لندرور دیفندر اوکتا

لندرور دیفندر اوکتا معرفی شد؛ لذت آفرود با شتاب زیر 4 ثانیه

لندرور دیفندر اوکتا رسماً به‌نمایش گذاشته شد. اوکتا در واقع قدرتمندترین نسخه عرضه شده از این شاسی بلند معروف در تاریخ آن به حساب می‌آید.

مدتی قبل زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی لندرور دیفندر اوکتا به‌عنوان قدرتمندترین نسخه این شاسی بلند به گوش می‌رسید و حتی تصاویری از آن با پوشش استتاری منتشر شد. بر اساس اخبار خودرو خارجی، لندرور به‌تازگی به‌صورت رسمی از این خودرو رونمایی کرد که با افزایش خروجی، اصلاح سیستم تعلیق و بازنگری در طراحی، از همیشه برای رانندگی آفرود آماده‌تر شده است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

پیشرانه لندرور دیفندر اوکتا

نمای جلو لندرور دیفندر اوکتا

دیفندر اوکتا از یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 هیبرید خفیف بهره می‌برد که می‌تواند 626 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند و یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته وظیفه انتقال نیرو آن را بر عهده دارد. البته گشتاور 800 نیوتن متری فقط در حالت «اوکتا» دست‌یافتنی است و در حالت معمولی، این موتور معمولاً حداکثر 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با اتکا به پیشرانه ارتقا یافته این نسخه، باید بتوان ظرف 3.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت. همچنین سقف سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ویژگی‌های آفرودی اوکتا

اوکتا که مبتنی بر شاسی 6D Dynamics لندرور توسعه پیدا کرده است، طی رانندگی دچار حرکت طولی و عرضی نمی‌شود، بیشترین چسبندگی را روی سطح زمین دارد و همچنین می‌تواند در عمق 1 متری آب حرکت کند. ارتفاع کف بدنه این نسخه از زمین هم نسبت به نسخه معمولی 279 میلی‌متر افزایش پیدا کرده و فاصله دو چرخ هر محور 68 میلی‌متر عریض‌تر شده است.

لندرور دیفندر اوکتا

بازطراحی سپرها بهبود زاویه ورود و خروج این شاسی بلند را به دنبال دارد. پوشش محافظتی به زیر بدنه و همچنین نقاطی برای متصل کردن قلاب به بدنه اضافه شده است. در ناحیه عقب هم چهار خروجی اگزوز با سیستم اگزوز فعال به چشم می‌خورند.

لندرور دیفندر اوکتا

این دیفندر سوار بر رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی با تایرهای چهارفصل خواهد بود. این تایرها را «گودیر» (Goodyear)، شرکت مشهور تولیدکننده تایر به‌طور سفارشی برای اوکتا تولید کرده است.

با این ارتقای صورت گرفته، دیفندر باری دیگر جایگاه خود را به‌عنوان یک اس یو وی رترو آفرودی تثبیت می‌کند. این اس یو وی‌ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و سوزوکی جیمنی سه درب راسا موتور و سوزوکی جیمنی پنج درب راسا موتور دو خودرو در این دسته هستند که به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند.

کابین نسخه جدید دیفندر

در فضای داخلی دیفندر اوکتا صندلی‌های جدید پیش رو سرنشینان قرار گرفته‌اند که از تکنولوژی موسوم به Body and Soul Seat برخوردارند. این تکنولوژی که برای اولین بار برای دیفندر ارائه می‌شود، با اتکا به هوش مصنوعی لرزش‌هایی را با توجه به صدای پخش‌شده توسط راننده در صندلی‌ها ایجاد می‌کند.

انواع روکش چرمی و همچنین تریم دو رنگ مشکی و خاکی/ابونی برای کابین این اس یو وی قابل سفارش هستند. همچنین در کابین نسخه ویژه اوکتا با نام Edition One که فقط در سال اول عرضه آن به فروش می‌رسد، تریم فیبر کربنی در کنسول مرکزی و بخش پشتی صندلی‌های جلو دیده می‌شود.

قیمت دیفندر اوکتا مدل 2025

نمای عقب لندرور Octa

لندرور دیفندر اوکتا مدل 2025 در حال حاضر با قیمت پایه 152 هزار دلار به فروش گذاشته شده است. نسخه ویژه Edition One این شاسی بلند آفرودی هم با قیمت 167 هزار و 800 دلار پیش رو مشتریان قرار دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد چرا تولید تویوتا اف جی کروزر معروف متوقف شد؟ کیا تاسمان؛ پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس ماشین جدید کیم کارداشیان یک رنج روور خاص است + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*