چانگان CS75 پلاس

نسخه جدید چانگان CS75 پلاس رونمایی شد

شرکت خودروسازی چانگان، به تازگی نسخه جدید از نسل چهارم کراس اوور جذاب چانگان CS75 پلاس را چین معرفی کرده است.

شرکت چینی چانگان (Changan) که با عرضه محصولات مختلفی از جمله چانگان CS55 پلاس، و سابقا محصولات مونتاژی متعدد یک برند شناخته شده در داخل بازار کشورمان محسوب می‌شود، به تازگی از نسخه کاملا جدید از نسل چهارم کراس اوور پر فروش و اقتصادی چانگان CS75 پلاس در کشور چین رونمایی کرده است که به عنوان رقیبی جدی برای سایر محصولات این سگمنت شناخته می‌شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این کراس اوور خوش ساخت می‌پردازیم.

چانگان CS75 پلاس 2025؛ کراس اوور جذاب و پر آپشن چینی

چانگان CS75 پلاس

در بخش طراحی، جلوپنجره این خودرو همچنان از طراحی بدون قاب نسخه سال گذشته استفاده می‌کند، اما فضای داخلی با ساختار جدیدی جایگزین شده است که با عناصر کرومی نقطه‌ای برای تزئین تکمیل شده است. همچنین یک نوار نوری در بالای جلوپنجره مشبک وجود دارد و سه نوار نورانی به دو طرف اضافه شده است که همگی از تکنولوژی LED بهره می‌برند. لوگوی چانگان نیز می تواند روشن شود. در بخش طراحی عقب نیز شاهد چراغ‌های LED جدید هستیم و لوگوی چانگان نیز به مانند قسمت جلو قابلیت روشنایی دارد که آن را بسیار قابل تشخیص می‌کند.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4770، 1910 و 1695 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2800 میلی‌متر است که 60 میلی‌متر طولانی تر از نسل سوم چانگان CS75 پلاس است. فاصله بین دو محور نیز 90 میلی‌متر به نسبت نسل قبلی افزایش یافته است است. همچنین وزن خالص خودرو با توجه به تیپ انتخابی، بین 1545 تا 1580 کیلوگرم متفاوت است.

از نظر ابعاد این خودرو در رده کراس اوورهای مطرحی چون جی ای سی امکو و میتسوبیشی اوتلندر که جزو خودروهای وارداتی به بازار ایران هستند قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی Changan CS75 Plus 2025

زیر کاپوت چانگان CS75 پلاس جدید، دو پیشرانه 1.5 لیتری جدید نصب خواهد شد. نخستین آن‌ها، پیشرانه JL473ZQ7 مشترک با چانگان CS55 پلاس است که حداکثر 188 اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند. موتور دوم با کد JL473ZQD شناخته می‌شود و حداکثر قدرت آن به 192 اسب‌ بخار می‌رسد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا موتور 2 لیتری توربو نسخه قبلی همچنان عرضه خواهد شد یا خیر.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور چانگان سی اس 75 پلاس

نمای داخل چانگان CS75 پلاس

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، صندلی‌های چرم باکیفیت، سانروف پاناروما، نمایشگر تریپل اسکرین با بهره گیری از تراشه Snapdragon 8155 و هوش مصنوعی، نمایشگر هدآپ، دستگیره‌های مخفی پاپ اوت، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه کاناله، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، هشدار ترافیک عقب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

قیمت جهانی چانگان CS75 پلاس جدید

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که چانگان CS75 پلاس جدید، در سه ماهه سوم سال جاری در بازار داخلی این کشور عرضه خواهد شد. قیمت چانگان CS75 پلاس جدید از 117900 یوان معادل 978 میلیون تومان آغاز خواهد شد. چانگان CS75 پلاس یکی از محبوب‌ترین کراس‌ اوورهای بازار چین است. در پایان سال 2023، 245 هزار نسخه از این خودرو به فروش رسید. چانگان CS75 پلاس دهمین خودرو محبوب چینی در بازار این کشور به شمار می‌رود. با توجه به قیمت اعلامی، واردات این خودرو به کشورمان دور از انتظار نخواهد بود.

گقتنی است یکی از جدیدترین محصولات آینده سایپا برای بازار کشورمان کراس اوور اقتصادی چانگان سی اس ۱۵ نام دارد که میتواند به جانشینی مناسب برای چانگان سی اس 35 مونتاژی بدل شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
چانگان UNI-V iDD پلاگین هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی نسل جدید وارداتی سایپا چانگان دیپال G318، یک کراس اوور آفرودی که فقط 1 میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت دارد کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*