اپل واچ زنگ نمیخوره

چرا اپل واچ زنگ نمیخوره؟ بررسی 10 علت احتمالی

اپل واچ به‌عنوان یکی از پرطرفدار‌ترین دستگاه‌های هوشمند در بازار، امکانات بی‌نظیری را به‌کاربران ارائه می‌دهد. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلی مواجه شویم که زنگ هشدار‌ها و اطلاعیه‌ها روی اپل واچ به‌درستی فعال نشود. در این مقاله، به این سوال که چرا اپل واچ زنگ نمیخوره و به بررسی 10 علت احتمالی برای عدم زنگ زدن اپل واچ می‌پردازیم.

از تنظیمات صدا و اطلاعیه‌ها تا حالت هواپیما و وجود نقص فنی، تمام این عوامل می‌توانند باعث عدم عملکرد صحیح اپل واچ شوند. بنابراین، در این مقاله به بررسی دقیق تمام این عوامل پرداخته و راه‌حل‌های مناسب برای رفع این مشکلات را ارائه خواهیم داد.

بی‌صدا بودن اپل واچ

یکی از دلایل رایج زنگ نخوردن ساعت هوشمند برند اپل، بی‌صدا بودن آن است. برای بررسی اینکه آیا اپل واچ شما بی‌صدا شده، به صفحه ساعت بروید و روی نماد آهنگ زنگ ضربه بزنید.

اگر نماد آهنگ زنگ به‌شکل هلال ماه نمایش داده می‌شود، به این معنی است که ساعت اپل شما در حالت بی‌صدا قرار دارد. برای فعال کردن آهنگ زنگ، روی نماد ضربه بزنید تا به یک مثلث تبدیل شود.

حالت مزاحم نشوید فعال است

مزاحم نشوید از نمایش اعلان‌ها و تماس‌ها جلوگیری می‌کند. برای بررسی کردن اینکه آیا گزینه مزاحم نشوید روشن است یا خیر، به صفحه اصلی بروید و روی نماد مزاحم نشوید ضربه بزنید.

اگر نماد مزاحم نشوید مانند یک ماه با یک خط عمودی به‌نظر می‌رسد، یعنی مزاحم نشوید فعال است. برای خاموش کردن ویژگی مزاحم نشوید، روی نماد ضربه بزنید تا به ماه تبدیل شود.

حالت هواپیما فعال است

چرا اپل واچ زنگ نمیخوره؟ حالت هواپیما باعث می‌شود تمام اتصالات بی‌سیم اپل واچ شما خاموش شود. برای بررسی فعال بودن حالت هواپیما، به صفحه‌نمایش بروید و روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید. اگر نماد در حالت هواپیما باشد بنابراین، فعال است. برای غیرفعال کردن، روی نماد ضربه بزنید تا به دایره تبدیل شود.

اعلان‌های تماس غیرفعال است

چرا ساعت هوشمند زنگ نمی‌خورد؟ اگر اعلان‌های تماس در اپل واچ خاموش باشد، تماس‌ها برای شما ظاهر نمی‌شوند. برای بررسی فعال بودن اعلان‌های تلفن، نمای ساعت را باز و روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید. سپس اعلان‌ها را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه تماس فعال است.

وجود نقص فنی

اپل واچ

برخی اوقات ممکن است علت زنگ نخوردن اپل واچ، وجود نقص فنی در ساعت یا گوشی باشد. در چنین موارد و شرایطی، باید ساعت هوشمند و گوشی موبایل خود را ری‌استارت کنید. برای این کار دکمه کنار اپل واچ خود را فشار داده و نگه دارید. هنگامی که نوار لغزنده مشاهده شد آن را بکشید تا اپل واچ شما خاموش شود. چند ثانیه صبر کنید و مجددا ساعت هوشمند خود را روشن نمایید.

راه‌اندازی مجدد اپل واچ شما به مدل سری آن بستگی دارد. پس‌از ری‌استارت و راه اندازی مجدد، گوشی موبایل و ساعت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل زنگ نخوردن اپل واچ برطرف شده است.

فعال بودن رمز ساعت هوشمند

چرا اپل واچ زنگ نمیخوره؟ در صورتی که ساعت شما دارای رمز است، احتمالا علت زنگ نخوردن اپل واچ این موضوع باشد. برای حل این موضوع برای مدت کوتاه، رمز اپل واچ خود را غیرفعال کنید. سپس به بررسی نتیجه بپردازید. برای غیرفعال کردن رمز ساعت، ابتدا وارد تنظیمات ساعت هوشمند شده و گزینه Passcode را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Turn Passcode Off کلیک کنید.

