ایلان ماسک تمام قد پشت دونالد ترامپ ایستاده است

ایلان ماسک تمام قد پشت دونالد ترامپ ایستاده است؛ ماهیانه 45 میلیون دلار!

ایلان ماسک بعد علنی کردن موضع خود جهت حمایت از دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو، قصد دارد با صرف هزینه‌ای هنگفت، به کارزار تبلیغاتی رئیس جمهور سابق آمریکا کمک کند.

روزنامه وال استریت ژورنال طی گزارشی در روز 15 جولای، از قصد ایلان ماسک برای حمایت مالی همه‌جانبه از دونالد ترامپ پرده‌برداری کرده است. بر اساس این گزارش، چهره معروف دنیای تکنولوژی که به پل ارتباطی ترامپ و سیلیکون ولی معروف شده، قصد دارد ماهانه در حدود 45 میلیون دلار به یکی از کمیته‌های اقدام سیاسی حامی آقای ترامپ کمک کند.

حمایت مالی ایلان ماسک از دونالد ترامپ با مبالغی هنگفت

در شرایطی که به طور سنتی، سیلیکیون ولی نیز مانند هالیوود به سمت دموکرات‌ها گرایش بیشتری دارد، ایلان ماسک به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های دنیای فناوری قصد دارد حمایت علنی و همه‌جانبه‌ای از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه ترتیب دهد.

این چهره جنجالی دنیای تکنولوژی که ارتباط خوبی با سناتور جی دی ونس، گزینه ترامپ برای مقام معاون اولی نیز دارد، تصمیم گرفته ماهانه در حدود 45 میلیون دلار به یک سوپر پک حامی دونالد ترامپ کمک کند تا در ایالت‌های چرخشی، یعنی ایالت‌هایی که هیچ‌گاه پایگاه قاطع یکی از دو حزب اصلی نبوده‌اند، واجدین شرایط رای دادن را به انتخاب نامزد جمهوری‌خواهان تشویق کند.

دونالد ترامپ و ایلان ماسک

در صورتی که گزارش این رسانه درست باشد، این اقدام آقای ماسک به یکی از بزرگترین کمک‌های مالی انجام شده توسط یک شخص حقیقی از یک کارزار انتخاباتی در آمریکا بدل می‌شود.

البته بد نیست بدانید که کمیته‌های اقدام سیاسی (Political Action Committee) یا به اختصار پک (PAC)، از نظر قانونی امکان تامین مالی مستقیم یک نامزد را ندارند و این یعنی پول‌های ایلان ماسک مستقیما در اختیار دونالد ترامپ قرار نمی‌گیرد و او نمی‌تواند درباره نحوه صرف آن‌ها تصمیم بگیرد.

با وجود این، سوپر پک‌ها مجاز هستند آنچه را که جمع‌آوری کرده‌اند، مستقلا و در جهت کارزارهای تبلیغاتی و فعالیت‌های میدانی یک حزب یا یک نامزد صرف کنند؛ مشروط بر آن که در این فرآیند هیچ ارتباط مستقیمی با ستاد نامزدها نداشته باشند.

گفتنی است، بنابر اسناد کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا، علاوه بر مدیرعامل تسلا، در فهرست اهداکنندگان این سوپر پک حامی ترامپ، نام چهره‌های دیگر دنیای فناوری نیز به چشم می‌خورد. از جمله می‌توان به کامرون و تایلر وینکلواس اشاره کرد که به دلیل اختلاف با مارک زاکربرگ و فعالیت در دنیای کریپتو شناخته شده هستند.

از دیگر اعضا نیز باید به داگلاس لئونه، یکی از شرکای شرکت سهامی خصوصی سکویا کپیتال و آنتونیو گراسیاس (یکی از مدیران تسلا از 2007 تا 2021) اشاره کرد.

البته در آخرین بیانیه مالی منتشر شده از فهرست اهداکنندگان این سوپر پک تا پایان ماه ژوئن نام ایلان ماسک دیده نمی‌شود و مدیرعامل تسلا قرار است از ماه جاری شروع به اهدای کمک‌های مالی خود کند.

ایلان ماسک و دونالد ترامپ

آقای ماسک که در حال حاضر و بر اساس اطلاعات فوربس، دارایی به ارزش 252 میلیون دلار دارد، در ماه مارس 2024 اعلام کرده بود که قصد حمایت از هیچ نامزدی را ندارد. با وجود این و بعد از ترور نافرجام دونالد ترامپ در روز شنبه، حمایت خود از رئیس جمهور سابق را علنی کرد.

گفتنی است، این سوپر پک که تا امروز موفق به جمع‌آوری 8.75 میلیون دلار کمک مالی شده، قطعا با دریافت کمک‌های مدیرعامل اسپیس ایکس (یکی دیگر از شرکت‌های ایلان ماسک) به شدت تقویت می‌شود.

البته و اگرچه مبلغ ماهانه 45 میلیون دلار کمک مالی آقای ماسک یکی از بزرگترین کمک‌های مالی به کارزارهای انتخاباتی محسوب می‌شود، بزرگترین کمک مالی که در حال حاضر برای انتخابات 2024 ثبت شده مربوط به تیم ملون 81 ساله، وارث بانک ملون است که 50 میلیون دلار به یک سوپر پک حامی ترامپ اهدا کرده است.

آقای ملون که از حامیان سفت و سخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود، از زمان آغاز کارزارهای تبلیغاتی در مجموع بیش از 100 میلیون دلار به کمیته‌های اقدام سیاسی کمک کرده که بخش عمده آن به جمهوری‌خواهان و بقیه به نامزد مستقل یعنی رابرت اف کندی اختصاص یافته است.

مطالب مرتبط در گجت نیوز:
ایده عجیب و غریبی که پس از ترور ترامپ به سر ایلان ماسک زده است ایلان ماسک دست راست ترامپ می‌شود ترور ترامپ قبلا در این فیلم پیشگویی شده بود + ویدیو پیش بینی هوش مصنوعی از برنده انتخابات آمریکا؛ بایدن یا ترامپ؟ نگاهی به اسلحه مرگباری که دونالد ترامپ با آن ترور شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*