چیپ های 3 نانومتری سامسونگ

چیپ های 3 نانومتری سامسونگ، پایدارترین و پربازده‌ترین نمونه‌ها هستند

سامسونگ مدعی شده که علیرغم شایعات، عملکرد و پایداری چیپ های 3 نانومتری خود در حالت ایده‌آل است و نمونه آن را می‌توان در ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا دید.

در چند سال گذشته، سامسونگ همواره تلاش کرده تا در صنعت تولید چیپ‌های نیمه‌رسانا از شرکت TSMC پیشی بگیرد. در حالی که امید داشت با چیپ‌های 3 نانومتری خود رقیب تایوانی‌اش را شکست دهد، برخی گزارش‌ها ادعا می‌کردند که بازدهی آن بسیار پایین است. اما شرکت کره‌ای مدعی است که هیچ مشکلی در فرآیند 3 نانومتری خود ندارد.

شایعات در مورد چیپ های ۳ نانومتری سامسونگ دروغ می‌گویند

چیپ های 3 نانومتری سامسونگ

شرکت سامسونگ دیروز در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های COEX در سئول کره جنوبی، مجمع سامسونگ فاندری (SFF) و مجمع سامسونگ اکوسیستم فاندری پیشرفته (SAFE) را برگزار کرد. در طول این رویداد، مدیران شرکت ادعا کردند که تولید چیپ‌ها با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نسل دوم آن بر اساس عملکرد و بازدهی پایدار طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

این نشان‌دهنده اعتماد سامسونگ به فرآیند 3 نانومتری نسل دوم خود است که از معماری ترانزیستور GAA (مخفف Gate All Around) استفاده می‌کند. با این حال، باید دید که چیپ‌های ساخته شده با این فرآیند در دنیای واقعی چگونه عمل می‌کنند.

چیپ های 3 نانومتری سامسونگ

تا کنون AMD، مدیاتک، انویدیا و کوالکام قراردادی برای استفاده از فرآیند 3 نانومتری جدید سامسونگ برای چیپ‌های خود امضا نکرده‌اند. شایعاتی در مورد علاقه‌مندی AMD و کوالکام به فرآیند 3 نانومتری سامسونگ وجود دارد، اما هیچ یک از این شرکت‌ها هنوز چیزی درباره استفاده از این فرآیند اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که TSMC وضعیت بهتری دارد. اپل، گوگل، مدیاتک، انویدیا و کوالکام یا از فرآیندهای 3 نانومتری آن استفاده کرده‌اند یا گزارش شده که به آن‌ها علاقه‌مند هستند.

Exynos W1000، اولین چیپ ساخته شده با فناوری جدید سامسونگ

چیپ 3 نانومتری سامسونگ در ساعت گلکسی واچ اولترا

سامسونگ اولین چیپ ساخته شده با فرآیند 3 نانومتری جدید خود را معرفی کرده است. این چیپ Exynos W1000 نام دارد که از یک پردازنده پنج‌هسته‌ای (یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 بهره می‌برد. به لطف فناوری‌های پیشرفته بسته‌بندی سامسونگ، حافظه، ذخیره‌سازی و مدارهای IC تغذیه در یک بسته یکپارچه شده‌اند.

این چیپ جدید زمان باز شدن برنامه‌ها را تا 2.7 برابر سریع‌تر و عملکرد CPU را تا 3.4x-3.7x سریع‌تر می‌کند. از این چیپ در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا استفاده شده است که هر دو آن‌ها امروز در رویداد آنپکد رونمایی شدند.

در گجت نیوز بخوانید:
سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ معرفی شد؛ جادوگر زیبای تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ اینجاست؛ مستحکم، پرقدرت و زیبا آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*