گلکسی زد فلیپ 6 - Galaxy Z Flip 6

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شد؛ جادوگر زیبای تاشو

سامسونگ در رویداد آنپکد از گلکسی زد فلیپ 6 پرده برداشت. در ادامه شاهد جزئیات نمایشگر، پردازنده، دوربین، باتری و قیمت Galaxy Z Flip 6 باشید.

سامسونگ با عرضه گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۴ اولترا در زمستان گذشته، تکانی به بازار گوشی های موبایل داد. حالا که در اواسط تابستان به سر می‌بریم، همان‌طور که از قبل مشخص شده بود، نوبت به رونمایی از پرچمداران تاشو این غول فناوری کره‌ای رسیده است. سامسونگ در جدیدترین رویداد آنپکد از گلکسی زد فلیپ 6 به‌همراه گلکسی زد فولد 6 رونمایی کرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

معرفی گلکسی زد فلیپ 6

سری زد فلیپ و زد فولد به‌عنوان گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ توانستند سهمی چشمگیر در احیای بازار تاشوها داشته باشند؛ البته این بار با شکلی متفاوت و به‌روز شده. زد فلیپ 6 هم در کنار هم‌خانواده خود زد فولد 6 حالا جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو این شرکت را نمایندگی می‌کنند و با طراحی، مشخصات فنی، دوربین و باتری بهبود یافته قرار است کامل‌ترین تجربه از یک موبایل تاشو تاکنون را به کاربران ارائه بدهند. برای این‌که متوجه شوید Z Flip 6 دقیقاً چه چیزی برای ارائه دارد، در ادامه جزئیات آن را مطالعه کنید.

طراحی و نمایشگر Z Flip 6

این گوشی سامسونگ نمایشگر داخلی 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی اچ‌دی‌آر 10 پلاس دارد. نمایشگر بیرونی آن هم که یک نمونه 3.4 اینچی است، از رزولوشن ۷۲۸ در ۷۴۸ و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز بهره می‌برد. نمایشگر ثانویه این محصول هم به‌جای پنل اولد قبلی، از پنل آی‌پی‌اس استفاده می‌کند. محافظ صفحه البته دست‌نخورده مانده و سامسونگ کماکان همان گوریلا گلس ویکتوس 2 را در نظر گرفته است.

گلکسی زد فلیپ 6 - Galaxy Z Flip 6

اگر اخبار سامسونگ را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این شرکت تغییری اساسی در طراحی Z Flip 6 ایجاد نکرده و به بهبودهایی جزئی بسنده کرده است. ابعاد و وزن این گوشی بی‌تغییر مانده، ولی ضخامت آن در حالت تاشو 0.2 میلی‌متر کمتر خواهد بود. با توجه به رویکردی که کره‌ای‌ها طی سال‌های اخیر نسبت به همه محصولات خود در پیش گرفته‌اند، این تصمیم به هیچ وجه دور از انتظار نبود.

گلکسی زد فلیپ 6 - Galaxy Z Flip 6

این موبایل تاشدنی در رنگ‌های آبی، سبز (Mint)، نقره‌ای (Silver Shadow) و زرد عرضه خواهد شد. سبز مذکور رنگ جدید و جذابی است که پیش‌تر مشابه آن از گوگل پیکسل 8 دیده شده است. سفید، مشکی (Crafted Black) و هلویی (Peach) هم رنگ‌هایی هستند که خریداران فلیپ جدید از وب‌سایت رسمی سامسونگ پیش رو خود خواهند داشت.

مشخصات فنی زد فلیپ ۶ 

گلکسی زد فلیپ 6 توان پردازشی خود را از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 با سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای و جی‌پی‌یو آدرنو 750 تامین می‌کند. رم این موبایل در ظرفیت‌های 8 یا 12 گیگابایتی و حافظه داخلی آن هم در ظرفیت‌های 256 یا 512 گیگابایتی ارائه می‌شود. با وجود این، فضایی برای اضافه کردن اس‌دی کارت تدارک دیده نشده است. همچنین در زمینه نرم‌افزار باید ذکر کرد که این گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ کار می‌کند.

دوربین گلکسی Z فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 6 - Galaxy Z Flip 6

Galaxy Z Flip 6 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک نمونه اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری در چندین حالت را دارد؛ رزولوشن 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه، رزولوشن 1080p با 60 یا 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p با 960 فریم بر ثانیه. در قسمت جلو آن هم دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است که همچنین امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K و 30 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

باتری و شارژ گوشی تاشو فلیپ جدید

در حالی که ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ 5 برابر با 3 هزار و 700 میلی‌آمپر ساعت بود، ظرفیت باتری در نسخه جدید این گوشی تاشو به 4 هزار میلی‌آمپر ساعت رسیده است. این باتری از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند و به ادعای سامسونگ، به‌صورت سیمی ظرف نیم ساعت تا 50 درصد شارژ می‌شود.

قیمت سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6

این گوشی تاشو پرچمدار سامسونگ با قیمت پایه 1099 دلار به پیش‌فروش گذاشته شده است و در 24 ژوئیه مصادف با 3 مرداد فروش رسمی آن آغاز خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
با آپدیت One UI 6.1.1 منتظر چه قابلیت های جدیدی در گوشی‌های سامسونگ باشیم؟ با سیر تکامل طراحی سری گلکسی زد فولد سامسونگ آشنا شوید بررسی ویدیویی گوشی سامسونگ گلکسی A25 ؛ بخریم یا نخریم؟ قیمت جدید انواع گوشی موبایل سامسونگ در بازار ایران (تیر ماه ۱۴۰۳) دوربین بعدی پرچمدار سامسونگ، شاید ۲۰۰ مگاپیکسلی باشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*