گوشی‌های آینده امکان دارد از تکنیکی استفاده کنند که در آن شکر استفاده خواهد شد

به نظر شما جالب نیست که اگر روزی برای تامین انرژی لازم گوشی خود از شکر استفاده کنید؟ برای مثال هنگامی که باتری گوشی شما در حال اتمام است یک قاشق شکر استفاده کنید تا برای ساعاتی دیگر شارژ داشته باشید. در واقع این پروسه حقیقت داشته و در حال تست است. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که به اندازه‌ی باتری‌هایی که در گوشی خود استفاده می‌کنید عمر مفید داشته و قطعا هزینه‌ی کمتری نیز به همراه دارد.

بنابر اکتشافاتی که در ۴ سال گذشته توسط محققین MIT بدست آمد، یک سیم که از نانولوله‌های کربی ساخته شده در دو سر قرار دارد و با مواد قابل احتراق پوشش داده شده است. شکر نیز برای گرم کردن نانولوله‌های کربنی استفاده شده تا در نهایت الکتریسیته تولید کند. در تست‌های قبلی تنها مقدار اندکی الکتریسیته تولید می‌شد. حال یک پروفسور مهندسی شیمی از MIT به نام Michael Strano کاری کرده تا شدت تولید الکتریسیته افزایش یابد. طبق گفته‌های مسئولین MIT، این تیم توانسته‌ اند دیوایسی بسازند که به اندازه‌ی باتری‌های حال حاضر انرژی تامین کند.

Strano گفته که بهبود در بهره‌وری باعث می‌شود تا یک پروسه از یک ایده‌ی کوچک به یک پروژه‌ی بزرگ و سودآور تبدیل شود. پروفسور گفته که این تکنیک به دیگر تکنولوژی‌‌هایی که نیاز به انرژی قابل حمل دارند نیز کمک خواهد کرد که در حقیقت شامل لیتیوم-آهن و سلول‌های سوختی می‌شود. وی همچنین اذعان داشته که این امر فوق العاده جالب است که کسی تاکنون در مورد این پروسه مطالعه‌ای نداشته است.

وقتی آزمایشات شروع شد، تیم تحقیقاتی از موادی با شدت احتراق بالایی استفاده کردند تا گرمای لازم را تامین کنند، اما بعدها متوجه شدند که شکر موجود در چغندر قند می‌تواند گرمای لازم را تامین کند و در نهایت باعث تولید الکتریسیته‌ی لازم برای تامین انرژی باتری گوشی شود. با وجود اینکه مواد دیگر گرمای بیشتری تولید می‌کردند اما در نهایت چیزی که مورد نیاز بود سوختن سیم است.

پرفسور مهندسی کامپیوتر آقای کوروش کلانتر زاده از دانشگاه RMIT گفته اند:

ما می‌توانیم انرژی زیادی را به دست آوریم که از طریق باتری‌ها امکان‌پذیر نیست. برای مثال، سیستم موج ترموپاور می‌تواند برای تامین انرژی واحد‌های انتقال از راه دور در مراکز میکرو و نانویی مخابراتی استفاده گردد.

یک اکتشاف عالی نیز این است که منبع قدرت، انرژی را در طول زمان از دست نمی‌دهد. در حقیقت، این دیوایس‌ها می‌توانند برای مدت زمان نامحدودی بدون استفاده باشند و در طول این مدت انرژی نیز از دست ندهند. نکته‌ی خوبی که وجود دارد این است که می‌توان این دیوایس را در ابعاد بسیار کوچکی ساخت که در نتیجه دست سازندگان باز است تا آنچه را که مد نظر دارند در دیوایس‌های خود استفاده کنند. نظر شما در مورد این خبر چیست؟ دوست دارید با یک قاشق شکر، باتری خود را شارژ کنید؟

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. :Amazed: حالا باید به گوشیامون شکلات بخریم