ابزار Vary میدجورنی

ابزار Vary میدجورنی، کابوس فتوشاپ کارها است

هوش مصنوعی Midjourney از نسخه جدید ابزار خود به‌عنوان برترین ابزار هوش مصنوعی فتوشاپ مولد هنر رونمایی کرد که ابزار Vary میدجورنی نام‌ دارد.

هوش مصنوعی Midjourney که یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید تصویر از متن محسوب می‌شود، ویژگی جدیدی را منتشر کرده است که رقیبی جدید برای ابزار Generative Fill موجود در ادوبی فتوشاپ خواهد بود.

این ابزار جدید با نام “(Vary (Region” به هنرمندان و طراحان این امکان را می‌دهد که یک منطقه را در یک تصویر انتخاب کنند، سپس آن منطقه را با استفاده از تولیدکننده متن به تصویر پر کنند.

هوش مصنوعی میدجورنی مولد قبلاً ابزارهای “Vary (Strong)” و “Vary (Subtle)” را معرفی کرده هست. اما آخرین ابزار این هوش مصنوعی مولد یعنی ابزار Vary میدجورنی وعده جایگزینی واقعی فناوری ای‌آی با فتوشاپ را می‌دهد و می‌تواند بازار فتوشاپ کارها را حسابی کساد کند.

میدجورنی به‌عنوان ابزار هوش مصنوعی مولد هنر با یک رابط کاربری جذاب طراحی شده که برای نشان دادن خلاقیت شما گزینه‌ای عالی است. این ابزار تصاویری با رنگ‌های مکمل، جزئیات واضح و ترکیب‌بندی با تقارن رضایت‌بخش ایجاد می‌کند. دلیل محبوبیت و خارق‌العاده بودن این ابزار در مقایسه با ابزاری همچون Dall-E که توسط شرکت OpenAI ساخته شده، این است که تصاویر خلق شده بی‌نهایت واقعی به نظر می‌رسند.

ابزار Vary میدجورنی

میدجرنی نیز همانند سایر مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از یک مدل زبانی بزرگ برای درک ورودی متنی کاربر استفاده می‌کند، متون را به بردار یا یک نسخه‌ی عددی از متن نوشته‌شده تبدیل می‌کند و درنهایت پس از فرآیند انتشار آن را به تصویر می‌کشد.

درحال حاضر ابزار Vary میدجورنی هنوز کامل نشده است و کاربران قادر به آپلود محتوای خود نیستند. اما میدجورنی با این انتشار، گام بعدی را در جنگ هنری هوش مصنوعی پس از انتشار ادوبی فایرفلای برداشت.

ابزار Vary میدجورنی در مقایسه با هوش مصنوعی Generative Fill

از زمان انتشار در می 2023، ابزار هوش مصنوعی Generative Fill توسط هنرمندان و طراحان به‌عنوان یک جهش بزرگ در زمینه هوش مصنوعی مولد هنر مورد استقبال قرار گرفته است. کاربران با یک بار استفاده از این ابزار فتوشاپ به این نتیجه می‌رسند که Generative Fill با قدرتمند بودن خود قادر است ویرایش عکس را برای همیشه تغییر دهد. البته انحصار این قدرت با ظهور ابزار Vary میدجورنی به خطر افتاده است.

ابزار Vary میدجورنی

اکنون جدیدترین ابزار میدجورنی شما را قادر می‌سازد بدون کوچکترین زحمتی عناصر تصویر را تنها با چند کلیک پر کنید، ویرایش کنید یا حذف کنید. با استفاده از هوش مصنوعی یادگیری ماشینی، این ابزار قدرتمند کارهای ادیت را در زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به اديتور انسانی و تنها در چشمی به‌هم زدن انجام می‌دهد.

در دیسکورد این شرکت توضیح داد که این ابزار در زیر مقیاس‌های پیشرفته ظاهر می‌شود. پس از کلیک بر روی آن، یک کادر ویرایشگر به کاربران اجازه می‌دهد تا قسمت‌های خاصی از یک تصویر را دوباره رول کنند. با تایپ /settings و انتخاب «حالت ریمیکس»، یک کادر متنی به ویرایشگر اضافه می‌شود تا اعلان مربوط به آن منطقه را اصلاح کند.

از طرف دیگر، کاربران می‌توانند از ابزار Generative Fill به دو روش مهم استفاده کنند. اول اینکه این ابزار قادر است با پر کردن جزئیات پیکسل، مرزهای عکس‌های شما را گسترش دهد. راه دوم این است که می‌توانید با تایپ کردن یک عبارت متنی از ابزار مولد بخواهید تصویر دلخواه را برای شما ایجاد کند. با استفاده از این ویژگی، برای مثال می‌توانید در تصویر خود ناحیه‌ای را انتخاب کنید که می‌خواهید یک ماشین در آن ظاهر شود و عبارت “Antique car” را برای تولید آن تایپ کنید.

