پیش بینی هوش مصنوعی از برنده انتخابات آمریکا؛ بایدن یا ترامپ؟

هوش مصنوعی محبوب میدجورنی به‌تازگی برنده انتخابات آمریکا را پیش بینی کرده است. آیا ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟

میدجورنی که به عنوان تولیدکننده تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی شناخته می‌شود، به درخواست کاربرانش تصاویر ریاست جمهور آینده آمریکا را ایجاد کرد.

ترامپ و بایدن دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا هستند، کاربران که از انگجت درخواست تصویر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را کردند، این سرویس چهار تصویر در سبک‌های مختلف از دونالد ترامپ تولید کرد.

انتخابات پرحاشیه آمریکا در سال ۲۰۲۴

کاربران از دو سرویس برای ایجاد تصویر رئیس جمهور آینده استفاده کردند. میدجورنی و انگجت دو هوش مصنوعی بودند که تصاویر نامزدهای انتخابات آمریکا، جو بایدن و دونالد ترامپ را ایجاد و منتشر کردند.

انگجت چهار تصویر از دونالد ترامپ و میدجورنی سه تصویر از ترامپ و یک تصویر از بایدن تولید کرد. گمانه زنی‌ها درمورد انتصاب رئیس جمهور آینده آمریکا با آنچه که هوش مصنوعی تولید کرد، شباهت بسیاری داشت. در این بین هنگامی که کاربران از میدجورنی خواستند که به ایجاد تصویری از ترامپ و یا بایدن بپردازد، این سرویس از ارائه تصاویر خودداری کرد.

انتخابات آمریکا

دلیل Midjourney برای عدم ارائه این تصاویر، قرارگیری در زمان انتخابات آمریکا بود. این درحالی است که دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی همانند چت جی‌پی‌تی، جمنای، متا ای آی هم درخواست کاربران را رد کردند و تصاویر ترامپ یا بایدن را تولید نکردند.

مدیرعامل میدجرنی در اوایل سال 2024 در جلسه‌ای به کاربران خود در خصوص درخواست‌های کاربران از ایجاد تصاویر رئیس جمهور آمریکا در انتخابات گفت: ما می‌دانیم که ایجاد تصاویری از نامزدهای انتخابات برای کاربران سرگرم کننده است؛ اما بهتر است که در طول دوره انتخابات عقب بمانیم.

دیوید هولز، مدیرعامل Midjourney یک ماه پس از جلسه‌ای که با کاربرانش داشت، ادعا کرد:

در این زمان بهتر است به سمت درخواست‌های کاربران برای انتخابات بروند و در این مورد به اعتدال برسند.

پیش بینی هوش مصنوعی از برنده انتخابات آمریکا

قوانین موجود در این سرویس هوش مصنوعی از تولید و انتشار تصاویر گمراه کننده و یا تصاویر رویدادهای انتخاباتی جلوگیری می‌کند. این قوانین سرسخت زمانی ایجاد شدند که به انتشار تصاویری از پاپ به همراه یک کت سفید پف دار پرداختند.

پس از این اتفاق میدجورنی، امکان استفاده آزمایشی از این سرویس را متوقف کرد و از کاربران خود خواست که ماهانه 10 دلار برای بهره‌مندی از سرویس‌های این هوش مصنوعی پرداخت کنند.

در ابتدای سال میلادی جدید گروهی از 20 شرکت فناوری که شامل اپن‌ای‌آی، گوگل، متا، آمازون، ادوبی و ایکس هستند، به انعقاد پیمانی پرداختند که در آن تولید تصاویری که رای دهندگان را تحت تاثیر قرار دهد، ممنوع کنند. جالب است بدانید، میدجورنی در این پیمان جایی نداشت.

پیشینه خبر:
چرا هوش مصنوعی برای خودروها خطرناک است؟ تلسکوپ جیمز وب قوی‌ترین نشانه از وجود موجودات فضایی را کشف کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*