ربات ها جای سربازان را در ارتش آمریکا می‌گیرند

ربات‌ها جای سربازان را در ارتش آمریکا می‌گیرند

مارک میلی، ژنرال بازنشسته آمریکایی در جریان کنفرانس آینده دفاعی اکسیوس (Axios) مدعی شده که به زودی ربات ها جای سربازان را در ارتش آمریکا می‌گیرند.

در جدیدترین اخبار نظامی، مارک میلی، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در جریان کنفرانس دفاعی اکسیوس (Axios) اعلام کرده که به باور او تا سال 2039، روند استفاده از ربات ها به جای سربازان در ارتش آمریکا به جایی می‌رسد که یک سوم ارتش این کشور را ربات‌ها تشکیل خواهند داد.

ربات ها به زودی جای سربازان را در ارتش آمریکا می‌گیرند

آقای میلی که سابقه ریاست ستاد مشترک ارتش ایالات متحده را نیز در کارنامه دارد، پیش‌بینی کرده که ظرف 15 سال آینده، ربات ها به طرز سریعی جای سربازان را در ارتش آمریکا می‌گیرند.

ربات سربازها

در شرایطی که تحولات تکنولوژیک در حوزه نظامی به روند رو به رشد استفاده از ابزارهای بدون سرنشین مبتنی بر هوش مصنوعی در نیروهای نظامی آمریکا منجر شده، سوالات اخلاقی و فلسفی جدی پیرامون خلق ربات‌های قاتل پیش کشیده است.

مارک میلی اما می‌گوید این یک روند تغییر است و ارتش عموم کشورها به همین ترتیب متحول خواهد شد. او پیش‌بینی کرده که همزمان با رشد استفاده از سیستم‌های رباتیک، از تعداد نیروهای انسانی در ارتش‌ها کاسته شود.

پیشرفت‌های جنگ‌افزارهای رباتیک نظامی

ابزارهای رباتیک نظامی، جدیدترین عرصه رقابت‌های نظامی در سطح بین‌المللی هستند و امروزه عموم کشورها در حال توسعه جنگ‌افزارهای رباتیکی هستند که در نبرد، جمع‌آوری اطلاعات، جابجایی مجروحان، حمل تدارکات و دیگر وظایف کلیدی در زمین، هوا و آب کاربرد دارند.

نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها را می‌توان در پهپادهای مسلح هوشمند، سگ‌های رباتیک و ربات‌های حمل و نقل مکانیکی دید که حاصل پیشرفت‌های صنایع دفاعی هستند.

در حال حاضر، ارتش آمریکا پروژه ساخت ابزارهای مشترک بین انسان و ماشین را پیگیری می‌کند که در آن سربازان با همکاری ربات‌ها کار می‌کنند.

سگ‌های رباتیک

نیروی هوایی نیز در حال توسعه هواپیماهای مبارزه مشترکی است که می‌توانند در جمع‌آوری اطلاعات، اختلال در جنگ الکترونیک دشمن و یا انجام حملات دقیق کاربرد داشته باشند و با همکاری خلبانان انسانی کار کنند.

نیروی دریایی نیز بیکار نمانده و در حال توسعه ناوگان‌های هیبریدی شامل وسایل آبی سطحی و زیردریایی است که می‌توانند در افزایش توانایی‌های بالقوه این نیرو کلیدی باشند.

به باور مارک میلی، چنین تغییراتی می‌توانند سرنوشت جنگ‌ها را تعیین کنند. او می‌افزاید، رشد سریع ربات‌ها در کنار قدرت عظیم محاسبات کوانتومی و پیشرفت‌های هوش مصنوعی، همگی می‌توانند به تغییرات بزرگی در میدان نبرد منجر شوند.

ضرورت نظارت بر روند استفاده از ربات‌ها در ارتش

در حال حاضر، سیاست آمریکا در استفاده از ابزارهای رباتیک پیشرفته، بر نظارت نهایی عامل انسانی تاکید دارد. ربات‌ها همچنین برای اهداف معمولی‌تری مانند جابجایی تدارکات و مجروحان کاربرد دارند و فعلا خبری از ربات قاتل نیست.

با وجود این، میلی می‌گوید که در صورت ایجاد تانک‌ها یا جت‌های جنگنده بدون خلبان مبتنی بر نرم‌افزار، تدابیر حفاظتی خاصی برای جلوگیری از ایجاد ربات قاتل وجود دارد که قابل اجرا هستند.

ربات نظامی

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در پایان اشاره کرده که در چنین دوگانه‌ای، او انسان‌ها را ترجیح می‌دهد ولی بر این باور است که جایگزینی ربات‌ها با انسان در نیروهای نظامی روندی اجتناب‌ناپذیر است و مردم باید طی دهه‌های آینده با این موضوع کنار بیایند.

او همچنین اعتقاد دارد که کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از جنگ‌افزارهای رباتیک و مبتنی بر هوش مصنوعی، در میادین نبرد آینده دست بالا را خواهند داشت.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
نگاهی به اسلحه مرگباری که دونالد ترامپ با آن ترور شد چینی ها با ساخت سامانه رادار شناسایی موشک های هایپرسونیک، غرب را به وحشت انداختند جنگنده جدید چینی ها برای رقابت با اف ۲۲ معرفی شد نگاهی به توپ فضایی مخفی روسیه؛ تنها تفنگی که در فضا شلیک شده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*