صنعت خودرو چین

رشد صنعت خودرو چین همچنان با شتاب زیاد ادامه دارد + آخرین آمار

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروهای سواری کشور چین حاکی از رشد عجیب صنعت خودرو این کشور و صادرات بالای آن دارد.

طبق آخرین اخبار خودرو و بر اساس آمار جدید منتشر شده از میزان صادرات وسایل نقلیه سواری کشور چین، این کشور با صادرات ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه از آغار امسال تا ماه می سال ۲۰۲۴، رشد ۲۶ درصدی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این آمار نشان از رشد مثبت و پیشرفت بی‌بدیل چینی‌ها در عرصه خودرو دارد.

ثبت رکوردی جدید در صنعت خودرو چین

صنعت خودرو چین

کشور چین در فاصله زمانی یک ماه و از آغاز تا پایان ماه می، توانست با صادرات ۵۶۸ هزار دستگاه خودرو، یک رکورد عجیب را ثبت کند. این عدد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۹ درصد و به نسبت ماه آوریل حدود ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صادرات یک سال اخیر این کشور در حوزه خودروهای سواری معادل 46 میلیارد و 400 میلیون دلار عنوان شده است. سال گذشته چین موفق شد 5 میلیون و 221 هزار خودرو را به سایر کشورها صادر کند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشدی ۵۷.۴ درصدی داشت.

روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی، بزرگترین مشتریان خودروهای چینی هستند

صنعت خودرو چین

با نگاهی دقیق به داده‌های موجود از قلب صنعت خودرو چین درمی‌یابیم که میانگین قیمت هر خودروی صادراتی از مبدا چین ۱۹ هزار دلار معادل حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان است. همچنین از بین کشورهای مختلف، روسیه به‌دلیل تحریم‌ها و مسائل ناشی از جنگ با اوکراین بزرگترین واردکننده خودروهای چینی لقب گرفته است. در ماه می امسال ۱۰۳,۷۶۳ دستگاه خودرو به این کشور صادر شده و پس از روسیه، برزیل با ۵۳,۱۶۴ دستگاه در رتبه دوم حضور دارد. مکزیک با ۴۲,۱۹۲ دستگاه، بلژیک با ۲۸,۸۵۱ دستگاه و امارات متحده عربی با ۲۸,۶۶۱ دستگاه به‌ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم ایستاده‌اند.

همچنین بیشترین میزان صادرات خودروهای چینی از ابتدای سال تا پایان ماه می به ترتیب به روسیه با ۳۷۲,۵۴۲ دستگاه، مکزیک با ۱۹۰,۸۹۷ دستگاه، برزیل با ۱۵۹,۶۱۲ دستگاه، بلژیک با ۱۲۴,۰۸۱ دستگاه و امارات متحده عربی با ۱۱۴,۵۳۰ دستگاه بوده است.

چین در ماه می سال جاری حدود ۲۷ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی صادر کرده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد. از ابتدای ژانویه تا پایان ماه می سال جاری هم ۸۷۰ هزار خودروی برقی و هیبریدی از چین به سایر کشورها صادر شده است. این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

صنعت خودرو چین

بیشترین میزان صادرات چین بر اساس خودروهای موسوم به انرژی‌های نو (شامل مدل‌های برقی و هیبریدی) از ابتدای سال تا پایان ماه می به ترتیب به کشورهای برزیل با ۴۵,۵۰۱ دستگاه، بلژیک با صادرات ۲۱,۵۰۲ دستگاه و بریتانیا با ۱۶,۸۵۹ دستگاه بوده است. مکزیک و تایلند نیز به ترتیب با ۸,۶۸۰ و ۸,۱۷۴ دستگاه در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

همچنین بیشترین میزان صادرات خودروهای چینی انرژی‌های نو (برقی و هیبریدی) از ابتدای سال تا پایان ماه می به ترتیب به برزیل با ۱۳۰,۹۶۷ دستگاه، بلژیک با ۱۱۵,۳۱۸ دستگاه، بریتانیا با ۶۷,۹۵۶ دستگاه، تایلند با ۵۴,۷۴۴ دستگاه و فیلیپین با ۴۵,۱۱۵ دستگاه بوده است.

از جمله مشهورترین خودروهای صادراتی چین که اتفاقا جزو پرفروش ترین پیکاپ های جهان در سال گذشته لقب گرفته و در بازار ایران نیز از استقبال خوبی بهره‌مند شده است، می‌توان به JAC T8 یا همان کی ام سی T8 اشاره کرد. این خودرو پیکاپ حتی در کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا از فروش خوبی بهره‌مند شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند چری فنگیون T6 پلاگین هیبرید معرفی شد کایی کونلون iHD، شاسی بلند جذاب زیرمجموعه جدید چری با قیمت زیر 1 میلیارد تومان معرفی شد هاچبک برقی جذاب ام جی 4 EV روانه بازار ایران شد + مشخصات فنی و عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*