بازار خودرو جهان

چینی ها یک‌سوم بازار خودرو جهان را تسخیر می‌کنند

نتایج مطالعه جدید شرکت مشاوره مدیریت Alix Partners نشان می‌دهد چینی ها به‌زودی یک‌سوم بازار خودرو جهان را تسخیر خواهند کرد.

نتایج مطالعات جدید شرکت شاوره مدیریت Alix Partners حاکی از آن است خودروسازان چینی تا سال 2030 می‌توانند یک سوم بازار خودرو جهان را به خود اختصاص دهند. در واقع چینی ها تا 6 سال آینده یک سوم از تمام خودروهای مورد نیاز بازارهای جهانی را تولید خواهند کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با دلایل افزایش تولید خودرو در چین آشنا خواهیم شد.

چینی‌ها به دنبال تسخیر بازار خودرو جهان

ارزیابی‌های حاکی از آن است چین به دلیل هزینه‌های کمتر در تولید خودروهای چینی، توسعه سریع‌تر و کسب کسب سود کمتر نسبت به خودروسازان اروپایی، ژاپنی و کره‌ای می‌تواند یک‌سوم بازار ماشین دنیا را تسخیر کند. ضمن اینکه کسب سهم یک سوم از بازار خودرو در جهان قطعا باعث می‌شود تا برندهای اروپایی، ژاپنی و کره‌ای متضرر شوند.

همچنین طبق  این گزارش، هزینه‌های مربوط به ساخت خودروهای برقی در چین به میزان یک سوم از خودروسازان اروپایی کمتر است. علاوه بر این، چرخ‌های زمانی مربوط به توسعه آنها نیز از سایر رقبای بزرگ در جهان نیز کوتاه‌تر است.

بازار خودرو جهان

کارشناسان اعلام کردند قیمت‌گذاری تهاجمی خودروسازان چینی باعث شده تا چینی ها بتوانند به‌زودی یک سوم از بازار خودرو جهان را کسب کنند. در واقع تولیدکنندگان اروپایی به شکل میانگین حدود 15 درصد از هر محصول سود می‌کنند، اما این میزان برای خودروسازان چینی حدود 7.1 درصد است.

فابیان پیونتک، کارشناس صنعت خودرو در این خصوص عنوان کرد تعیین تعرفه‌های جدید گمرک از سوی اتحادیه اروپا برای خودروهای چین باعث خواهد شد تا در کوتاه مدت میزان واردات این خودروها کاهش پیدا کند و موجب پایداری قیمت‌های فروش شود، اما این موضوع باعث افزایش سرعت روند تولید خودروهای چینی و ساخت قطعات آنها در اروپا خواهد شد

این کارشناس در خصوص وضعیت رقابت چینی ها با خودروسازان خارجی افزود چین بازار مهمی برای تولیدکنندگان معروف آلمانی شناخته می‌شود، اما سهم آنها در این بازار به میزان چشمگیری در حال کاهش است. کارشناسان بر این باورند سهم بازار خودروهای برقی جدید در اروپا از 20 درصد سال 2024 به 45 درصد در سال 2030 خواهد رسید. همچنین طبق پیش‌بینی کارشناسان، نرم‌افزارها در تولید خودروها نسبت به محورهای محرک نقش بسیار مهم‌تری را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:
اجماع جهانی ضد خودروهای چینی؛ کانادا هم تعرفه واردات ماشین چینی ها را افزایش می‌دهد ورود ماشین چینی ها به ترکیه ممنوع می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*