سرمایه برای ورود به فارکس

حداقل سرمایه برای ورود به فارکس چقدر است؟

بازار فارکس یک بازار مالی بین‌المللی است که روزانه تریلیون‌ها دلار پول در آن ردوبدل می‌شود. بازیگران بازار فارکس، بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف، مؤسسات مالی بزرگ و افراد با سرمایه‌های شخصی خرد و کلان هستند. در این بازار دارایی‌های مانند ارز کشورهای مختلف مانند دلار، یورو، ین، یوان و… مبادله می‌شود. همچنین در فارکس می‌توان اونس طلای جهانی، نقره، فلزات گران‌بهای دیگر، نفت و بسیاری کالاهای دیگر را معامله کرد. سهام شرکت‌های مطرح دنیا نیز به‌صورت CFD در بازار فارکس قابل‌معامله است. حال نکته‌ای که وجود دارد این است که حداقل سرمایه برای ورود به فارکس چقدر است؟ با چه مبالغی می‌توان در فارکس شروع به فعالیت و کسب درآمد کرد؟ آیا نیاز است حتما 100 ها هزار دلار پول داشت یا با مبالغ کمتر هم می‌شود در این بازار به فعالیت پرداخت؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا به شما نکات نابی در مورد بازار جذاب فارکس بگوییم.

حجم معاملاتی در فارکس و اهرم‌های معاملاتی چگونه است؟

در فارکس اصطلاحی وجود دارد به نام لات سایز (Lot Size) یا حجم معامله. یعنی برای خرید یا فروش یک جفت ارز یا یک دارایی حداقل میزانی که می‌توان با آن به معامله ورود کرد چقدر است؟ در تمام بازار 1 لات (1 Lot) حداقل میزان خرید یا فروش شما است و 1 لات یعنی 100.000 واحد. به بیان دیگر اگر شما 1 لات یورو را در مقابل دلار آمریکا بخرید (با نماد EURUSD) شما باید 100.000 یورو پول داشته باشید. اما آیا این حجم از خرید برای همه امکان‌پذیر است؟ خیر.

بروکرها یا کارگزاران فارکس تمهیداتی اندیشیده‌اند که شما با استفاده از 1 لات، 0.1 لات یا حتی 0.01 لات، معامله کنید. یعنی 10.000 یا 1.000 واحد یورو. اما باز هم نگران نباشید. اهرم‌های معاملاتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما بتوانید با حجم‌های کمتر نیز معامله کنید و حجم لات خود را چند برابر کنید.

حداقل سرمایه برای فعالیت در بازار فارکس

پاسخ به این پرسش یعنی حداقل سرمایه برای فعالیت در بازار فارکس به شکل مستقیمی به بروکر انتخابی شما بستگی دارد؛ بروکرهای فارکس اغلب اهرم‌هایی از 50 تا 200 را به شما ارائه می‌دهند تا شما نیز بتوانید در بازار فارکس مشارکت کرده و از آن کسب سود کنید. مثلا اگر اهرم شما 50 باشد و بخواهید به اندازه 0.01 لات معامله کنید می‌توانید با 20 دلار نیز وارد یک پوزیشن معامله خرید یا فروش شوید. البته به شرط اینکه بروکر شما اجازه معامله با حجم 0.01 لات و همچنین اجازه افتتاح حساب با 20 دلار را به شما بدهد. در غیر این صورت این امکان برای شما فراهم نخواهد بود. در ادامه به بررسی یکی از بروکرهای قدیمی فارکس می‌پردازیم که با حداقل‌ترین سرمایه ممکن هم به شما اجازه فعالیت در بازار واقعی فارکس را می‌دهد.

ثبت نام در بروکر فارکس

برای ثبت نام در فارکس اولین قدم انتخاب یک بروکر معتبر فارکس و با قدمت زیاد است. بروکرهای قدیمی دوره‌های مختلف بازار را گذرانده‌اند و ثبات و امنیت بیشتری دارند. سعی کنید از بروکرهای بالای 10 سال سابقه و رگوله شده (قانون‌گذاری شده) توسط مقامات مالی و قضایی معتبر جهانی را برای ورود به فارکس انتخاب کنید. بروکر دلتا اف ایکس یکی از آن بروکرهای معتبری است که با پشتیبانی و ارائه خدمات به فارسی‌زبانان در بین بروکرهای بین‌المللی جا باز کرده و شناخته شده است.

