کامپیوتر اقتصادی گیمینگ

چگونه فقط با 550 دلار بودجه، یک کامپیوتر گیمینگ اقتصادی جمع کنیم

برای سرهم‌بندی یک کامپیوتر گیمینگ لزوما نیازی نیست چند هزار دلار خرج کنیم. امروز اجزای لازم برای سرهم‌بندی یک کامپیوتر اقتصادی گیمینگ 550 دلاری را معرفی می‌کنیم.

با شنیدن نام یک کامپیوتر گیمینگ، ذهن بسیاری از ما به سمت یک سیستم گران‌قیمت با زرق و برق فراوان هدایت می‌شود. با این وجود بد نیست بدانید که خرید یک کامپیوتر اقتصادی با بودجه‌ای حدود 550 دلار نیز امکان‌پذیر است.

امروز قصد داریم در گجت نیوز به همین مساله بپردازیم و یک سیستم گیمینگ اقتصادی با قیمت حدود 550 دلار به شما پیشنهاد دهیم. البته نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بالاترین کیفیت، رزولوشن و نرخ فریم را از این سیستم‌ها بگیرید. با این وجود، سیستم پیشنهادی در ادامه این متن بیشترین ارزش را در برابر هزینه‌ای که می‌پردازید خواهد داشت.

اسمبل یک کامپیوتر گیمینگ با 550 دلار

سیستم پیشنهادی در ادامه این متن قادر خواهد بود تمامی بازی‌های مدرن روز را با تنظیمات کیفی بالا (High) و نرخ فریم قابل قبول اجرا کند و لحظات خاطره‌انگیزی را برای‌تان ثبت کند. این سیستم البته همچنین به‌خوبی قادر است فرآیندهایی مثل گشت و گذار در اینترنت، استریم محتوا و حتی برخی ویرایش‌های نسبتا سنگین عکس و ویدیو را نیز به‌خوبی انجام دهد.

کیس رایانه

در این بحث البته به مانیتور، ماوس، کیبورد و سیستم صوتی دستگاه اشاره‌ای نشده است. بنابراین برای تهیه این موارد باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. علاوه بر این، قیمت موارد مورد اشاره صرفا بر حسب دلار هستند. بنابراین قیمت ریالی آن‌ها طبیعتا هر روز متفاوت خواهد بود. با این وجود حتی در این شرایط نیز سیستم گیمینگ اقتصادی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، بهترین عملکرد را در برابر قیمت ارائه خواهد داد.

پردازنده:  Intel Core I3-12100F

قیمت: 85 دلار

پردازنده اینتل

تراشه Core I3-12100F یکی از بهترین پردازشگرهای اقتصادی برای گیمینگ است. این دستگاه از چهار هسته قدرتمند بهره بوده و ضمن پشتیبانی از هایپرتردینگ قادر به اجرای هشت وظیفه همزمان است.

این پردازنده علاوه بر این که در مالتی تسکینگ و کاربری روزمره عالی عمل می‌کند، سرعت کلاک بالایی هم داشته و برای اجرای بازی‌های سنگین و پرجزئیات مناسب است. از سوی دیگر، برچسب F در پشت نام این تراشه به معنای عدم تجهیز آن به کارت گرافیک یکپارچه است. بنابراین بخشی از هزینه 550 دلاری خود را نیز باید برای خرید کارت گرافیک هزینه کنید.

ستاپ ارائه‌شده البته کاملا با در نظر گرفتن آینده کاربر معرفی شده است. این سیستم به‌طور کامل از تراشه‌های نسل‌های دوازده، سیزده و چهارده اینتل پشتیبانی می‌کند. بنابراین برای ارتقای سی پی یو نیازی به تعویض مادربرد یا حافظه نخواهید داشت.

مادربرد: MSI PRO H610M-G

قیمت: 80 دلار

کامپیوتر اقتصادی گیمینگ

مادربرد جذاب MSI Pro M610M-G یکی از بهترین محصولات اقتصادی برای کامپیوترهای گیمینگ است که از پردازنده‌های LGA 1700 نسل دوازده، سیزده و چهارده پشتیبانی می‌کند. این مادربرد از نسل چهارم اینترفیس PCIexpress 4 بهره برده و ضمن پشتیبانی از حافظه‌های NVMe M.2 می‌تواند حداکثر 4 حافظه اس اس دی SATA را نیز ساپورت کند.

این مادربرد البته متاسفانه فاقد پشتیبانی از درگاه USB-C و وای فای داخلی است. بنابراین اگر قصد استفاده از هریک از این دو را داشته باشید چاره‌ای جز خرید جداگانه کارت‌های پشتیبانی آن‌ها نخواهید داشت. در عین حال، مادربرد 80 دلاری MSI Pro M610M-G مناسب‌ترین گزینه برای سرهم‌بندی یک کامپیوتر گیمینگ اقتصادی است.

