رنو گرند کولئوس

رنو گرند کولئوس معرفی شد؛ کولیوس دوست‌ داشتنی با طراحی و امکانات جدید

شرکت رنو در جریان نمایشگاه خودرو بوسان ۲۰۲۴ کره جنوبی، از کراس اوور جدید رنو گرند کولئوس با ظاهری زیبا و امکاناتی جذاب رونمایی کرد.

گروه خودروسازی رنو فرانسه از سال ۲۰۲۲ میلادی در یک همکاری گسترده با شرکت جیلی چین جوینت ونچری را با هدف توسعه و تولید سیستم های قوای محرکه ایجاد کردند. در همان سال شرکت جیلی یک سوم سهام کمپانی رنو واقع در کشور کره جنوبی را خرید. حال رنو گرند کولئوس جدیدترین محصول این جوینت ونچر است که ریشه‌ای فرانسوی، پلتفرمی چینی و مونتاژی کره‌ای دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این کراس اوور جذاب همراه ما باشید.

رنو گرند کولئوس، نسخه فرانسوی جیلی ژینگیوئه L 

رنو گرند کولئوس

این خودرو بر اساس طراحی جیلی ژینگیوئه L که در برخی از بازارها با نام «مونجارو» نیز شناخته می‌شود تولید و توسعه یافته است. همچنین قرار است تا رنو موتورز کره جنوبی این خودرو را در کارخانه بوسان که در حال حاضر رنو آرکانا و نسخه استاندارد کولئوس را می‌سازد، تولید کند. گرند کولئوس دارای جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد و بدون قاب و چرخ‌های متفاوت است. گرافیک داخلی و چراغ‌های جلوی LED و همین‌طور طراحی کلی چراغ‌های عقب آن بسیار به جیلی مونجارو شبیه شده است. در Grand Koleos، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی دو رنگ منحصربه‌فرد به‌کار رفته است.

لازم به ذکر است این کراس اوور زیبا بر اساس پلتفرم ماژولار فشرده و کامپکت (CMA) جیلی-ولوو توسعه یافته که در خودروهای پرطرفداری همچون XC40، جیلی اطلس، Polestar 2 و دو خودرو لیک اند کو ۰۱ و ۰۳ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین  این خودرو قرار است یکی از چندین خودروی هیبریدی-برقی رنو مبتنی بر CMA باشد که از هم‌اکنون تا سال 2027 تولید می‌شود. طول گرند کولئوس 4780 میلی‌متر روی فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متر است که در 98 میلی‌متر از کولئوس موجود بلندتر است، اما همچنان تنها دو ردیف صندلی دارد.

مشخصات فنی Renault Grand Koleos

این کراس اوور جذاب در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی تولید خواهد شد. نسخه بنزینی از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو به‌همراه گیربکس دو کلاچه هفت سرعته به‌صورت دیفرانسیل جلو یا یک گیربکس هشت سرعته با سیستم چهار چرخ متحرک جفت می‌شود. نسخه پلاگین‌ هیبریدی هم به یک پیشرانه 1.5 لیتری مشترک در جیلی ژینگیوئه L به‌همراه یک موتور الکتریکی و گیربکس DHT مجهز است. این نسخه دارای موتورهای الکتریکی 100 کیلووات و 60 کیلووات و باتری 1.64 کیلووات‌ساعتی است که مجموع خروجی را به 180 کیلووات یا 245 اسب بخار می‌رساند.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور رنو گرند کولئوس 2025

نمای داشبورد رنو گرند کولئوس

از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به سه صفحه نمایش 12.3 اینچی شامل کلاستر راننده، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمایش سرنشین، سیستم پارک نیمه خودکار، سیستم صوتی Bose، نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار، نظارت بر نقطه کور، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک متقابل جلو و عقب، دوربین دید فراگیر با نمای شاسی شفاف اشاره کرد. لازم به ذکر است همانند رنوهای مختلف فرانسوی، تریم اسپریت آلپاین نیز برای این خودرو ارائه می‌شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نیسان قشقایی وارداتی با این مشخصات فنی و آپشن ها در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ رسمی فولکس واگن گلف R مدل ۲۰۲۵، نسل جدید هاچبک تند و تیز آلمانی معرفی شد خودرو جدید جیپ فقط ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*