چگونه با دو گوشی نکسوس ۵X و نکسوس ۶P ویدیو‌های اسلوموشن تهیه کنیم؟

دو گوشی هوشمند نکسوس ۵X و نکسوس ۶P می‌توانند ویدیو‌های اسلوموشنی با میزان ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. در این مقاله قصد داریم تا به نحوه تهیه این فیلم‌ها بپردازیم.

به طور طبیعی گوشی‌های نکسوس دارای قابلیت‌های خوبی هستند اما آنها همواره به دلیل داشتن دوربین‌های قدرتمند معروف اند. سال گذشته گوگل با عرضه گوشی نکسوس ۵ ایکس ( Nexus 5X ) ساخت ال جی و نکسوس ۶ پی ( Nexus 6P ) ساخت هواوی تحول جدیدی را در دوربین محصولاتش به وجود آورد. هر دو این محصول به یک دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی فوق العاده باکیفیت مجهز هستند که نه تنها می‌توانند عکس‌های فوق العاده ای بگیرند، بلکه قادر خواهند بود تا ویدیوهایی با کیفیت ۴K و یا به صورت اسلوموشن نیز تهیه کنند.

گوشی نکسوس ۶P می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را تا رنج ۲۴۰ فریم در ثانیه و مدل نکسوس ۵X نیز قادر است چنین ویدیوهایی را تا رنج ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کند. هرچند که این دو مدل در صورت گرفتن ویدیوهای اسلوموشن قادر هستند این کار را با کیفیت HD انجام دهند.

ضبط ویدیو اسلوموشن با این دو تلفن کار چندان پیچیده‌ای نیست. این دو گوشی به اپلیکیشن پیشفرض دوربین گوگل مجهز هستند که ممکن است چندان حرفه‌ای نباشد اما در عین حال کاربرد آسانی دارد. وقتی که نخستین بار اپلیکیشن دوربین را در این دو تلفن هوشمند اجرا می‌کنید، دوربین ابتدا در حالت عکاسی قرار خواهد داشت. می‌توانید با سوایپ کردن به سمت راست حالت فیلمبرداری را برگزینید. فقط به این نکته دقت کنید که کلید‌های روی صفحه نیز در حالت فیلمبرداری با حالت عکاسی تغییر خواهند کرد. اگر می‌خواهید از رفتن به حالت فیلمبرداری مطمئن شوید، در گوشه بالا سمت راست صفحه به دنبال یک آیکون عقربه‌ای شکل سفید بگردید. این آیکون در کنار آیکون فلش دوربین قرار گرفته است. اگر موفق به دیدن آن شدید مطمئن باشید که شما در حالت فیلمبرداری دوربین گوشیتان قرار دارید.

nexus 6P and 5X slowmotion

حال می‌توانید با ضربه زدن بر روی همان آیکون عقربه‌ای، حالت فیلمبرداری به صورت اسلوموشن را فعال کرده و سپس با فشردن کلید قرمز به ضبط ویدیو بپردازید . شما می‌توانید با فشردن این آیکون از گزینه‌های موجود، میزان فریم بر ثانیه این فیلمبرداری را مشخص کنید. این میزان به صورت پیشفرض ۳۰ فریم بر ثانیه است که بهترین نتیجه را به همراه دارد.

nexus 6P and 5X slowmotion(2)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*