پیکاپ سوزوکی جیمنی

پیکاپ سوزوکی جیمنی به همراه مدل‌‌های برقی و هیبریدی در راه است

بر اساس شایعات و رندرهای منتشر شده، بزودی باید منتظر نسخه پیکاپ سوزوکی جیمنی – Suzuki Gemini با پیشرانه‌های جدید برقی و هییریدی باشیم.

جیمنی، پرفروش‌ترین شاسی بلند آفرودی کمپانی ژاپنی سوزوکی است که پس از گذشت ۵ سال از معرفی در بازارهای جهانی، مدتی پیش توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه و در دو نسخه جیمنی سه درب و جیمنی پنج درب در کشورمان عرضه شد. حال بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، به تازگی زمزمه های عرضه پیکاپ سوزوکی جیمنی نیز به گوش می‌رسد و شرکت سازنده در حال بررسی عرضه این خودرو با فرمی جدید است.

عرضه پیکاپ سوزوکی جیمنی در آینده ای نزدیک

پیکاپ سوزوکی جیمنی

مایکل پاچوتا، مدیر عامل سوزوکی استرالیا در یک اظهار نظر جالب از عرضه پیکاپ وانت سوزوکی جیمنی در آینده نزدیک خبر داد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که در گذشته بسیاری از افراد با استفاده از تغییرات افتر مارکتی، SUV جیمنی را به یک وانت تبدیل کرده بودند. اما علیرغم معرفی نسخه مفهومی از پیکاپ سوزوکی جیمنی «سیرا پیکاپ استایل» در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۹، شایعات عرضه نسخه پیکاپ این خودرو قوت گرفته ولی سازنده هنوز تاریخ ساخت نسخه نهایی این خودرو را اعلام نکرده است.

در رندرهای منتشر شده از منابع خارجی، برای نسخه پیکاپ از فاصله بین دو محور 2,590 میلی‌متری (102 اینچ) جیمنی پنج‌‌در استفاده شده که 340 میلی‌متر (13.4 اینچ) طولانی‌تر از مدل سه‌در است. علاوه بر این، بخش عقب کشیده‌تر شده تا فضای بیشتری برای قسمت بار فراهم شود و به معنای واقعی کلمه حس و حال یک پیکاپ را داشته باشد.

تولید Suzuki Gemini با پیشرانه های برقی و بنزینی

پیکاپ سوزوکی جیمنی

مدتی پیش بود که سوزوکی رسماً تأیید کرد یک نسخه تمام برقی و بدون آلایندگی از آفرودر جیمنی را تا سال 2030 در اروپا عرضه خواهد کرد. حال مدیر عامل سوزوکی استرالیا به احتمال عرضه جیمنی هیبریدی در آینده نزدیک اشاره کرده که برای هر دو نسخه SUV و پیکاپ آینده در نظر گرفته شده است. پاچوتا جزئیات موتور هیبریدی احتمالی را فاش نکرد و اظهار داشت که هنوز جزئیات را نمی‌داند.

شایعاتی درباره یک سوزوکی جیمنی هیبریدی برای بازار اروپا نیز شنیده شده است. البته شرکت مجبور است به دلیل انتشار CO2 بالاتر از حد مجاز پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی آن، این خودروی آفرود را به عنوان یک LCV دو نفره بفروشد. یکی از راه حل های موجود می‌تواند نصب یک موتور 1.5 لیتری مایلد هیبرید روی جیمنی باشد.

لازم به ذکر است که جیمنی به زودی تنها مدل غیر هیبریدی سوزوکی در اروپا و استرالیا خواهد بود که ما را به این باور می‌رساند که برقی شدن آن در آینده نزدیک محتمل است. جیمنی برقی نیز بر اساس SUV سه‌در خواهد بود و دارای چراغ‌های جلو LED اصلاح شده است. علاوه بر اروپا، انتظار می‌رود جیمنی برقی در بازارهایی مانند ژاپن و هند نیز عرضه شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سوزوکی فرانکس Velocity Edition، شاسی بلند جذابی که فقط 500 میلیون تومان قیمت دارد سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ با طراحی خاص و مشخصات ارتقا یافته معرفی شد سوزوکی ویتارا جدید با طراحی متفاوت و امکانات متنوع معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*