قیمت‌گذاری دستوری خودرو در یک قدمی ممنوعیت

قیمت‌گذاری دستوری خودرو در یک قدمی ممنوعیت؛ منتظر ثبات در بازار خودرو ایران باشیم؟

جدیدترین اظهارات عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را می‌توان نشانه‌ای از احتمال ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری خودرو قلمداد کرد.

در جدیدترین اخبار خودرو، حمیدرضا فولادگر، عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به آغاز ابلاغ برنامه هفتم توسعه، از ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری برخی کالاها خبر داده است. اما آیا این موضوع مشمول قیمت‌گذاری خودرو نیز می‌شود؟

ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری با ابلاغ برنامه هفتم توسعه

از صبح دیروز و همزمان با اظهارات عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، شایعاتی درباره احتمال ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری خودرو مطرح شده است. آقای فولادگر با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه، ابراز امیدواری کرده که همزمان با آغاز فعالیت دولت چهاردهم، شاهد راهگشایی در برخی مسائل اقتصادی در نتیجه اجرای برنامه هفتم باشیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ماده 48 قانون برنامه هفتم توسعه در موضوع قیمت‌گذاری دستوری گفت که بر اساس این ماده، قیمت‌گذاری دستوری برای همه کالاها به جز کالاهای اساسی، یارانه‌ای، کالا و خدمات انحصاری و دولتی ممنوع است.

قیمت گذاری خودرو

این اظهارات شائبه احتمال ممنوعیت قیمت‌گذاری دستوری خودرو را نیز پیش کشیده و منجر به طرح این سوال شده که آیا با اجرای برنامه هفتم توسعه شاهد پایان قیمت‌گذاری دستوری خواهیم بود یا خیر؟

آقای فولادگر در پاسخ به این سوال اظهار داشته که مسئله قیمت‌گذاری خودرو بستگی تام به نظر شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن یا نبودن صنعت خودرو دارد. به گفته او، در صورتی که شورای رقابت صنعت خودرو کشور را همچنان انحصاری تشخیص دهد، قیمت‌گذاری دستوری تداوم خواهد داشت.

ویدیو مرتبط:
حتما بخوانید:
با شروع طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، قیمت پیکان سر به فلک کشید مجلس اجازه افزایش قیمت اسنپ و تپسی را نداد مشخصات فنی و امکانات ون وانا پلاس ایران خودرو دیزل برای عرضه در بازار ایران اعلام شد خودروهای فرسوده تا چه مدل و سال ساختی شامل طرح جایگزینی می‌شوند؟