آیا آیفون کوچک هنوز جذاب است ؟

سال ۲۰۱۳ بود که اپل از آخرین پرچمدار خود با صفحه نمایش کوچک رونمایی کرد. آیفون ۵ اس ( iPhone 5S ) آخرین چهار اینچی اپل با استایل مخصوص استیو جابز فقید بود که پا به بازار جهانی گذاشت و لقب محبوب ترین آیفون را نیز گرفت. حالا که اپل دچار افت ضریب رشد نمودار فروش در بخش آیفون شده است، عرضه‌ی یک آیفون ۴ اینچی فکر خوبی برای تحقق چشم انداز های اقتصادی سران بود.

گوشی های هوشمند ۴ اینچی و کوچکتر برای این مناسب هستند که می‌توان آنرا با یک دست و یک انگشت کنترل نمود؛ تنها دلیل استیو جابز بزرگ نیز همین راحتی در دست بود. آیا پرچمدار ارزان قیمت جدید اپل، یعنی آیفون اس ای ( iPhone SE )، می‌تواند یک گوشی هوشمند ارزان قیمت جذاب باشد ؟

نام تجاری iPhone SE، تنها چیزی که تا الان تایید شده است!

اپل ( Apple ) پس از شایعات متعدد و طولانی، سرانجام امشب از iPhone SE رونمایی خواهد کرد. با اینکه تا الان فقط نام آیفون اس ای تایید شده، اما عده‌ای از تحلیلگران عقیده بر این دارند که طراحی اسمارت فون جدید اپل شبیه به آیفون ۶ اس ( iPhone 6s ) و در مقابل آنها عده‌ی زیادی از منابع اذعان بر آن دارند که آیفون اس ای به نسل های گذشته‌ی خود برمی‌گردد و طراحی شبیه به آیفون ۵ اس ( iPhone 5s ) خواهد داشت. بنا بر شایعات منتشر شده، اولین گوشی هوشمند از سری SE دارای صفحه نمایش چهار اینچی و سخت افزاری دقیقا مانند آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) خواهد داشت. پردازنده مرکزی A9 قلب تپنده‌ی این اسمارت فون است و در کنار آن یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فناوری حسگر اثر انگشت ( Touch ID ) خودنمایی می‌کنند. برخی از منابع خارجی می‌گویند که این گوشی ارزان قیمت Apple از تکنولوژی لمس سه بعدی ( ۳D Touch ) حساس به فشار بی بهره است. اینها تمام چیزهایی هستند که آیفون اس ای ( iPhone SE ) را به یک گوشی هوشمند اپلی قدرتمند و شگفت انگیز و به علاوه بسیار زیبا تبدیل می‌کند.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا یک آیفون ۴ اینچی هنوز می‌تواند برای مشتریان دیرینه‌ی اپل جذاب باشد ؟ – آیا اپل می‌تواند دوباره به دوران اوج خود، آن هم تنها با یک آیفون SE چهار اینچی، برگردد ؟ – آیا مشتریان اپل به تعویض آیفون خود و خرید یک آیفون جدید چهار اینچی قانع خواهند شد ؟ – تا به حال گوشی های ارزان قیمت اپل تا حدودی در فروش خود موفق بوده اند. ( الکی مثلا iPhone 5C موفق بوده! )

خب، شما چه قدر برای گوشی جدید اپل لحظه شماری می‌کنید ؟ دیدگاه خود را با دیگر همراهان گجت نیوز به اشتراک بگذارید!

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا کنه لمس سه بعدی داشته باشه