مشاهده نورهای عجیبی در جو زمین

مشاهده نورهای عجیبی در جو زمین توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی

مشاهده نورهای عجیبی در جو زمین و انتشار تصاویر آن توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی خبرساز شده است. اما این نورها چه هستند؟

در جدیدترین اخبار نجوم، یک فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی بعد از مشاهده نورهای عجیبی در جو زمین، تصاویری از این پدیده که دقیقا در بالای سواحل آفریقای جنوبی ظاهر شده بود را ثبت و منتشر کرده است. از لحظه انتشار این تصاویر، بار دیگر بحث یوفو و موجودات فضایی به میان آمده است. اما آیا واقعا این تصاویر نشانی از بیگانگان هستند؟

آیا نورهای عجیبی که در جو زمین مشاهده شده، مربوط به موجودات فضایی است؟

فضانوردی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی تصاویر نورهای مورد بحث را ثبت کرده، در واقع فرمانده ماموریت SpaceX Crew-8 یعنی متیو دومینیک است. در این تصاویر، چراغ‌های قرمز و آبی درخشانی به چشم می‌خورند که احتمالا هر کسی را در نگاه اول به یاد موجودات فضایی می‌اندازند. ناسا اما مدعی شده که این نورها هیچ ربطی به بیگانگان ندارند.

به گفته ناسا، این پدیده اسپیریت سرخ (روح قرمز) نام دارد و معمولا در بخش بالایی جو یعنی مزوسفر و در بالای ابرهای رعدوبرق ظاهر می‌شود.

نورهای عجیب در مورد اخیر هم در ارتفاع حدودا 85 کیلومتری سطح زمین به شکل عمودی و کاملا شبیه به نوعی فضاپیمای بیگانه ظاهر شده‌اند و بر اساس مختصات اعلام شده، دقیقا در بالای سواحل آفریقای جنوبی قرار داشته‌اند.

اسپیریت سرخ

در بیانیه ناسا در توضیح این پدیده نیز آمده که رویدادهای نورانی گذرا یا TLEهایی مانند اسپیریت‌های قرمز، در واقع تخلیه‌های رنگی انرژی الکتریکی حاصل از فعالیت رعدوبرق هستند که در نتیجه طوفان‌های سطح زمین رخ می‌دهند. این نورها معمولا در محدوده منطقه تحت طوفان ظاهر و دچار شکستگی می‌شوند. ناسا می‌گوید هر کسی می‌تواند با استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی گسترده و در زمان گرفتن تایم‌لپس از زمین، این شکستگی‌ها را ثبت کند.

ناسا در پایان ضمن تکذیب ارتباط این پدیده با موجودات فضایی، مردم را تشویق کرده تا تصاویری که از نورها و پدیده‌های نوری مشابه ثبت کرده‌اند را برای پروژه Spritacular ارسال کنند. این پروژه که سایتی به همین نام نیز دارد، از جمله پروژه‌های علوم شهروندی ناسا است که به عنوان یک پایگاه عمومی جمع‌آوری اطلاعات، تصاویر و داده‌های مردمی عمل می‌کند.

اسپیریت قرمز

ناسا بر این باور است که عموم مردم تصاویر بی‌نظیری از پدیده‌های اینچنینی ثبت می‌کنند اما به دلیل فقدان یک بستر مشترک عمومی، تصاویر خود را به طور پراکنده در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دهند. این در حالی است که جامعه علمی به دنبال تصاویری باکیفیت و متنوع از رویدادهای مذکور برای تکمیل تحقیقات خود هستند. پس وجود پروژه Spritacular می‌تواند به محققان در شناخت بهتر پدیده نورهای اسپیریت کمک کند.

در پایان می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر ثبت و ارسال شده توسط مردم در سراسر دنیا را که در سایت Spritacular منتشر شده تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

مشاهده یک سیاهچاله عظیم در فاصله نزدیک به زمین

تلسکوپ جیمز وب قوی‌ترین نشانه از وجود موجودات فضایی را کشف کرد

چطور انسان ها موجودات فضایی خاکستری را کشف کردند؟

راه حل جدید دانشمندان برای پیدا کردن موجودات فضایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*