سونامی در بازار موبایل کشور

سونامی در بازار موبایل کشور؛ قیمت گوشی هایی که ارز نیمایی نمی‌گیرند سر به فلک کشید

در تیر ماه ۱۴۰۳، کمیسیون تخصصی موبایل خبر از توقف تخصیص ارز ترجیحی داد. این یعنی باید منتظر افزایش شدید قیمت در بازار موبایل کشور باشیم.

واردات موبایل که سال‌هاست با تخصیص ارز و تعرفه وارداتی انجام می‌شود، چند سالی دچار صعود شدید قیمتی شده، به طوری که خرید گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت تبدیل به آرزوی بسیاری از هموطنانمان شده است.

تعرفه تخصیص یافته به گوشی در بازار موبایل

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، خبر از توقف تخصیص ارز ترجیحی به واردات انواع گوشی های موبایل و همچنین افزایش درصد تعرفه واردات موبایل داد.

بازار موبایل

سید حسین حسینی، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل درخصوص محدودیت‌های جدید ایجاد شده بر روی واردات موبایل گفت: حدود 5 ماه گذشته ارز نیمایی مختص به واردات گوشی‌های ارزان‌تر از 600 دلار متوقف شده و همین عامل موجبات افزایش قیمت این گوشی‌ها را در بازار موبایل فراهم کرده است. در این بین گوشی‌های میان رده که قیمت 8 میلیونی داشته‌اند اکنون نزدیک به 12 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

او در خصوص واردات گوشی‌های بالاتر از 600 دلار افزود: تعرفه وارداتی منتسب به این موبایل‌ها افزایش یافته و قیمت گوشی‌هایی من جمله آیفون 13 به 53 میلیون تومان رسیده است.

سادات حسینی به تاثیر تولید داخلی گوشی موبایل پرداخت و ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری‌های موفق همچنان وعده‌های تولید داخلی محقق نشده و منظور از تولید در شرایط کنونی مونتاژ قطعاتی است که از چین به داخل مرزهای ایران می‌رسد.

قیمت موبایل

رئیس کمیسیون تخصصی موبایل به ابراز امیدواری از سیاست‌های دولت آینده پرداخت و خاطر نشان کرد: امیدواریم که با روی کار آمدن دولت چهاردهم و ایجاد تغییرات نوین، بازار موبایل از وضعیت نابسامان کنونی نجات باید.

همچنین وی اشاره کرد: ما منتظر محقق شدن وعده‌های دولت دکتر پزشکیان هستیم، ایشان خواستار مشورت از بازاریان و اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط با واردات موبایل درخصوص ایجاد و تغییرهای سیاست‌های موجود هستند.

لازم به ذکر است که این صنف راهکارهایی برای عبور از وضعیت کنونی دارد که با بکارگیری آن‌ها بار تامین ارز برای واردات موبایل از دوش دولت برداشته می‌شود. همچنین صنف موبایل به دنبال تک نرخی شدن ارز تخصیص یافته به واردات موبایل هستند.

پیشینه خبر:
اپل با آیفون ۱۶ پرو مکس به جنگ فناوری باتری شگفت انگیز وان پلاس خواهد رفت قیمت هریک از مدل های آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*