تویوتا کرولا هیبرید سایپا

مشخصات فنی و آپشن های تویوتا کرولا هیبرید در ایران؛ وارداتی جدید سایپا

گروه خودروسازی سایپا، همزمان با رونمایی از تویوتا کرولا هیبرید وارداتی این شرکت، مشخصات فنی و امکانات این خودرو را نیز اعلام کرد.

شرکت سایپا که در روزهای گذشته خبر از عرضه قریب الوقوع تویوتا کرولا هیبرید به بازار کشورمان داده بود، در جریان نمایشگاه خودرو همدان برای اولین بار از این محصول رونمایی کرد تا بدین ترتیب برند تویوتا نیز به لیست وارداتی های این خودروساز بزرگ کشورمان افزوده شود. حال در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز تصمیم گرفتیم تا به مشخصات کامل این خودرو نگاهی بیاندازیم.

نگاهی به مشخصات تویوتا کرولا هیبرید وارداتی سایپا

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

حدود یک هفته پیش، سازمان ملی استاندارد از صدور مجوز استاندارد تویوتا کرولا هیبرید در دو نسخه ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خبر داده بود. کرولا، یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان تویوتا در سطح جهان به شمار می‌رود و همیشه از فروش خوبی بهره‌مند بوده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود این خودرو در هر دو نسخه مذکور وارد کشورمان شود. همچنین شرکت سایپا تصمیم گرفته کامل ترین و قدرتمندترین نسخه وارداتی تویوتا کرولا هیبرید را به کشورمان وارد کند.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

این خودرو در بخش فنی از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری درون سوز به همراه یک موتور برقی سنکرون آهنربایی دائم با توان مجموعا ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر بهره می‌برد. مجموع این توان توسط یک گیربکس e-CVT مجهز به فناوری بازیابی انرژی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۴.۳ لیتر اعلام شده که برای یک خودرو هیبریدی معقول به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب سیستم چند اتصالی یا مولتی لینک است.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا

از مجموع امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر مرکزی ۸ اینچی مولتی مدیا، دوربین دید عقب، کروز کنترل، تنظیم حالات مختلف رانندگی، هشدار خستگی راننده، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سنسور پایش فشار باد تایرها، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای ردیف اول و دوم، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، رادار خط‌خوان، هشدار خروج از خط، تابلو خوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است شرکت معین خودرو ایرانیان، به‌عنوان اولین واردکننده محصولات جدید تویوتا به کشورمان، دو خودرو تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری و تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری را در ایران عرضه کرده است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
لیست و قیمت خودروهای وارداتی در سامانه اعلام شد + شرایط ثبت نام متقاضیان جدید نسل جدید هوندا پریلود از راه رسید؛ سدان اسپرت جذاب ژاپنی برای جوانان هوندا HR-V، شاسی بلند جذاب ژاپنی به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی