 15 پرو مکس

به‌طور کلی سامسونگ امسال با افزودن هوش مصنوعی به پرچمدار محبوبش روح تازه‌ای در این سری گوشی‌ها دمیده و بهبودهای ریز و درشتی را در بخش‌های مختلف آن ایجاد کرده است. از میان این تغییرات، بهبود سیستم دوربین یکی از مهم‌ترین موارد به شمار می‌رود. این گوشی همچنین محصول بزرگتری است و از قلم S Pen بهره می‌برد. علاوه بر این، توانایی شخصی سازی بهتر اندروید و باز بودن این سیستم عامل نیز دیگر برگ‌های برنده اس 24 اولترا در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید:

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی در سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ + ویدیو

از سوی دیگر آیفون 15 پرو مکس هم به iOS مجهز بوده و مزیت‌های آشکار این سیستم عامل و اکوسیستم بی‌نقص اپل را به کاربران ارائه می‌کند. علاوه بر این شارژدهی این گوشی نیز احتمالا اندکی بهتر از رقیب خواهد بود. iPhone 15 Pro Max همچنین با دوربین زوم 5X خود قادر است عملکردی آبرومند را در برابر رقیب قدرتمندش ارائه دهد و با ارائه برخی قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر عکسبرداری و ضبط ویدیو، کاربران را از خود راضی نگه دارد.

در بخش قیمت، پرچمدار سامسونگ امسال اندکی گران‌تر از آیفون قیمت‌گذاری شده است. به‌طور خاص قیمت نسخه پایه Galaxy S24 Ultra برابر با 1300 دلار است؛ درحالیکه iPhone 15 Pro Max با حداقل قیمت 1200 دلار به دست علاقمندان خواهد رسید. شما فکر می‌کنید برنده نبرد امسال پرچمداران اپل و سامسونگ کدام گوشی است؟ اس 24 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*