کارت گرافیک: POWERCOLOR RX 6600 Fighter

قیمت: 190 دلار

کارت گرافیک ای ام دی

کارت گرافیک احتمالا مهم‌ترین بخش عملکرد یک سیستم کامپیوتر گیمینگ به شمار می‌رود. امروزه وضعیت بازار کارت های گرافیک پیشرفت چشمگیری داشته و می‌توان با هزینه‌هایی مناسب محصولاتی را برای دستگاه‌های اقتصادی خریداری کرد. با این حال پیشنهاد ما مدل AMD RX 6600 است که قیمتی 190 دلاری دارد.

این کارت گرافیک توازنی عالی بین جزئیات گرافیکی و نرخ فریم برقرار کرده و از جدیدترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌های گرافیکی دنیای بازی‌های ویدیویی مثل FidelixFX Super Resolution یا رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند.

این کارت گرافیک گیمینگ محصولی ارزشمند و اقتصادی است که از پس اجرای هر بازی جدیدی برآمده و عضوی ارزشمند برای کامپیوتر اقتصادی‌تان به شمار می‌رود.

حافظه رم: Teamgroup T-Force Vulcan Z

قیمت: 35 دلار

رم ولکان

رم 16 گیگابایتی Teamgroup T-Force Vulcan Z با قیمت 35 دلاری خود حافظه‌ای سریع و ارزان به شمار می‌رود که هم در اجرای بازی‌های ویدیویی و هم مالتی تسکینگ عملکردی عالی خواهد داشت.

البته سیستم گیمینگ امروز ما تنها امکان استفاده از دو رم DDR4 را به شما خواهد داد. بنابراین توصیه می‌کنیم یا از دو رم 8 گیگ برای دستیابی به ظرفیت 16 گیگ استفاده کنید یا دو رم 16 گیگ را در کنار هم قرار دهید. توجه کنید که اصولا استفاده از دو رم کیفیت و سرعت اجرای بازی‌ها را بهبود خواهد بخشید.

حافظه اس اس دی: PNY CS1030 500GB SSD

قیمت: 38 دلار

کامپیوتر اقتصادی گیمینگ

از جمله قطعات یک کامپیوتر گیمینگ که می‌توان با قیمتی بسیار مناسب تهیه کرد، حافظه‌های SSD هستند. حافظه اس اس دی 500 گیگابایتی PNY CS1030 محصولی اقتصادی و جذاب است که با ارائه سرعت‌های خواندن و نوشتن به‌ترتیب 2000 و 1100 مگابایت بر ثانیه سریعتر از هر حافظه اس اس دی SATA III عمل کرده و می‌تواند کاملا پاسخگوی نیاز شما باشد.

منبع تغذیه:  CORSAIR CX550

قیمت: 60 دلار

منبع تغذیه کورسیر

شاید از قیمت نسبتا بالاتر پاور در سیستم اقتصادی گیمینگ پیشنهادی ما تعجب کنید. با این وجود منبع تغذیه از آن دسته اجزایی‌ست که باید با ظرافت انتخاب شود؛ چراکه انتخاب یک منبع تغذیه بی‌کیفیت و بیش از حد ارزان می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای دستگاه داشته باشد.

برند کورسیر یکی از شناخته‌شده‌ترین نام ها در حوزه ساخت و تامین اجزای کامپیوتر به شمار رفته و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای استفاده در یک سیستم گیمینگ اقتصادی باشد.

کیس: Cooler Master Masterbox Q300l

قیمت: 40 دلار

کامپیوتر اقتصادی گیمینگ

کیس یک کامپیوتر به‌نوعی کم‌اهمیت‌ترین عضو آن به شمار می‌رود. بنابراین هر کیسی که قادر به نگهداری اجزای داخلی سیستم باشد و بتواند فضای مناسبی در اختیار کاربر قرار دهد، گزینه‌ای مناسب خواهد بود. در عین حال اگر سعی دارید از ترندهای روز تبعیت کرده و کیسی شفاف خریداری کنید، توصیه ما Cooler Master Masterbox Q300l است که شاید بهترین مدل حاضر در بازار نباشد؛ اما ضمن ارائه کاربری قابل قبول، به‌طور چشمگیری در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
کامپیوتر گیمینگ لنوو با کانفیگ و قیمت ترسناک از راه رسید این کیس کامپیوتر گیمینگ، با خون انسان خنک می‌شود! + عکس مقایسه کامپیوتر گیمینگ با لپ تاپ گیمینگ؛ کدام گزینه بهتری برای من است؟