گزارش پایداری 2024 سامسونگ

مروری بر گزارش پایداری 2024 سامسونگ

گزارش پایداری 2024 سامسونگ جزئیاتی از اهداف زیست محیطی و فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت را شرح داد. در ادامه جزئیات این گزارش را بررسی خواهیم کرد.

گزارش پایداری 2024 سامسونگ در روزهای پایانی ماه ژوئن سال 2024 میلادی منتشر شد که استراتژی‌ها و دستاوردهای اصلی سامسونگ در زمینه محیط زیست، مسائل اجتماعی و حاکمیتی این شرکت را شامل می‌شود. در ادامه جزئیات این گزارش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهداف زیست‌محیطی در گزارش پایداری 2024 سامسونگ

سامسونگ استراتژی زیست محیطی جدیدی را در سپتامبر 2022 معرفی کرد و در آن متعهد شد تا اهدافی نظیر دستیابی به آلایندگی خالص صفر برای انتشارات محدوده یک و دو تا سال 2050، به حداکثر رساندن چرخه منابع برای کمک به اقتصاد چرخشی و مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی از طریق نوآوری فناورانه را محقق سازد.

در همین راستا بخش تجربه دستگاه (DX) سامسونگ در تلاش است تا در سال 2030 بتواند به هدف آلایندگی خالص صفر در هر دو نوع مستقیم و غیرمستقیم دست پیدا کند. همچنین این شرکت تا پایان سال 2023 توانسته به هدف تبدیل 93.4 درصدی به انرژی تجدیدپذیر برسد. ضمن اینکه سامسونگ موفق شده از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر در کارخانه‌های تولیدی اصلی در سراسر جهان نظیر آمریکا، اروپا، کره، چین، برزیل، هند و ویتنام استفاده کند.

بر اساس نقشه راه منابع چرخشی که سامسونگ در نظر گرفته، طی سال قبل حدود 25 درصد از قطعات پلاستیکی خریداری شده دارای رزین بازیافتی بودند. همچنین بخش تجربه دستگاه سامسونگ نیز تا پایان سال 2023 موفق به گسترش برنامه‌های بازیابی و بازیافت زباله‌های الکترونیکی (E-Waste) به بیش از 70 کشور شد.

بخش راهکارهای دستگاه (DS) شرکت سامسونگ برای تحقق هدف رسیدن به آلایندگی خالص صفر تا سال 2050 اجرای طرح نصب تاسیسات جدید تصفیه گاز فرآیندی (سیستم‌های کاتالیزوری احیاکننده، RCS) و گسترش استفاده از سیستم‌های بازیابی حرارت پسماند گاز طبیعی مایع (LNG) را در دستور کار خود قرار داد. این اقدامات باعث شده تا انتشار آلاینده‌های نوع یک و دو در سال 2023 نسبت به سال 2022 حدود 11.6 درصد کاهش پیدا کند. ضمن اینکه این بخش قراردادهای خرید برق (PPAs) در کره جنوبی را نیز به امضا رسانده و از یک نیروگاه خورشیدی 60 مگاواتی برای تامین انرژی تجدیدپذیر خود و گسترش آن استفاده می‌کند.

بخش راهکارهای دستگاه سامسونگ در حوزه مدیریت آب نیز اقدامات پیشگامانه‌ای را انجام داده است. این بخش توانسته برای تاسیسات خود در گیونگ‌گی، هواسئونگ و پیونگ‌تک کره جنوبی و همچنین شی‌آن چین گواهینامه سطح پلاتین به عنوان بالاترین سطح موجود را از اتحادیه مدیریت آب (AWS) دریافت کند.

ضمن اینکه سامسونگ تا مارس 2024 گواهینامه‌های چرخه منابع از وزارت محیط زیست کره جنوبی برای 9 مورد جدید را دریافت کرده که از کاهش تولید زباله در این شرکت حکایت دارد. این اقدامات نشان می‌دهند سامسونگ برای دستیابی اهداف زیست‌محیطی خود در سال‌های آینده به شکل مداوم در حال تلاش است.

مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی

سامسونگ به دنبال ایجاد محیط کاری بهتر و تقویت فرهنگ سازمانی برای مدیران و کارکنان خود بوده و همواره روی رعایت حقوق بشر و ارتقا شرایط کاری تاکید می‌کند. سامسونگ برای اینکه از رسیدگی منصفانه و یکپارچه به شکایت دریافتی اطمینان حاصل کند، سیاست جهانی رسیدگی به شکایات را در آوریل 2024 طبق طبق اصول جهانی حقوق بشر تدوین و اجرایی کرده است. این غول فناوری برای افزایش تعداد زنان در نیروی کار خود سعی دارد تا تعداد مدیران اجرایی زن خود را تا سال 2030 نسبت به سال 2022 به میزان 2 برابر افزایش دهد.

سامسونگ در سال 2023 محلی را با عنوان Stellar Forest برای حمایت از کارکنان دارای معلولیت خود تاسیس کرده است که یک محیط کاری استاندارد بوده و فرصت‌های شغلی پایدار برای افراد دارای معلولیت را ایجاد می‌کند. فعالیت این مجموعه با یک کارخانه شیرینی‌پزی شروع شده که برای کارکنان سامسونگ محصولات پخته‌شده را تهیه می‌کند. مجموعه Stellar Forest به دنبال گسترش فعالیت خود به صنایع دگیر است تا فرصت‌های شعلی بشتری را طبق توانمندی‌های افراد دارای معلولیت ایجاد کند.

سامسونگ به تدریج دامنه مدیریت زنجره خود به تامین‌کنندگان سطح دوم و غیرتولیدی را گسترش خواهد داد. این شرکت معرفی حسابرسی‌های شخص ثالث را در سال 2023 برای انتخاب تامین‌کنندگان سطح دوم در نظر گرفت. قانون رفتار با تامین‌کنندگان سامسونگ که در گذشته فقط تامین‌کنندگان بخش تولید را شامل می‌شد، اکنون تمام تامین‌کنندگان کالا و خدمات این شرکت را در برمی‌گیرد.

سامسونگ پلتفرم امنیتی ناکس (Samsung Knox) را علاوه بر گوش‌های هوشمند برای تلویزیون‌ها و لوازم خانگی هوشمند نیز در نظر گرفته است. این پلتفرم به‌روزرسانی های امنیتی منظمی را برای گوشی های گلکسی ارائه می‌کند که از ژانویه 2024 نیز بازه پشتیبانی به‌روزرسانی‌های امنیتی آن تا 7 سال افزایش پیدا کرد.

سامسونگ در تمامی برنامه‌ها و سرویس‌های خود مواردی چون حفاظت از اطلاعات شخصی، کیفیت محصول، ایمنی مشتری، انطباق با قوانین و مقررات و مدیریت اخلاقی را در اولویت قرار می‌دهد. این شرکت وب‌سایت پایداری (Sustainability Website)) را نیز برای شفافیت و سهولت دسترسی به اطلاعات مرتبط راه‌اندازی کرده که علاقه‌مندان می‌توانند به اطلاعات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیتی آن دسترسی پیدا کنند. ضمن اینکه سامسونگ با برگزاری نشست‌ها، نظرسنجی‌ها و بازدیدهای میدانی توانسته با سهامداران و ذینفعان خود ارتباط فعالی داشته باشد.

به طور کلی گزارش پایداری 2024 سامسونگ به استراتژی‌ها، فعالیت‌های اجرایی و وضعیت فعلی مسائل مهم مدیریت پایدار شرکت اشاره داشته و علاقه‌مندان برای خواندن متن کامل این گزارش می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*