این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است

این فضاپیما، سریع‌ترین ساخته بشر است

فضاپیمای خورشیدی پارکر با ثبت یک رکورد جدید بار دیگر نشان داده که سریع‌ترین ساخته بشر محسوب می‌شود. اما حداکثر سرعت این فضاپیما چقدر است؟

بنابر جدیدترین اخبار نجوم، کاوشگر خورشیدی پارکر با ثبت سرعت 635.266 کیلومتر بر ساعت در اواخر ماه ژوئن سال جاری به سریع‌ترین شی ساخته بشر بدل شده است. برای درک بهتر موضوع خوب است بدانید که پارکر با این سرعت می‌تواند مسافت بین لندن تا لس‌آنجلس را در 49 ثانیه طی کند.

فضاپیمای خورشیدی پارکر سریع‌ترین ساخته بشر است

جالب است بدانید با ثبت رکورد جدید، هر سه رکورد بالاترین سرعت یک شی ساخته شده توسط بشر حالا به کاوشگر پارکر تعلق دارد. در واقع پارکر با ثبت رکورد اخیر، رکورد قبلی خود در نوامبر 2021 با سرعت 586.863 کیلومتر بر ساعت را ارتقا داده است.

کاوشگر خورشیدی پارکر

از طرفی، قبل از رکورد پیشین نیز این کاوشگر در زمان اولین تماس خود با خورشید موفق به ثبت سرعت 531.000 کیلومتر بر ساعت شده و رکورد سریعترین ساخته بشر را از همان زمان ثبت کرده بود.

البته این رکوردشکنی‌های پیاپی کاوشگر پارکر بی‌حکمت نیست و با زمان‌بندی دقیقی رخ می‌دهد. در واقع این کاوشگر که در مدار خورشید قرار دارد، خود را به مدار زهره می‌رساند و از گرانش این سیاره برای رسیدن مجدد به خورشید استفاده می‌کند.

از دست ندهید:
ناسا می‌خواهد با این راکت فوق‌العاده سفر به مریخ را کاملا متحول کند اگر یک سیاه چاله سرگردان وارد منظومه شمسی شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ مشاهده نورهای عجیبی در جو زمین توسط فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی اسپیس ایکس در سکوت کامل برنامه های عجیب و باورنکردنی ایلان ماسک برای مریخ را پیش می‌برد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*