فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵، نسل جدید هاچبک تند و تیز آلمانی معرفی شد

خودرو آلمانی فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵ در دو نسخه هاچبک و استیشن با پیشرانه قدرتمند و امکانات بالا عرضه خواهد شد.

پس از رونمایی کمپانی‌ فولکس واگن آلمان از نسل هشتم گلف، این شرکت اعلام کرد که نسخه R این خودرو مشهور را تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد. حال این خودرو نیز در دو نسخه هاچبک و استیشن معرفی شده تا سبد محصولات نسل جدید گلف تکمیل شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این آلمانی پرطرفدار همراه ما باشید.

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵؛ هاچبک افسانه‌ای آلمانی ها

فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

بر اساس اعلام این خودروساز آلمانی، نسل جدید گلف نسخه R با کد MK 8.5، ادامه راه نسخه‌های قبلی است که در جشن ۵۰ سالگی تولید گلف (Golf) معرفی شده و با بهره‌گیری از چراغ‌های تمام LED بازطراحی شده، جلوپنجره مزین به لوگوی چراغ‌دار فولکس‌واگن و گرافیک سه‌بعدی عقب، حس و حال جدیدی را برای مالکان رقم می‌زند. علاوه بر این، در طراحی نسخه R، سپر جلوی جدیدی با عناصر آیرودینامیکی مثل خنک‌کننده ترمز طراحی شده است. در عقب نیز چراغ‌های LED استاندارد با گرافیک جدید، دیفیوزر مشکی و چهار سر اگزوز را می‌بینیم.

گلف R به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شود، اما پکیج سفارشی پرفورمنس، رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار اسپویلر عقب بزرگ، G متر، لپ تایمر GPS و دو حالت رانندگی جدید اسپشال و دریفت را به‌همراه خواهد داشت. فولکس‌واگن حالت اسپشال را برای پیست نوربرگ‌رینگ تنظیم کرده است تا خودرو بهتر بتواند با ناهمواری‌های این پیست مقابله کند.

مشخصات فنی Volkswagen Golf R 2025

پیشرانه فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

در بخش فنی، فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵ از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۳۳ اسب بخار بهره می‌برد که بیشترین میزان خروجی در میان تمامی مدل‌های گلف محسوب می‌شود. مجموع این توان توسط یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه و سامانه چهار چرخ محرک «4Motion» به هر دو محور منتقل می‌شود. این افزایش قدرت، شتاب صفر تا صد گلف R هاچ‌بک را به ۴.۶ ثانیه و نسخه استیشن را به ۴.۸ ثانیه رسانده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما با سفارش پکیج پرفورمنس، این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد 4Motion این خودرو دارای یک دیفرانسیل عقب است که می‌تواند به‌طور فعال، گشتاور را بین چرخ‌های عقب چپ و راست توزیع کند تا هندلینگ بهتری داشته باشد. حالت‌های درایو قابل انتخاب گلف R شامل راحتی، اسپرت، مسابقه، ویژه، دریفت، و فردی و حالت Eco است. لازم به ذکر است نسخه مشهور GTI این خودرو نیز از پیشرانه ۲ لیتری توربو ذکر شده با قدرت ۲۶۵ اسب بخار و یک گیربکس دو کلاچه اتوماتیک بهره می‌برد.

طراحی کابین و امکانات فولکس واگن گلف آر

نمای داشبورد فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵

در بخش طراحی داخلی شاهد صندلی‌های اسپرت ممتاز با الگوهای رنگی مشکی-آبی هستیم که نشان «R» در نزدیکی بالای پشتی‌ها برجسته شده‌اند. همچنین تریم داخل از صندلی‌های چرمی مشکی ناپا و ترکیب جیر بهره می‌برد. ویژگی‌های خاص R شامل پدل‌های DSG بزرگتر، روکش‌های جانبی درهای مخصوص R دیزاین، کف‌پوش‌هایی با آرم R و درپوش‌های پدال و زیرپایی از جنس استیل برس خورده است.

از جمله امکانات دیگر این خودرو می‌توان به کلاستر دیجیتال راننده، نمایشگر مرکزی ۱۲.۹ اینچی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر وایرلس، صندلی راننده و سرنشین اسپرت برقی به‌همراه گرم‌کن و تهویه، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، لانچ مود، سیستم کمک شروع به حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز اضطراری خودکار، رادار نقاط کور، دستیار ترافیک از عقب، رادار تشخیص عابر پیاده، رادار تابلوخوان، کروز کنترل هوشمند و سیستم مانیتورینگ پایش وضعیت تایرها اشاره کرد.

شایان ذکر است سازنده آلمانی یک نسخه ویژه از فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵ به‌نام بلک ادیشن را هم برای بازار اروپا تدارک دیده است که با لوگوها و نشان‌های مشکی، کالیپرهای ترمز مشکی، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و سر اگزوزهای مشکی ارائه می‌شود. چراغ‌ها جلوی LED ماتریکسی و پکیج پرفورمنس نیز در این نسخه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. برای این نسخه رینگ‌های فورج‌کاری شده هم قابل سفارش خواهد بود که هر کدام ۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد.

به‌گفته فولکس‌واگن، این هاچ‌بک پرچم‌دار در آلمان با قیمتی کمتر از قبل به فروش خواهد رسید و پیش‌فروش آن به‌زودی در اروپا آغاز می‌شود و مدت کوتاهی بعد راهی دیگر بازارها خواهد شد. هنوز قیمت گلف R مدل ۲۰۲۵ برای بازار آمریکا اعلام نشده است، اما قیمت نسخه قبلی از 47 هزار و 700 دلار آغاز می‌شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کیا کارنیوال ۲۰۲۵، غول ۷ نفره کره‌ای با قیمتی برابر ماشین چینی‌های ایران روانه بازار شد بی ام و M5 مدل 2025 با طراحی تهاجمی جذاب و پیشرانه پلاگین هیبرید جدید معرفی شد استون مارتین والیانت؛ سوپرکار فوق‌العاده خاص ۲.۵ میلیون دلاری که پیست را به آتش می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*