غیرفعال بودن حالت Wake Screen

از دلایل دیگر زنگ نخوردن اپل واچ، خاموش بودن ویژگی Wake Screen است. نمایشگر اپل واچ در زمان دریافت تماس، به‌صورت خودکار روشن نمی‌شود. بنابراین، این موضوع باعث می‌شود که اپل واچ هنگام دریافت تماس زنگ نخورد.

شما می‌توانید با فعال کردن ویژگی Wake Screen مشکل زنگ نخوردن اپل واچ را حل کنید. پس‌از فعال کردن این ویژگی، هر موقع دست خود را تکان دهید، صفحه‌نمایش ساعت روشن می‌شود.

‌برای تغییر تنظیمات ساعت هوشمند و فعال کردن قابلیت Wake Screen، اپلیکیشن واچ را در آیفون خود باز کرده و به تب My Watch بروید. از آنجا General و بعد Wake Screen را انتخاب کنید. از قسمت Wrist Raise می‌توانید قابلیت Wake Screen را فعال کنید.

عدم به‌روز‌رسانی ساعت

اگر ساعت هوشمند خود را به آخرین نسخه به روز نکرده‌اید، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا اپل واچ زنگ نمیخورد ؟ در این صورت باید وارد تنظیمات آیفون خود شده و گزینه General را برای آپدیت اپل واچ خود انتخاب کنید. سپس روی Options/ Software Update کلیک کنید تا وضعیت به‌روز‌رسانی ساعت هوشمند خود را مشاهده کنید. در صورت نیاز به آپدیت ساعت شما در این قسمت پیامی برای شما ارسال می‌شود.

تلفن و ساعت همگام‌سازی نمی‌شوند

برای اطمینان از سازگاری تلفن و ساعت هوشمند خود، قسمت تنظیمات را بررسی کنید. در‌ واقع مهم‌ترین مرحله برای مدیریت آیفون و اپل واچ، اتصال آیفون و اپل واچ به یکدیگر است.

عدم تشخیص مچ دست

در برخی موارد، جواب این سوال که چرا ساعت هوشمندم زنگ نمیخوره؟ این است که ساعت نمی‌تواند دست افراد را تشخیص دهد. این مورد شامل دلایل مختلفی مانند خالکوبی پوست، شناخته‌شده هستند.

راه‌حل این مشکل فعال کردن فرآیند Manual Disease است. برای فعال‌سازی این قابلیت به تنظیمات ساعت مراجعه کرده و گزینه My Watch را پیدا کنید.

سپس روی گزینه General کلیک کرده و سپس گزینه Wrist Detection را انتخاب کنید. در ‌نهایت، این ویژگی را روشن کنید، همچنین مطمئن شوید که ساعت روی مچ شما ایمن است.

بهترین راه‌حال‌ها برای رفع مشکل عدم تماس اپل واچ

عدم زنگ خوردن ساعت هوشمند اپل یکی از مشکلات شایعی که احتمالا گریبان‌گیر کاربران این ساعت هوشمند شده است. این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، از تنظیمات نادرست گرفته تا مشکلات سخت‌افزاری. در ادامه به بررسی بهترین راه‌حل‌ها برای رفع مشکل عدم تماس اپل واچ می‌پردازیم.

اتصال اپل واچ و آیفون را بررسی کنید

اپل واچ

اطمینان حاصل کنید که اپل واچ و آیفون شما به‌درستی متصل هستند. برای انجام این کار، به تب My Watch برنامه Watch در آیفون خود بروید، سپس روی General ضربه بزنید. سپس مطمئن شوید که بلوتوث و وای‌فای فعال هستند.

اپل واچ و آیفون خود را ری‌استارت کنید

یکی از راه‌کارهای رفع دغدغه اینکه چرا اپل واچ زنگ نمیخوره؟ این است که در برخی موارد، راه اندازی مجدد اپل واچ و آیفون می‌تواند مشکل زنگ نخوردن را حل کند. برای این کار دکمه کنار اپل واچ را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده ظاهر شود. سپس نوار لغزنده را به سمت راست بکشید تا اپل واچ شما خاموش شود. چند ثانیه صبر کنید و دوباره دکمه کنار اپل واچ را فشار دهید تا روشن شود.

