گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

معرفی گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6 ، تاشوهای جدید سامسونگ از زبان سازنده

گوشی های تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 معرفی شدند. معرفی گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6 از زبان شرکت سازنده را مطالعه کنید.

امروز بعد از ظهر، رویداد گلکسی آنپکد 2024 سامسونگ در شهر پاریس فرانسه برگزار شد و این شرکت کره‌ای به‌صورت رسمی از گوشی های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 رونمایی کرد. البته این تاشوهای جدید، تنها محصولات تازه معرفی شده‌ی سامسونگ نیستند و کره‌ای‌ها در مراسم امروز از محصولات دیگری مانند هدفون های بی سیم گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو و همچنین حلقه هوشمند گلکسی رینگ، ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 و ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا نیز رونمایی کرده‌اند.

سامسونگ الکترونیکس در اوایل سال جاری میلادی، هوش مصنوعی اختصاصی محصولات خود را با نام گلکسی AI معرفی کرد تا به این ترتیب، عصر جدیدی را در دنیای گوشی های هوشمند شروع کند. با معرفی گوشی های تاشو جدید گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، Galaxy AI سامسونگ وارد فصل تازه‌ای شده و ترکیب آن با فرم‌فکتور منعطف و چند منظوره گوشی های تاشو سامسونگ، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و طیف وسیعی از قابلیت‌ها و کاربردها را به کاربران ارائه می‌کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی در تمامی مراحل استفاده از گوشی های تاشو جدید سری گلکسی Z، امکانات و کاربردهای ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

گلکسی AI سامسونگ از نوآوری‌های سامسونگ در طراحی و ساختار محصولات بهره برده و ضمن ارائه تجربه‌ای قدرتمند، هوشمند، سریع، مقاوم و بادوام، چرخ عصر جدید ارتباطات، خلاقیت و بهره‌وری را به حرکت درآورده است. تی ام رو، مدیر بخش تجربه موبایل سامسونگ در این رابطه اظهار کرد:

ما با سابقه طولانی‌مدت نوآوری سامسونگ، ایجاد فرم‌فکتور تاشو و شروع عصر جدید هوش مصنوعی گوشی های موبایل، این امکان را پیدا کرده‌ایم تا پیشتاز این بخش باشیم. ما اکنون اشتیاق و هیجان زیادی برای مشاهده این دو فناوری مکمل در کنار یکدیگر داریم تا قابلیت‌های خاص و جدیدی را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهیم. گوشی های تاشوی ما به نیازهای ویژه و منحصربه‌فرد کاربران پاسخ می‌گویند و اکنون با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، تجربیات بی‌نظیر و ویژه‌ای را به کاربران ارائه می‌کنند که تاکنون نظیر آنها دیده نشده است.

آشنایی با گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

به‌لطف نوآوری‌های سامسونگ در بخش گوشی های تاشو، حالا شاهد معرفی باریک‌ترین و سبک‌ترین تاشوهای سری گلکسی زد هستیم که بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آنها، قابلیت حمل‌پذیری این گوشی‌ها را نیز افزایش داده است. این محصولات از طراحی کاملا متقارن با لبه صاف بهره می‌برند که ظاهر فوق‌العاده شیک و چشم‌نواز و کیفیت ساخت بسیار خوبی را به‌وجود آورده است.

نمایشگر کاور یا بیرونی گلکسی زد فولد 6، تجربه‌ای طبیعی و زنده از نمایش محتواها را ارائه می‌کند. همچنین سامسونگ، اصلاحات و ارتقاهایی را در بخش طراحی انجام داده که باعث شده مقاومت و دوام گوشی های جدید سری گلکسی Z به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند. یک لبه تاشو بسیار مستحکم از ساختار ریلی دوگانه محافظت می‌کند تا موجب توزیع بهتر ضربات خارجی وارد شده به گوشی شده و به این ترتیب آسیب کمتری به دستگاه وارد شود. همچنین روی صفحه نمایش اصلی گوشی از لایه‌های تقویت‌کننده‌ای استفاده شده که ضمن افزایش مقاومت آن، موجب شده اصلاحاتی را در خطوط ایجاد شده در قسمت تا شدن نمایشگر، شاهد باشیم.

سامسونگ در ساخت گوشی های جدید سری گلکسی زد خود از فریم آلومینیوم Armor بهره برده و روی نمایشگر را با محافظ کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2 پوشانده است تا گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 به مقاوم‌ترین و مستحکم‌ترین دستگاه‌های سری گلکسی Z تا به امروز تبدیل شوند.

