راکت ناسا سفر به مریخ

ناسا می‌خواهد با این راکت فوق‌العاده سفر به مریخ را کاملا متحول کند

ناسا در حال توسعه یک راکت فوق‌العاده سریع است که می‌تواند بسیاری از مشکلات سفر به مریخ را برطرف کند. همچنین این راکت روی کاوش های فضایی تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

در طول چند دهه اخیر سفر به مریخ یکی از اهداف بزرگ سازمان‌های فضایی بوده است. هدفی که این روزها بیش از پیش نزدیک جلوه می‌کند. دانشمندان به‌شدت در تلاش هستند مشکلات گوناگون پیش روی این سفر را بردارند. بدین‌ترتیب می‌توان امیدوار بود که حتی تشکیل اقامتگاه‌های دائمی انسان در مریخ ممکن شود. حالا نیز شاهد انتشار خبر توسعه راکت بسیار پیشرفته ناسا برای سفر به مریخ هستیم.

راکت PPR ناسا زمان سفر به مریخ را به یک ماه کاهش می‌دهد

راکت ناسا سفر به مریخ

با فناوری کنونی بشر یک سفر رفت‌ و برگشت به مریخ تقریبا ۲ سال طول می‌کند. گذراندن این میزان زمان در فضا نیز می‌تواند بسیار برای فضانوردان خطرناک باشد. با بررسی اخبار علمی می‌توان متوجه شد که خطرات سفر به مریخ شامل سطوح بالای تشعشعات خورشیدی و کیهانی، گرانش صفر و دوره طولانی انزوا می‌شود. هرچند که در میان این موارد تشعشعات کیهانی بیشتری آسیب را متوجه فضانوردان می‌کنند.

اگر فضانوردان تنها شش ماه در فضا باشند، معادل ۱۰۰۰ اسکن اشعه ایکس سینه تشعشع دریافت می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود که آنها در خطر سرطان، آسیب به سیستم عصبی، تضعیف استخوان، بیماری قلبی و نارسایی کلیه قرار بگیرند. به‌همین‌خاطر راکت جدید ناسا برای سفر به مریخ می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. در واقع تنها راه ممکن برای کاهش میزان تشعشعات و آسیب‌های احتمالی به بدن فضانوردان کوتاه‌ کردن مدت زمان سفر است.

ناسا نیز از وضعیت کنونی کاملا آگاه است و به‌همین‌خاطر ۷۲۵ هزار دلار را در شرکت Howe Industries سرمایه‌گذاری کرده است. در واقع مهندسان ناسا با شرکت Howe Industries همکاری می‌کنند تا راکت Pulsed Plasma برای سفر به مریخ آماده شود. این راکت می‌تواند مدت زمان سفر رفت و برگشت به مریخ را تا ۲ ماه کاهش دهد.

راکت ناسا سفر به مریخ

مقامات ناسا بر این باور هستند که راکت جدید می‌تواند کاوش های فضایی را دگرگون کند. در واقع اگر این راکت عملیاتی شود، انسان برای سفر به سیاره های دیگر نیز برنامه‌ریزی خواهد کرد. این راکت جدید از پالس‌های فوق‌العاده داغ پلاسما برای تولید بهینه میزان بسیار زیادی نیرو استفاده می‌کند. در حال‌حاضر نیز راکت PPR در مرحله دوم توسعه قرار دارد.

در این مرحله طراحی موتور بهینه‌تر خواهد شد و آزمایش‌های مفهومی انجام می‌شود. همچنین مهندسان یک فضاپیمای مجهز به این راکت را برای سفر با سرنشین به مریخ طراحی خواهند کرد. از مهم‌ترین مزیت‌های راکت جدید فضایی می‌توان به تراست و تکانه ویژه بالا اشاره کرد. تکانه ویژه مقیاسی است که نشان می‌دهد موتور یک راکت با چه سرعتی تراست را ایجاد می‌کند. تراست نیز نیرویی است که فضاپیما را به‌پیش می‌برد.

راکت جدید ناسا می‌تواند در یک تکانه ویژه ۵۰۰۰ ثانیه‌ای تراستی معادل ۱۰ هزار نیوتن را ایجاد می‌کند. بدین‌ترتیب فضاپیمایی که به این راکت مجهز شده است، می‌تواند حدود ۴ تا ۶ فضانورد را با سرعت ۱۶۰ هزار کیلومتر بر ساعت در فضا پیش ببرد.

راکت ناسا سفر به مریخ

طبیعتا اگر یک فضاپیما بخواهد با این سرعت به مریخ سفر کند، باید سرعت خود را پیش از رسیدن به مقصد کاهش دهد. به‌همین‌خاطر دانشمندان در تلاش برای فراهم‌ کردن انرژی اضافی مورد نیاز و طراحی خاص فضاپیما برای فرود روی مریخ هستند. اگرچه راکت جدید ناسا برای سفر به مریخ می‌تواند اخبار نجوم را تکان بدهد، اما هنوز برای رسیدن به مرحله عملیاتی راه درازی در پیش دارد.

مدیرعامل شرکت Howe Industries تصور می‌کند که فرآیند توسعه راکت تا ۲۰ سال آینده به پایان برسد. در آن زمان می‌توان سفر به مریخ را در زمان بسیار کوتاهی انجام داد. همچنین تمامی نقاط منظومه شمسی در دسترس ما خواهند بود و حتی مي‌توانیم سفری به پلوتو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:
چرا آمریکا در فرستادن فضانورد به مریخ موفق نمی‌شود؟ اسپیس ایکس در سکوت کامل برنامه های عجیب و باورنکردنی ایلان ماسک برای مریخ را پیش می‌برد دستاورد حیرت‌انگیز: دانشمندان راه انجام سفرهای بین ستاره ای را پیدا کردند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*