خودروهای وارداتی جدید پارس خودرو

موج خودروهای وارداتی جدید پارس خودرو + قیمت و مشخصات فنی

شرکت پارس خودرو رسما برنامه‌های جذاب خود را برای واردات محصولات جدید و مدرن چینی اعلام کرده است. در ادامه با تعداد و نوع خودروهای جدید پارس خودرو برای واردات در سال جاری همراه شما خواهیم بود.

شرکت پارس خودرو طی سال‌های گذشته و در کنار تولید محصولات بومی مانند سدان اقتصادی سهند، همواره روی مونتاژ و واردات خودروهای چینی مانند چانگان CS15 هم متمرکز بوده است. حالا باخبر شدیم که این شرکت قصد دارد تا دو محصول خوش نام چینی را وارد بازار ایران کند. در آخرین مطلب از سرویس خودرو گجت نیوز با این دو محصول آشنا خواهیم شد.

ماشین های وارداتی جدید پارس خودرو

طبق اعلامیه‌ای که شرکت پارس خودرو به صورت رسمی منتشر کرده است، این شرکت قصد دارد تا تعداد 5 هزار دستگاه خودرو هیبریدی رووی eRX5 و 3500 دستگاه نیسان سیلفی 1.6 لیتری تنفس طبیعی را به صورت واردات مستقیم یا همان CBU راهی ایران کند. البته قبلا نیسان سیلفی نامی خودرو و تیپ دیگر آن از آمیتیس خودرو آشنا شده بودیم.

مشخصات فنی و قیمت نیسان سیلفی 1.6 لیتری پارس خودرو

نیسان سیلفی پارس خودرو با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر و سیستم سوخت‌رسانی MPi، به میدان رقابت آمده است. این پیشرانه قادر به تولید 118 اسب بخار قدرت و 149 نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو بر عهده گیربکس CVT X-Tronic است.

نیسان سیلفی پارس خودرو با 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی‌های جلو و پرده‌ای، از سرنشینان خود در برابر تصادفات محافظت می‌کند. این خودرو همچنین با کسب بالاترین نمره ایمنی (G) از موسسه IIHS آمریکا، خیال سرنشینان را از بابت ایمنی راحت کرده است. علاوه بر ایمنی بالا، نیسان سیلفی پارس خودرو در زمینه امکانات رفاهی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. سیستم کنترل پایداری VDC و سیستم کنترل کشش TCS به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. همچنین امکاناتی مانند رادار نقطه کور، سیستم هشدار نقطه کور سرنشینان عقب و رادار هشدار تصادف از عقب نیز در نسخه‌های آپشنال قابل سفارش هستند.

قیمت نیسان سیلفی 1.6 لیتری تنفس طبیعی وارداتی جدید پارس خودرو که احتمالا رقیب اصلی تویوتا کرولا 1.5 لیتری معین خودرو باشد، شاید در محدوده کمتر از 2 میلیارد تومان قرار بگید. یعنی جایی که علاوه بر کرولا، کیا سراتو 1.6 لیتری کوشا خودرو هم منتظر رقابت با اوست.

مشخصات فنی و قیمت رووی eRX5 هیبریدی

رووی eRX5 هیبریدی پارس خودرو، جدیدترین محصول پارس خودرو، یک کراس‌اوور PHEV است که با ترکیب قدرت موتور بنزینی و الکتریکی، به دنبال ارائه رانندگی قدرتمند و کم‌مصرف به مشتریان خود است.

رووی eRX5 پارس خودرو در ابتدا با موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو با کد 15E4E به بازار عرضه شد، اما در اواخر سال 2022، سایک موتور، نسخه جدید و بهبود یافته آن با کد 15FDE را معرفی کرد. موتور 15FDE با 19 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتر، شتاب 0 تا 100 را از 7.5 ثانیه به 6.9 ثانیه کاهش می‌دهد. رووی eRX5 هیبریدی از یک موتور الکتریکی 180 کیلوواتی نیز بهره می‌برد که به تنهایی می‌تواند 134 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت و گشتاور ترکیبی موتور بنزینی و الکتریکی به ترتیب 241 اسب بخار و 570 نیوتن متر است که به رووی eRX5 پارس خودرو هیبریدی چابکی و قدرت قابل توجهی می‌بخشد.

این کراس‌اوور پلاگین هیبریدی به یک گیربکس 10 سرعته AMT مجهز است و می‌تواند در حالت تمام برقی تا 61 کیلومتر پیمایش داشته باشد. باتری این خودرو با شارژ عادی 3 ساعت و با شارژ سریع 4 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. رووی eRX5 هیبریدی با لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی و ایمنی، از جمله سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم‌های ABS و EBD، 6 ایربگ، رادار نقطه کور و … به عنوان یک گزینه جذاب برای خانواده‌ها و کسانی که به دنبال یک SUV پلاگین هیبرید با عملکرد بالا و مصرف سوخت کم هستند، مطرح می‌شود.

قیمت رووی eRX5 هیبریدی وارداتی جدید پارس خودرو در چین بین 19 تا 22 هزار دلار است که پیش بینی می‌شود نسخه فول آپشن و 185 اسب بخاری آن با شعاع حرکت هزار کیلومتری و با قیمت نزدیک به 1 میلیارد و 800 میلیون تومان وارد بازار کشور شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*