بادوام و مستحکم بودن، تنها مشخصه مهم گوشی های تاشو جدید سامسونگ نیستند؛ بلکه اعضای جدید سری Galaxy Z بسیار قدرتمند هستند. پلتفرم موبایلی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 که به‌صورت اختصاصی برای گلکسی طراحی شده در هر دو گوشی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 مورد استفاده قرار گرفته است. Snapdragon 8 Gen 3 در حال حاضر قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین پردازنده موبایلی اسنپدراگون بوده و ترکیبی از بهترین عملکرد در بخش‌های پردازش مرکزی (سی پی یو)، پردازش گرافیکی (جی پی یو) و پردازش عصبی (ان پی یو) را ارائه می‌کند. علاوه بر بهینه شدن این پردازنده برای پردازش هوش مصنوعی، اسنپدراگون 8 نسل 3 مخصوص گلکسی، عملکرد کلی بهبود یافته و گرافیک پیشرفته را نیز به‌همراه دارد.

گلکسی زد فلیپ 6 برای نخستین بار در این سری دارای اتاقک بخار خنک‌کننده بوده و در گلکسی زد فولد 6 نیز شاهد بزرگ‌تر شدن این بخش هستیم تا سیستم خنک کننده بهبود یافته این گوشی‌ها توانایی به حداکثر رساندن عملکرد دستگاه را داشته باشد.

کمک هوش مصنوعی به افزایش بازدهی صفحه نمایش بزرگ گلکسی Z Fold 6

سامسونگ الکترونیکس، طیف وسیعی از قابلیت‌ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به گوشی تاشو جدید گلکسی Z Fold 6 آورده است. این قابلیت‌ها منجر به افزایش بازدهی صفحه نمایش بزرگ گوشی و بهبود بهره‌وری کاربران می‌شوند. یکی از این قابلیت‌ها، Note Assist یا دستیار یادداشت است که در برنامه Samsung Notes به شما ارائه می‌شود و وظایف ترجمه، خلاصه کردن و قالب‌بندی خودکار متن را انجام می‌دهد و کار یادداشت‌برداری در جلسات مهم را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند. این فناوری حالا از قابلیت جدیدی هم بهره می‌برد که می‌تواند حتی صداهای ضبط شده را نیز در همان برنامه Notes، ترجمه، رونویسی و خلاصه‌سازی کند.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

برنامه Samsung Notes از قابلیت جای‌گذاری ترجمه PDF نیز بهره می‌برد که به‌وسیله آن می‌توانید ترجمه فایل‌های پی‌دی‌اف، تصاویر و نمودارهای آن را مشاهده کنید. اکنون در صفحه کلید سامسونگ شاهد یک Composer جدید هستیم که طبق کلمات کلیدی ساده، متن‌های مناسبی را برای استفاده در ایمیل یا برنامه شبکه‌های اجتماعی شما پیشنهاد می‌کند. این فناوری با تجزیه و تحلیل پست‌های قبلی شما در شبکه های اجتماعی، متن پیشنهادی خود را با همان رویکرد و لحن همیشگی شما ارائه می‌دهد.

با بهینه‌سازی هوش مصنوعی Galaxy AI، تجربه استفاده از قلم S Pen روی صفحه نمایش بزرگ Galaxy Z Fold6 بیش از همیشه بهبود یافته است. ویژگی جدید تبدیل پیش‌طرح به تصویر (Sketch to Image) به شما این امکان را می‌دهد که هنگام طراحی روی عکس‌های گالری یا در برنامه Notes، با استفاده از گزینه‌های ایجاد تصویر، تصاویر خلاقانه و زیبایی بسازید.

با استفاده از Galaxy Z Fold6 و همکاری طولانی مدت سامسونگ و گوگل، شما می‌توانید شیوه کار، بازی و دریافت اطلاعات و اخبار را به کلی تغییر دهید و به سطح بالاتری برسانید. جدیدترین نسخه اپلیکیشن Google Gemini در گوشی‌های جدید سری Galaxy Z موجود است تا به‌طور مستقیم به دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. با کشیدن انگشت به گوشه نمایشگر یا گفتن “Hey Google”، پنجره شناور Gemini باز می‌شود و شما می‌توانید برای نوشتن، یادگیری یا برنامه‌ریزی کارهای خود از آن استفاده کنید. دستیار هوش مصنوعی Gemini در برخی از اپلیکیشن‌های محبوب و کاربردی Google نیز ادغام شده است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که برنامه‌ریزی کامل سفر خود را به‌راحتی انجام دهید، اطلاعات پرواز و هتل را دریافت کنید و با استفاده از Google Maps، نقاط دیدنی و بهترین مسیرهای سفر را جستجو کنید و به‌راحتی از جزئیات آنها مطلع شوید.