ابزار Vary میدجورنی

همچنین می‌توانید اشیایی را که می‌خواهید از یک تصویر حذف کنید را انتخاب کرده و از Generative Fill بدون تایپ متن خاص استفاده کنید تا ابزار پس از حذف قسمت دلخواه شما تصمیم بگیرد چگونه ناحیه از دست رفته را پر کند. Adobe این فرآیند را نسبت به سایر سیستم‌های هوش مصنوعی مولد کاربر پسندتر می‌کند.

از طرف دیگر، ابزار Vary میدجورنی با افزودن چندین نکته و ترفند، ویژگی‌های ابزار Generative Fill ادوبی را کامل می‌کند و کیفیت و واقعی بودن خروجی کار را به حداکثر می‌رساند.

میدجورنی ادعا می‌کند که این ویژگی جدید در مناطق بزرگ تصویر (20٪ تا 50٪ تصویر) بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. هنگام استفاده از این ابزار، اگر تغییری که شما قصد ایجاد آن را دارید با تصویر شما مطابقت بیشتری داشته باشد (مثل افزودن کلاه در بالای سر یک کاراکتر)، Vary عملکرد بهتری نشان خواهد داد.

ولی در صورت درخواست تولید یک تصویر غیر مرتبط (مثل تولید عکسی با یک دلفین در بالای درخت) این ابزار محصولی با کیفیت پایین‌تر به شما تحویل می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از ویژگی «میکس مجدد سریع» به‌عنوان یک سیستم رنگ‌آمیزی کلی استفاده کنید.

نحوه استفاده از ابزار جدید میدجورنی

ابزار Vary میدجورنی

یکی از مزایای ابزار هوش مصنوعی ادوبی در مقایسه با ابزارهای میدجورنی این است که ادوبی ابزار خود را مستقیماً در فتوشاپ قرار می‌دهد و Generative Fill یک رابط تمیز و مستقیم دارد. در مقایسه، سرویس Midjourney مستلزم این است که به سرور Discord بپیوندید، در سرویس مشترک شوید، وارد اتاق چت شوید و سپس آنچه را که می‌خواهید تایپ کنید.

هوش مصنوعی Midjourney برخلاف دیگر رقبای خود، به عنوان یک برنامه وب کار نمی‌کند و نیازی به کدنویسی ندارد. شما می‌توانید از این ابزار فتوشاپ از طریق صحبت کردن با یک ربات در اپلیکیشن Discord استفاده کنید که روی دسکتاپ و تلفن همراه قابل نصب است.

اگر به‌عنوان یک کاربر آزمایشی از این ابزار استفاده کنید، در یک چت‌روم عمومی با این ربات صحبت خواهید کرد که می‌تواند در شروع استفاده از این چت مفید باشد. اما پس از ورود با پرداخت هزینه قادر خواهید بود در یک چت خصوصی برای ربات پیام ارسال کنید و توضیحات در مورد خروجی مورد نظر خود را ارائه دهید.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی SeamlessM4T متا می‌تواند کسب و کار مترجم‌ها را کساد کند

شما با ابزار Vary میدجورنی می‌توانید مراحل تولید تصویر را تماشا کنید که حدود 50 ثانیه طول می‌کشد و در دو مرحله انجام می‌شود. تصاویر شما با گذر زمان از حالت تار به وضوح کامل می‌رسند و آماده تحویل می‌شوند. تصاویر کوچک اولیه 256 پیکسل هستند و در اینجا شما باید کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاربرانی که با Generative Fill آشنا هستند، شباهت‌هایی را بین ویژگی برتر ادوبی و برداشت میدجورنی در مورد ابزار inpainting مشاهده خواهند کرد. inpainting به ویرایش عناصر درون خود نقاشی اشاره دارد، ولی با ابزار میدجرنی می‌شود به یک خروجی متفاوت در مقایسه با تصویر اصلی رسید.

برای استفاده از ابزار inpainting جدید، به سادگی یک تصویر ایجاد کنید و روی upscale کلیک کنید. Stable Diffusion نیز به‌عنوان یک تولید کننده تصویر رایگان که رقیب میدجرنی محسوب می‌شود، از زمان انتشار نسخه 1.2 خود، از عملکردهای inpainting و outpainting پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*