تست تصادف ایمنی رنو داستر مدل 2024 در یورو انکپ

عملکرد ضعیف رنو داستر ۲۰۲۴ در تست های تصادف یورو انکپ

رنو یا داچیا داستر مدل 2024 زیر ذره‌بین موسسه معتبر یورو انکپ رفت و نتیجه تست و تصادف ایمنی این کراس اوور، امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

داچیا داستر سال‌ها است که بین پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا جا دارد و با ورود آن به ایران تحت برند رنو، حتی در کشورمان هم شهرت پیدا کرده است. با وجود این، نتیجه تست ایمنی و تصادف این کراس اوور ساب کامپکت در یکی از موسسات معتبر اروپایی که اخیراً در رسانه‌های حوزه اخبار خودرو بازتاب داده شده است، نشان می‌دهد رنو/داچیا داستر مدل 2024 شاید خودرو قابل اتکایی نباشد.

رنو داستر جدید، ناکام در تست تصادف موسسه معتبر اروپایی

در تست تصادف اخیر موسسه یورو انکپ (Euro NCAP)، رنو داستر مدل 2024 و همچنین سوزوکی سوئیفت جدید صرفاً سه ستاره از مجموع پنج ستاره ایمنی را کسب کرده‌اند.

تست تصادف ایمنی رنو داستر مدل 2024 در یورو انکپ

داستر در تست محافظت از سرنشینان بزرگسال 70 درصد امتیاز گرفت، ولی در جریان آن سینه راننده در برخورد از جلو با یک مانع به‌شدت آسیب دید. امتیاز این کراس اوور در محافظت از سرنشینان خردسال 84 درصد و در محافظت از عابر پیاده 60 درصد بود. در زمینه سیستم‌های کمک‌راننده هم امتیاز 57 درصد برای این خودرو در نظر گرفته شد. این در حالی است که سوئیفت به‌عنوان یک خودرو مقرون به صرفه و پایین‌رده دیگر توانست در این بخش امتیاز 62 درصد را کسب کند.

تست تصادف ایمنی رنو داستر مدل 2024 در یورو انکپ

داچیا برای به حداکثر رساندن فروش خود به‌عنوان خودروسازی که محصولات مقرون به صرفه تولید می‌کند، به ارائه امکانات حداقلی بسنده می‌کند و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در واقع این شرکت خودروهای خود را فقط با امکاناتی عرضه می‌کند که نهادهای نظارتی مقرر کرده باشند. در نتیجه جای تعجب ندارد که داستر جدید در تست های تصادف یورو انکپ به این شکل عمل کرده است.

بنا به قوانین اروپا، همه خودروها باید از سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، محدودکننده هوشمند سرعت و تشخیص خواب‌آلودگی راننده برخوردار باشند. رنو یا همان داچیا داستر مدل 2024 هم در پیروی از قانون به این امکانات مجهز است، ولی سیستم ایمنی و کمک‌راننده پیشرفته‌تری را در اختیار خریداران نمی‌گذارد. البته خود داچیا همیشه مدعی شده است که مشتریان آن اصلاً تقاضای مجموعه گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را ندارند.

همین چند وقت قبل تست تصادف ریرا ایران خودرو، اولین شاسی بلند تولید داخل هم خبرساز شد. این کراس اوور داخلی که به­‌زودی بالاخره روانه بازار می‌شود، موفق شده است در تست های ایمنی و تصادف موسسات معتبر خارجی نمره قبولی کسب کند. در واقع از آن به‌عنوان مقاوم‌ترین خودرو داخلی یاد شده است؛ موضوعی که محل بحث خیلی از دنبال‌کنندگان و فعالان عرصه خودرو شد.

در گجت نیوز بخوانید:
این خودرو جانشین رنو ساندرو خواهد بود فورد کاپری معرفی شد؛ خودرویی که طرفداران فورد را خشمگین کرده است نسخه فیس لیفت فیدلیتی (جتور X70 پلاس) معرفی شد + عکس و مشخصات شاسی بلند پلاگین هیبریدی هاوال H6 رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*