وقتی که در حال تماشای یک موزیک ویدیو در اپلیکیشن یوتیوب روی صفحه نمایش بزرگ Galaxy Z Fold6 هستید و به‌دنبال اطلاعات بیشتری در مورد ویدیو می‌گردید، می‌توانید پنجره Gemini را برای پرسیدن سوال باز کنید. اگر می‌خواهید نام هنرمند یا خواننده موزیک ویدیو را بدانید، کافیست دکمه هوم گوشی را برای چند لحظه نگه دارید و به دور آن دایره بکشید. با استفاده از قابلیت Circle to Search، می‌توانید به‌سرعت و به‌راحتی پاسخ خود را پیدا کنید.

هوش مصنوعی گلکسی همچنین باعث بهبود ارتباطات در Galaxy Z Fold 6 می‌شود. طراحی منحصربه‌فرد این گوشی با دو صفحه نمایش به شما این امکان را می‌دهد که هنگام استفاده از قابلیت مترجم (Interpreter)، هر دو طرف مکالمه ترجمه‌ها را به‌راحتی روی صفحه نمایش اصلی و نمایشگر کاور مشاهده کنند و با طبیعی‌ترین شکل ممکن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین ترجمه یک طرفه به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی سخنرانی‌ها یا ارائه‌ها را درک کنید. قابلیت ترجمه زنده (Live Translate) که تماس‌های تلفنی را مستقیما روی گوشی ترجمه می‌کند، اکنون علاوه بر اپلیکیشن داخلی تماس سامسونگ، به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های شخص ثالث محبوب نیز گسترش یافته است.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

گلکسی Z Fold6 با استفاده از موتور هوش مصنوعی ProVisual، خلاقیت شما را در تمامی زمینه‌ها از عکاسی تا ویرایش تصاویر به سطح بالاتری می‌رساند. دستیار هوش مصنوعی Photo Assist امکان ویرایش پیشرفته تصاویر را روی صفحه نمایش بزرگ این گوشی فراهم می‌کند؛ به‌طوری که می‌توانید به‌راحتی محتوای حرفه‌ای و باکیفیتی ایجاد کنید. برای افزایش خلاقیت، ویژگی Portrait Studio سبک‌های متنوعی از پرتره‌ها مانند تصاویر سه‌بعدی کارتونی و آبرنگ را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از هر لحظه ثبت شده در تصاویرتان لذت ببرید، کافیست از قابلیت Instant Slow-mo استفاده کنید تا فریم‌های بیشتری به ویدیو اضافه شود و آن را با حرکات آهسته تماشا کنید. این ویدیوها را می‌توانید ذخیره کرده یا به‌طور مستقیم با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید تا آنها هم از این لحظات لذت ببرند.

گلکسی Z Fold6 نه‌تنها به شما امکان تولید محتوای باکیفیت و حرفه‌ای را می‌دهد، بلکه فرصت لذت بردن از انواع محتواها را نیز فراهم می‌کند. تجربه گیمینگ در Galaxy Z Fold6 با استفاده از پردازنده قدرتمند و اتاقک بخار خنک‌کننده که 1.6 برابر بزرگ‌تر از قبل شده است، بهبود یافته است. این ارتقا باعث می‌شود که بتوانید برای مدت طولانی با کیفیت و عملکردی پایدار به بازی کردن بپردازید. پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتو (Ray Tracing) امکان تجربه گرافیکی زنده و واقعی را روی صفحه نمایش 7.6 اینچی گوشی فراهم می‌کند. این صفحه نمایش با روشنایی 2600 نیت، تجربه‌ای فراگیر و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد.

جدول مشخصات گلکسی زد فولد 6

نمایشگر اصلی7.6 اینچی داینامیک امولد 2 ایکس QXGAپلاس با وضوح 2160 در 1856 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، نمایشگر اینفینیتی فلکس، تراکم پیکسلی 374 پیکسل در هر اینچ، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی تطبیقی (1 تا 120 هرتز)
نمایشگر کاور6.3 اینچی داینامیک امولد 2 ایکس اچ دی پلاس با وضوح 2376 در 968 پیکسل، نسبت تصویر 22.1:9، تراکم پیکسلی 410 پیکسل در هر اینچ، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی تطبیقی (1 تا 120 هرتز)
ابعاد در حالت بسته شده153.5 در 68.1 در 12.1 میلی‌متر
ابعاد در حالت باز شده153.5 در 132.6 در 5.6 میلی‌متر
وزن239 گرم
دوربین کاوردوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، میدان دید 85 درجه
دوربین زیر نمایشگر4 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، اندازه پیکسل 2.0 میکرومتر، میدان دید 85 درجه
دوربین سه گانه پشتدوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و میدان دید 123 درجه – دوربین زاویه عریض 50 مگاپیکلسی با دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار دوال پیکسل، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر و میدان دید 85 درجه – دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، میدان دید 36 درجه و بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی
حافظه12 گیگ رم با 1 ترابایت حافظه داخلی – 12 گیگ رم با 512 گیگ حافظه داخلی – 12 گیگ رم با 256 گیگ حافظه داخلی
باتری4400 میلی‌آمپرساعتی (باتری دوگانه)
شارژدهیشارژ سیمی تا 50 درصد در 30 دقیقه با آداپتور 25 واتی و کابل USB-C 3A، شارژ سریع بی سیم 2.0 و PowerShare بدون سیم
مقاومت در برابر آباستاندارد IP48 (مقاوم در برابر غوطه‌وری در عمق 1.5 متری آب شیرین تا 30 دقیقه. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود. در صورت خیس شدن خشک کنید. مقاومت دستگاه در برابر آب دائمی نیست و ممکن است به مرور زمان بر اثر سایش و پارگی‌های معمول کاهش یابد.)
سیستم عاملاندروید 14 و OneUI 6.1.1
شبکه و اتصال5G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.3
حسگرهاسنسور اثر انگشت خازنی (لبه کناری)، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور
امنیتسامسونگ Knox، سامسونگ Knox Vault
سیم کارتدو عدد سیم کارت نانو و eSIM Multi
رنگ‌هانقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای / مشکی و سفید (انحصاری وبسایت سامسونگ)

تجربه‌های منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده با گلکسی Z Flip 6

Galaxy Z Flip6 نه‌تنها برای حمل آسان طراحی شده، بلکه با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای شخصی‌سازی و خلاقیت، به شما این امکان را می‌دهد که از هر لحظه خود به بهترین شکل استفاده کنید.

نمایشگر پشتی یا Flex Window در این سری بهبود یافته و اکنون می‌تواند عملکردهای کمکی هوش مصنوعی را بدون نیاز به باز کردن دستگاه اجرا کند. این نمایشگر 3.4 اینچی از نوع Super AMOLED است. برای ارتباطات در حین حرکت، می‌توانید از قابلیت Suggested Replies استفاده کنید که با تحلیل پیام‌های اخیر شما، پاسخ‌های مناسبی را پیشنهاد می‌دهد.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

با استفاده از Galaxy AI، می‌توانید از این دستگاه جیبی به بهترین شکل استفاده کنید؛ زیرا بسیاری از داده‌ها و اطلاعات مورد نیازتان در Flex Window قابل دسترسی است. Flex Window به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های Samsung Health را نمایش می‌دهد و همچنین با استفاده از ویجت موسیقی، به‌راحتی می‌توانید آهنگ بعدی پلی‌لیست خود را پخش کنید. اما حالا Flex Window تعداد بیشتری ویجت نسبت به قبل را ارائه می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که از داده‌های چند ویجت به‌طور همزمان بهره ببرید.

بدون شک، Galaxy Z Flip6 بدون دسترسی به روش‌های مختلف برای شخصی‌سازی، کامل نخواهد بود. با ویژگی Photo Ambient که مبتنی بر هوش مصنوعی است، اکنون می‌توانید در لحظه و بر اساس زمان و وضعیت آب و هوا، تصاویر پس‌زمینه Flex Window را تغییر دهید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با استفاده از گزینه‌های متنوع طرح‌های صفحه نمایش که بر اساس تحلیل تصویر والپیپر به شما پیشنهاد می‌شود، تصاویر و چیدمان‌هایی را ایجاد کنید که ظاهری یکپارچه به گوشی‌تان ببخشد. به‌عنوان مثال، می‌توانید مکان ساعت را تغییر دهید یا رنگ فریم‌ها را بر اساس تصویر پس‌زمینه صفحه نمایش تنظیم کنید.

با Galaxy Z Flip 6، خلاقیت شما تنها به نمایشگر Flex Window محدود نمی‌شود. دوربین پشتی این گوشی با قابلیت FlexCam، علاوه بر ارائه تجربه یک دوربین چند منظوره، ویژگی‌های خلاقانه و جدید دیگری را نیز برای شما فراهم می‌کند. با ویژگی Auto Zoom که با شناسایی سوژه و زوم به داخل و خارج، به‌طور خودکار بهترین قاب و کادربندی را برای عکس‌های شما انتخاب می‌کند، شما به‌راحتی و بدون نیاز به انتخاب بین دوستانتان و پس‌زمینه‌های مختلف، می‌توانید تصاویر با کیفیت و زیبا را ثبت کنید.

سنسورهای جدید 50 مگاپیکسلی Wide و 12 مگاپیکسلی Ultra Wide در Galaxy Z Flip 6، تجربه‌ای پیشرفته از عکاسی با جزئیات دقیق و شفاف در تصاویر خروجی برای شما به ارمغان می‌آورند. سنسور 50 مگاپیکسلی Wide از زوم اپتیکال دو برابری (2x) بهره می‌برد و امکان عکاسی بدون نویز را فراهم می‌سازد. همچنین با استفاده از قابلیت AI Zoom، می‌توانید به‌طور خودکار با زوم 10 برابری، بهترین قاب و کادربندی را برای عکس‌های خود انتخاب کنید. قابلیت Nightography با امکان ثبت Video HDR بهبود یافته، به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوهای با کیفیت بالا در شرایط نور کم ضبط کنید. این قابلیت، تجربه جذاب و گسترده‌ای از عکاسی در شب را برای شما فراهم می‌کند.

به علاوه، اکنون می‌توانید از تمام ویژگی‌های خلاقانه و قابل شخصی‌سازی Galaxy Z Flip 6 بدون نگرانی از به اتمام رسیدن شارژ باتری خود استفاده کنید. به‌دلیل بهبودهای انجام شده در سخت‌افزار و نرم‌افزار، اکنون شارژدهی و زمان استفاده بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

جدول مشخصات گلکسی زد فلیپ 6

نمایشگر اصلی6.7 اینچی داینامیک امولد 2 ایکس فول اچ دی پلاس با وضوح 2640 در 1080 پیکسل، نسبت تصویر 22:9، نمایشگر اینفینیتی فلکس، نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی تطبیقی (1-120 هرتز)
نمایشگر کاور3.4 اینچی سوپر امولد با وضوح 748 در 720 پیکسل، تراکم پیکسلی 306 پیکسل در هر اینچ و نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتزی
ابعاد در حالت بسته شده85.1 در 71.9 در 14.9 میلی‌متر
ابعاد در حالت باز شده165.1 در 71.9 در 14.9 میلی‌متر
وزن187 گرم
دوربین جلودوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر، میدان دید 85 درجه
دوربین دوگانه پشتدوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و میدان دید 123 درجه، دوربین زاویه عریض 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، فوکوس خودکار دوال پیکسل، اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر، میدان دید 85 درجه
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی
حافظه12 گیگ رم با 512 گیگ حافظه داخلی، 12 گیگ رم با 256 گیگ حافظه داخلی
باتری4000 میلی‌آمپرساعتی – باتری دوگانه
شارژدهیشارژ سیمی بیش از 50 درصد در 30 دقیقه با آداپتور 25 واتی و کابل USB-C 3A، شارژ سریع بی سیم 2.0 و Wireless PowerShare
مقاومت در برابر آبIP48 (مقاوم در برابر غوطه‌وری در عمق 1.5 متری آب شیرین تا 30 دقیقه. برای استفاده در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود. در صورت خیس شدن خشک کنید. مقاومت دستگاه در برابر آب دائمی نیست و ممکن است به‌مرور زمان بر اثر سایش و پارگی‌های معمول کاهش یابد.)
سیستم عاملاندروید 14 با OneUI 6.1.1
شبکه و اتصال5G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.3
حسگرهاسنسور اثر انگشت خازنی (لبه کناری)، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور مجاورت، سنسور نور
امنیتسامسونگ Knox، سامسونگ Knox Vault
سیم کارتیک عدد سیم کارت نانو و eSIM Multi
رنگ‌هانقره‌ای، زرد، آبی و سبز / مشکی، سفید و هلویی (انحصاری وبسایت سامسونگ)

امنیت چند لایه و نهایت کنترل و اعتماد

گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 با بهره‌گیری از Samsung Knox به‌طور کامل تحت حفاظت قرار می‌گیرند. Samsung Knox یک پلتفرم امنیتی پیشرفته است که برای محافظت از اطلاعات حساس، جلوگیری از آسیب‌پذیری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شناسایی و پاسخ به تهدیدات فوری و ارائه حفاظت چندگانه طراحی شده است.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

در دنیای هوش مصنوعی، Samsung به بهبود تجربه کاربری از طریق Galaxy AI متعهد است و به شما امکان می‌دهد که کنترل کاملی روی تنظیمات دستگاه و استفاده از داده‌های خود داشته باشید تا در نهایت، تجربه‌ی شما بهبود یابد.

به علاوه، ویژگی Enhanced Data Protection در این دستگاه‌ها به شما یک سطح بالای امنیتی هنگام پشتیبان‌گیری، همگام‌سازی یا بازیابی اطلاعات در Samsung Cloud ارائه می‌کند. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که اطلاعات شما با استفاده از رمزنگاری سرتاسری یا End-To-End به‌صورت کاملا امن انتقال می‌یابد.

علاوه بر این، سری جدید Galaxy Z از ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی گسترده‌ای از سامسونگ بهره می‌برد. این ویژگی‌ها شامل Knox Vault، Security & Privacy Dashboard، Auto Blocker، Passkeys، Secure Wi-Fi و Private Sharing در Quick Share هستند که همگی به بهبود امنیت و کنترل حریم خصوصی شما کمک می‌کنند.

