سازمان غذا دارو درباره بیماری تب دنگی اطلاعیه صادر کرد

سازمان غذا و دارو درباره بیماری تب دنگی اطلاعیه صادر کرد

ظاهرا بعد از کروناویروس، حالا باید منتظر پاندمی تازه‌ای به‌نام بیماری تب دنگی باشیم. سازمان غذا و دارو در این راستا اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

تب دنگی، یک بیماری ویروسی شناخته شده است که با عنوان تب استخوان شکن نیز از آن یاد می‌شود، از زمان انتقال این ویروس در ایران بسیاری از مردم به دنبال استفاده از ضماد و داروهایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری هستند. سازمان غذا و دارو نیز جهت عدم شیوع این بیماری به ارائه راهکارهایی پرداخته است.

اطلاعیه جدید بیماری تب دنگی

سازمان غذا دارو درباره بیماری تب دنگی اطلاعیه صادر کرد

در فضای مجازی تبلیغات وسوسه بر‌انگیزی درباره حشرات به ویژه پشه آئدس پخش شده است. سازمان غذا و دارو در رابطه با فرآورده‌هایی که از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند، اعلام کرده که فرآورده انواع روغن‌های گیاهی و سایر محصولات که با ادعاهای مشابه عرضه می‌شوند، فاقد مستندات علمی موثق هستند.

همچنین سازمان غذا و دارو به ارائه راهکارهایی جهت عدم درگیری افراد با تب دنگی پرداخته و یادآور شده است: با استفاده از لباس‌های پوشیده، توری کردن پنجره‌ها، استفاده از محصولات دافع حشرات، می‌توانید خطر ابتلا به بیماری تب دنگی را کاهش می‌دهید.

لازم به ذکر است تمامی محصولات دفع کننده حشرات در اشکال اسپری، استیک، لوسیون با ماده موثره deet در داروخانه ها و مراکز معتبر در دسترس هستند.

سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرده، تمامی اقلام مورد نیاز برای بهبود وضعیت این بیماری، تایید شده و به زودی در سراسر کشور پخش خواهند شد، با توجه به شرایط کنونی کشورمان، از خریداری محصولاتی که فاقد مجوز بهداشتی هستند به دلیل عدم اطمینان از ایمنی و کارایی، شدیدا خودداری کنید.

بر اساس آخرین اخبار پزشکی و سلامت تاکنون 200 نفر از هم‌وطنانمان با علائم شدید استخوان درد و تب بالای 40 درجه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که تنها آزمایش 63 نفر از آن‌ها مثبت بوده است.

پیشینه خبر:
در سال گذشته ۹ نفر در ایران به جذام مبتلا شده‌اند + راه‌های پیشگیری و علائم بیماری دانشمندان راه درمان چاقی را پیدا کردند: چربی خودسوز سرطان آلت تناسلی با شدت بیشتری در کمین مردان است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*