بازیابی اپل واچ

اگر راه‌حل‌های قبلی مشکل را حل نکرد، می‌توانید اپل واچ خود را بازیابی کنید. بازنشانی اپل واچ همه تنظیمات و داده‌ها را پاک می‌کند. بنابراین، قبل از انجام این کار از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای بازیابی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از برنامه Watch، به تب My Watch رفته و روی General ضربه بزنید.
  • روی ری‌ست فشار دهید.
  • روی پاک کردن همه محتوا و تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی Delete فشار دهید.
  • پس‌از تنظیم مجدد اپل واچ، آن را به آیفون خود متصل کرده و تمام تنظیمات و داده‌ها را بازیابی کنید.

با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

اگر مشکل زنگ اپل واچ شما با اجرای راه‌حل‌های قبلی حل نشد و همچنان این سوال که چرا اپل واچ زنگ نمیخوره را دارید، با پشتیبانی مشتریان اپل یا فروشگاهی که آن را از او خریده‌اید ارتباط بگیرید.

افزایش سرعت و عمل‌کرد دستگاه

برای افزایش سرعت و عمل‌کرد اپل واچ، می‌توانید با انجام به‌روزرسانی‌های سیستمی و نرم‌افزاری، بهبود قابل ‌توجهی در عمل‌کرد دستگاه خود ایجاد کنید. همچنین، از تنظیمات مربوط به پردازنده و حافظه دستگاه برای بهینه‌سازی استفاده کنید.

پیشنهادات برای استفاده بهینه از اپل واچ

برای استفاده بهینه از اپل واچ، می‌توانید از قابلیت‌های هوشمندی که این دستگاه دارد، بهره ببرید. به‌کاربردن مناسب اعلان‌ها، برنامه‌های ورزشی و مدیریت سلامتی، می‌تواند تجربه استفاده از این ساعت هوشمند را بهبود بخشد.

تشخیص و رفع اشکالات نرم‌افزاری اپل واچ

برای رفع اشکالات نرم‌افزاری، نیاز است که ابتدا مشکلات و عیب‌های نرم‌افزاری شناسایی شوند. با انجام تست‌های مختلف و بررسی دقیق، می‌توان عیب‌ها را شناسایی کرد و به رفع آن‌ها پرداخت.

بررسی و به‌روزرسانی نرم‌افزار

برای این‌که با این سوال روبه‌رو نشوید که چرا اپل واچ زنگ نمیخوره ؟ بهتر است که نرم‌افزار ساعت هوشمند به‌روز باشد تا مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری کاهش یابند. برای این منظور، باید نرم‌افزار را به‌روزرسانی کرده و از آخرین نسخه آن استفاده نمایید.

ری‌استارت و بازنشانی دستگاه

در صورتی که مشکلات نرم‌افزاری ساعت هوشمند حل نشود، می‌توانید به ری‌استارت و بازنشانی دستگاه اقدام کنید. این کار ممکن است به حل مشکلات کمک کند و دستگاه را به‌حالت اولیه بازگرداند.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ

اپل واچ

می‌توانید به‌روزترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف با قیمتی ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌ها مشاهده کرده و با مطالعه مشخصات کالا و آگاهی کامل آن را خریداری نمایید.

قیمت ساعت هوشمند سامسونگ و اپل کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌تر از ساعت هوشمند برند‌های دیگر مانند هوآوی است و با توجه به کیفیت ساعت هوشمند سامسونگ می‌توانید سال‌ها با خیال راحت از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند اپل به‌عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شوند. علاوه‌بر این، در شرایط عادی هیچ مشکلی برای ایجاد صدا ندارند. اما گاهی به‌دلیل تغییراتی که در برخی از قسمت‌های گوشی یا ساعت ایجاد می‌شود، با مشکل مواجه می‌شوید که در این مقاله به این سوال که چرا اپل واچ زنگ نمیخوره به‌صورت کامل پاسخ داده شده است.

به‌طور‌ کلی این مسئله دلایل ساده‌ای دارد و با رعایت نکاتی می‌توانید مشکل زنگ اپل را حل کنید. اگر راه‌حل‌های ارائه‌شده در این مقاله اختلال را حل نکرد، با یک متخصص مشورت کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*