آینده پایدارتر با سامسونگ

این سری جدید از گوشی‌های Galaxy Z، با تمرکز روی طراحی و بسته‌بندی دوست‌دار محیط‌زیست، نشانگر تعهد و پایبندی سامسونگ به ارائه محصولاتی است که کمترین تأثیر ممکن بر محیط زیست داشته باشند. سامسونگ در این دستگاه‌ها به استفاده از مواد بازیافتی ادامه داده است؛ به‌طوری که برای اولین بار از طلا و مس بازیافتی نیز استفاده کرده است.

در اوایل امسال، سامسونگ با معرفی سری Galaxy S24، به استفاده از مواد معدنی بازیافتی از جمله کبالت و عناصر کمیاب خاکی پرداخت. این مواد نیز به‌طور گسترده در قطعات گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 استفاده شده‌اند؛ البته همراه با پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم و شیشه.

جعبه‌های این دو دستگاه که 100 درصد از کاغذ بازیافتی تولید شده‌اند، نشان از توجه سامسونگ به مسائل محیط‌زیستی دارند. علاوه بر این، گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6 تا هفت نسل از ارتقای سیستم‌عامل و هفت سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را پشتیبانی می‌کنند که نشان از تعهد به ارائه تجربه کاربری بی‌نظیر در طولانی‌مدت دارد.

این اقدامات نشان‌دهنده تلاش سامسونگ برای ارائه محصولات پایدار با کارایی بالا و کمترین تأثیر ممکن بر محیط زیست است.

تجربه جدید اتصال با گلکسی AI در هدفون های گلکسی بادز 3 و بادز 3 پرو

هدفون‌های Galaxy Buds3 با بهره‌مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی Galaxy AI، تجربه‌ای پیشرفته‌تر در برقراری ارتباط و کنترل امکانات را برای کاربران فراهم می‌آورند. اگر در حال شرکت در کلاس‌های زبان خارجی هستید، می‌توانید با اتصال هدفون‌های Galaxy Buds3 به گوشی Galaxy Z Fold 6 یا Flip 6، قابلیت «مترجم» را در حالت «گوش دادن» فعال کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که ترجمه سخنرانی‌ها را به‌طور مستقیم از طریق هدفون‌ها دریافت کنید که این مورد به‌ویژه برای برطرف کردن موانع زبانی در حین تحصیلات و جلسات بین‌المللی بسیار مفید است.

گلکسی بادز 3

علاوه بر این، با استفاده از فرمان‌های صوتی می‌توانید تنها با گفتن دو کلمه، وظایفی مانند پخش یا توقف موسیقی را بدون نیاز به لمس دستی روی هدفون‌ها یا گوشی کنترل کنید. این قابلیت کمک می‌کند تا شما بتوانید به‌راحتی از دستگاه‌هایتان استفاده کنید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

همچنین هدفون‌های Galaxy Buds 3 به‌طور هوشمندانه صدای پخش شده را بهینه می‌کنند؛ بنابراین همیشه با کیفیت بالا و با نهایت راحتی به موسیقی علاقه‌مندانه خود گوش می‌دهید، بدون این که به تنظیمات دستی صدا نیازی داشته باشید.

میکروفون‌های سری Galaxy Buds3 با استفاده از فناوری‌های Adaptive EQ و Adaptive ANC، بهبود کیفیت صدا و کارایی حذف نویز فعال (ANC) را فراهم می‌آورند. این میکروفون‌ها به‌طور لحظه‌ای، صداهای داخلی و خارجی را تجزیه و تحلیل می‌کنند. وقتی شما به موسیقی گوش می‌دهید، Galaxy Buds3 Pro به‌طور پیوسته صداهای محیط را جمع‌آوری و تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده از فناوری‌های تطبیق کنترل نویز (Adaptive Noise Control)، تشخیص آژیر (Siren Detect) و تشخیص صدا (Voice Detect)، به‌طور خودکار و بدون نیاز به تنظیم دستی، بهترین سطح نویز و صدا را برای راحتی شما تنظیم می‌کند.

سری Galaxy Buds3 با استفاده از داده‌های آماری متنوع و طراحی حساب شده‌ای که به نظر کاربران استایل را در اولویت قرار می‌دهد، ساخته و عرضه شده است. طراحی زیبا و مدرن blade design به این محصول، ظاهری شیک و جذاب می‌بخشد. نورپردازی Blade Lights نیز به طراحی برجسته این هدفون‌ها اضافه شده است که تجربه فیزیکی و مستقیم‌تری را ارائه می‌دهد. کنترل دستگاه با فشار دادن یا کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی لبه هدفون انجام می‌شود که این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی دستگاه را کنترل کنند و همزمان از زیبایی ظاهری آن‌ها لذت ببرند.

