اگر این علائم را دارید احتمالا به بیماری تب دنگی مبتلا شده‌اید

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید یا قصد مسافرت به آنجا را دارید، با علائم بیماری تب دنگی آشنا شوید، این بیماری در کمین شما خواهد بود.

بیماری تب دنگی یکی از جدیدترین ویروس های شناخته شده است که با عنوان تب استخوان شکن نیز از آن یاد می‌شود. در چند روز اخیر تعداد مبتلایان تب دنگی افزایش پیدا کرده، در صورت بروز هرگونه علائم این بیماری در بدن خود، هرچه سریع‌تر به پزشک مربوطه مراجعه نمایید.

علائم بیماری تب دنگی

اگر این علائم را دارید احتمالا به بیماری تب دنگی مبتلا شده‌اید

طی چند روز گذشته و گزارش تعداد مبتلایان به این بیماری، سازمان غذا و دارو به ارائه راهکارهای مربوطه پرداخت. همانند دیگر بیماری‌های ویروسی، برای کاهش احتمال انتقال باید هر فرد به رعایت مراقبت‌های اولیه بپردازد.

از جمله علائم گزارش شده این بیماری می‌توان به: تب، سردرد شدید، درد شدید مفاصل، استخوان‌ها و عضلات، درد پشت چشم، بی اشتهایی، تهوع و استفراغ و بثورات جلدی اشاره کرد. جهت کاهش درد طبق دستور پزشک مجاز به استفاده از قرص استامینوفن خواهید بود و علاوه بر آن برای گذراندن طول دوران نقاهت، به استراحت مطلق و مصرف مایعات فراوان بپردازید.

لازم به ذکر است از مصرف داروهایی چون: ایبوپروفن، آسپرین، ژلوفن، نوافن، دیکلوفناک، ناپروکسن و مفنامیک اسید جدا خودداری فرمایید. چرا که مصرف این داروها ممکن است، موجب عوارضی مثل خون ریزی داخلی شود.

در صورتی که قصد مسافرت به مناطق گرمسیری را دارید یا ساکن این مناطق هستید، حداقل یک بار مواد دافع حشرات را روی پوست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت نداشته باشید. استفاده از این مواد موجب می‌شود تا در معرض انتقال این بیماری قرار نگیرید. همچنین در صورت استفاده از ضدآفتاب یا کرم‌های دیگر، ابتدا از سایر کرم‌ها استعمال و پس از ۲۰ دقیقه روی آن‌ها از مواد دافع حشرات استفاده کنید.

گفتنی است از مواد دافع حشرات نباید بر روی چشم، اطراف دهان و زخم استفاده شود. این مواد با آب و تعریق شسته می‌شود و بنابراین بعد از تعریق، شنا کردن یا دوش گرفتن باید مجددا از مواد دافع حشرات استفاده کنید. مصرف مواد دافع حشرات برای کودکان کمتر از 2 ماه به دلیل دارا بودن DEET، ممنوع اعلام شده است.

گزارش‌ها اعلام کرده که پشه آئدس بیشتر در طول روز انسان را می‌گزد و در مناطقی که دارای آب راکد باشد، تکثیر می‌شود. برای مثال این پشه می‌تواند در لاستیک و تایر‌های مستعمل و قوطی کنسرو نیز تخم گذاری کند.

بیماری تب دنگی قابلیت انتقال ویروس از طریق تماس پوستی را نداشته و افراد مبتلا، تنها طول دوره نقاهتشان بین 4 الی 10 روز بوده است. بر اساس آخرین اخبار پزشکی و سلامت افرادی که قبلا یک بار به تب دانگی مبتلا شده باشند، احتمال درگیری مجدد را دارند.

پیشینه خبر:
سازمان غذا و دارو درباره بیماری تب دنگی اطلاعیه صادر کرد دانشمندان به کمک این دارو بیماری ایدز را ریشه کن خواهند کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*