سامسونگ با معرفی سری جدید هدفون Galaxy Buds3، دو مدل با طراحی‌های مختلف را به بازار عرضه کرده است تا به نیازهای گوناگون کاربران پاسخ دهد.

  • Galaxy Buds 3 Pro: این مدل از نوع داخل گوشی (Canal Type) است که به‌طور ویژه برای علاقه‌مندان به صدای عمیق و فراگیر طراحی شده است. با استفاده از این هدفون، کاربران توانایی گوش دادن به موسیقی با جزئیات بالا و جلوه‌های صوتی عالی را تجربه می‌کنند. همچنین صداهای محیطی کمتری به گوش می‌رسد که باعث بهبود تمرکز می‌شود.
  • Galaxy Buds 3: این مدل از نوع باز (Open Type) است که برای کاربرانی که به‌دنبال راحتی و استفاده طولانی‌مدت هستند، مناسب می‌باشد. هدفون‌های Open Type به گوش‌ها برخورد نمی‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند که صدای محیط را به‌طور طبیعی دریافت کنند، در حالی که همزمان از صدای موسیقی و مکالمه با کیفیت لذت می‌برند.

مدل Galaxy Buds3 Pro با هدف ارائه یک تجربه صوتی بی‌نظیر، به سخت‌افزار پیشرفته‌ای مجهز شده است که شامل چندین تکنولوژی برجسته می‌باشد:

  • بلندگوهای دو‌ طرفه ارتقا یافته با توییتر مسطح: این بلندگوها به‌طور خاص برای تولید صدای پیچیده، دقیق و با فرکانس‌های بالا طراحی شده‌اند. توییترهای مسطح به کاربر امکان می‌دهند تا جزئیات و جلوه‌های صوتی پیچیده را با کیفیت بالا تجربه کنند که این ویژگی به تولید صدای با کیفیت عالی در فرکانس‌های بالا کمک می‌کند.
  • تقویت‌کننده‌های دوگانه: این تکنولوژی به‌کار رفته در Galaxy Buds 3 Pro، برای ارائه صدای شفاف و واضح در هر مکانی طراحی شده است. با استفاده از تقویت‌کننده‌های دوگانه، این هدفون‌ها توانایی بهبود کیفیت صدا و کاهش نویزهای محیطی را فراهم می‌کنند که این امر به تجربه شنیداری بهتر برای کاربران کمک می‌کند.

به‌طور کلی، Galaxy Buds3 Pro با استفاده از این تکنولوژی‌های پیشرفته، به کاربران امکان می‌دهد تا از یک تجربه صوتی با کیفیت بالا و بهینه برخوردار شوند که مناسب برای گوش دادن به موسیقی، تماس گرفتن و استفاده در محیط‌های مختلف است.

مدل Galaxy Buds 3 Pro با قابلیت پشتیبانی از نرخ سمپلینگ دو برابری و کدک SSC، به شما این امکان را می‌دهد که به منابع صوتی با رزولوشن بالا گوش دهید و از تمامی جزئیات صدا با کیفیت عالی لذت ببرید. این سطح کیفیت صوتی حتی روی تماس‌های تلفنی نیز اعمال شده است؛ به طوری که با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی، Galaxy Buds 3 Pro می‌تواند صدای اصلی فرد را در محیط‌های پرسروصدا بازیابی کند.

با ویژگی تماس با پهنای باند فوق‌العاده (Super-Wideband)، این هدفون‌ها تماس‌هایی با کیفیت بالا و صدای طبیعی‌تری را ارائه می‌دهند؛ دقیقا مشابه با تماس‌های با کیفیت گوشی‌های هوشمند. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که حتی در شرایطی که در محیط پرسروصدایی هستند، از کیفیت بالایی در تماس‌های صوتی خود لذت ببرند.

سری Galaxy Buds 3 از Samsung با تمرکز بر تجربه صوتی پرمیوم، همچنین طراحی شده است تا کمترین تأثیر ممکن را بر محیط زیست داشته باشد. این هدفون‌ها از جزئیات بازیافتی ساخته شده‌اند؛ از جمله پلاستیک‌های بازیافتی که از تورهای ماهی‌گیری رهاشده در اقیانوس‌ها یا بشکه‌های آب به‌دست می‌آیند. این اقدام نه‌تنها به کاهش مصرف منابع ارزشمند کمک می‌کند، بلکه از آلودگی و زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست جلوگیری می‌کند.

همچنین همه مدل‌های سری Galaxy Buds 3 به‌همراه بسته‌بندی‌هایی از کاغذ 100 درصد بازیافتی عرضه می‌شوند که این ویژگی نشان‌دهنده تعهد سامسونگ به حفاظت از محیط زیست و استفاده مجدد از منابع طبیعی است. این بسته‌بندی‌ها به افرادی که به حفظ محیط زیست علاقه‌مند هستند، گزینه‌ای برجسته ارائه می‌دهند که به‌طور مستقیم در کاهش پسماندها و مصرف مواد جدید موثر هستند.

جدول مشخصات گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو

مدلGalaxy Buds 3Galaxy Buds 3 Pro
رنگنقره‌ای، سفیدنقره‌ای، سفید
ابعاد هدفون18.1 در 31.9 در 20.4 میلی‌متر18.1 در 33.2 در 19.8 میلی‌متر
ابعاد کیس شارژر58.9 در 24.4 در 48.7 میلی‌متر58.9 در 24.4 در 48.7 میلی‌متر
وزن هدفون4.7 گرم5.4 گرم (همراه با داخل گوشی سایز M)
وزن کیس شارژر46.5 گرم46.5 گرم
بلندگویک طرفه 11mm Dynamic Driverدو طرفه ارتقا یافته 10.5mm Dynamic + 6.1mm Planar
میکروفونVPU + Mics 3VPU + Mics 3
کیفیت صداUHQ, 24bit Hi-Fi, Audio with Direct Multi-Channel 360UHQ, 24bit Hi-Fi, Audio with Direct Multi-Channel 360
ANC & Ambient SoundANCANC, Ambient Sound, Voice Detect
ظرفیت باتری هدفون48 میلی‌آمپرساعت53 میلی‌آمپرساعت
ظرفیت باتری کیس شارژر515 میلی‌آمپرساعت515 میلی‌آمپرساعت
زمان موسیقیحداکثر 5 ساعت و مجموع تا 24 ساعت با ANC روشن / حداکثر 6 ساعت و مجموع تا 30 ساعت با ANC خاموشحداکثر 6 ساعت و مجموع تا 26 ساعت با ANC روشن / حداکثر 7 ساعت و مجموع تا 30 ساعت با ANC خاموش
زمان مکالمهحداکثر 3.5 ساعت و مجموع تا 18 ساعت با ANC روشن / حداکثر 4 ساعت و مجموع تا 20 ساعت با ANC خاموشحداکثر 4.5 ساعت و مجموع تا 20 ساعت با ANC روشن / حداکثر 5 ساعت و مجموع تا 22 ساعت با ANC خاموش
اتصالبلوتوث 5.4، سوئیچ خودکار یا Auto Switch، کدک‌های SSC(Samsung Seamless Codec) HiFi, SSC UHQ (Samsung Proprietary)
AAC, SBC
بلوتوث 5.4، سوئیچ خودکار یا Auto Switch، کدک‌های SSC(Samsung Seamless Codec) HiFi, SSC UHQ (Samsung Proprietary)
AAC, SBC
حسگرهاVoice Pickup Unit, Touch (Swipe) and Force SWIR, Accelerometer, Hall SensorVoice Pickup Unit, Touch (Swipe) and Force SWIR, Accelerometer, Hall Sensor
سازگاریاندروید 10 یا بالاتر با بیش از 1.5 گیگابایت حافظهاندروید 10 یا بالاتر با بیش از 1.5 گیگابایت حافظه
ضد آبIP57 (فقط ایربادز)IP57 (فقط ایربادز)

زمان عرضه

از امروز، 10 جولای 2024، می‌توانید سری محصولات Galaxy Z Fold6، Z Flip6 و Galaxy Buds3 را به‌صورت پیش‌سفارش خریداری کنید. این محصولات از تاریخ 24 جولای (چهارشنبه سوم مرداد) به‌طور عمومی در دسترس خواهند بود.

گلکسی Z Flip 6 و Z Fold 6

سری Galaxy Z Fold 6 با رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای و سری Galaxy Z Flip6 با رنگ‌های نقره‌ای، زرد، آبی و سبز به بازار عرضه می‌شوند تا شما بتوانید بهترین رنگ متناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید از وب‌سایت Samsung.com برای ثبت سفارش و دسترسی به رنگ‌های خاصی مانند مشکی و سفید برای Galaxy Z و همچنین رنگ هلویی برای Galaxy Z Flip 6 استفاده کنید.

سامسونگ به شما در طول دوره پیش‌سفارش، گارانتی Samsung Care+ را به‌صورت رایگان برای یک سال ارائه می‌دهد. این گارانتی از محصولات شما در برابر آسیب‌های تصادفی، با پوشش مراقبت‌های تخصصی و معتبر سامسونگ، محافظت کامل می‌کند تا شما با آسودگی خاطر از دستگاه‌های خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید:
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ مشخصات فنی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ سامسونگ تا ۷ سال پشتیبانی نرم‌افزاری می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*