در بروکر Delta fx شما می‌توانید لات سایزهای 0.01 لات و اهرم‌های معاملاتی متنوعی را دریافت کنید و با کمترین میزان ممکن در حد چند دلار وارد بازار فارکس شوید و تجربه بازار واقعی خود را شروع کنید.

شارژ اولیه حساب در بروکر فارکس

برای شارژ اولیه حساب در بروکر دلتا اف ایکس کافی‌ است وارد سایت deltafx.com/fa شده و روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک کنید و پس از پر کردن اطلاعات فردی به صفحه ساخت حساب ریل بروید. در آنجا ابتدا باید فرایند احراز هویت را طی کنید و پس از آن یک حساب واقعی معاملاتی برای شروع ترید و معامله‌گری خود خواهید داشت. واریز پول خیلی راحت می‌تواند از طریق بانک‌های محلی به صورت ریالی انجام شود.

شروع فارکس با ۱۰ دلار

بله درست دیدید. شما می‌توانید در برخی از بروکرهای معتبر مانند دلتا اف ایکس تنها با 10 دلار وارد بازار فارکس شده و بخش‌های مختلف آن را تست کنید و با فضای بازار به طور کامل آشنا شوید. در حساب‌های نانو بروکر دلتا اف ایکس به شما این امکان داده شده است که صرفا با 10 دلار یک حساب ریل و واقعی برای انجام معاملات خود داشته باشید.

ورود به فارکس با سرمایه کم چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید تا به اینجا گفته باشید که چقدر خوب که تنها با 10 دلار می‌شود وارد بازار جهانی فارکس شد. اما این تمام ماجرا نیست. در زیر به مزایا و معایب ورود به بازار فارکس با سرمایه کم اشاره خواهیم کرد.

مزایای ورود به فارکس با سرمایه کم

  • آشنایی با امکانات بروکر: با سرمایه کم می‌توانید به بازار ورود کرده و با تمام امکاناتی بروکر شما در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا شوید.
  • افزایش مهارت در استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی: استفاده از پلتفرم معاملاتی بروکرها کار پیچیده‌ای نیست اما نیاز به آموزش و صرف زمان دارد تا به جزئیات آن مسلط شوید. از نحوه باز کردن موقعیت معاملاتی گرفته تا انتخاب حجم معاملاتی و تعیین‌کردن نقطه ورود، حد ضرر، حد سود، انواع سفارش‌گذاری‌های پیشرفته و… .
  • مدیریت و کنترل احساسات: وقتی با پول کم وارد فارکس می‌شوید کمی با استرس‌ها و فشارهای روانی بازار آشنا می‌شوید و آنها را احساس می‌کنید. از این‌رو یاد می‌گیرید که چطور در موقعیت‌های حساس مانند زمانی که در ضرر هستید، احساسات خود و موقعیت معاملاتی‌تان را مدیریت کنید.
  • کاهش ریسک از دست دادن سرمایه: اگر تازه با فارکس آشنا شده‌اید بدانید که سرمایه شما در معرض ریسک بزرگی قرار گرفته است. امکان دارد تمام یا بخشی از آن را به دلایل مختلف مانند بی‌دقتی یا ناآشنا بودن با فضای بازار از دست بدهید. ازاین‌رو اگر با سرمایه اندک به بازار ورود کنید می‌توانید در ابتدای راه این ریسک را به حداقل کاهش دهید.

معایب ورود به فارکس با سرمایه کم

  • کسب سود اندک: اگر برنامه دارید با پول اندک سود زیاد کنید، این کار امکان‌پذیر نیست. شما باید ریسک خود را مدیریت کنید و نمی‌توانید کل مبلغ را در یک معامله ریسک کنید؛ بنابراین با پول اندک سود اندک نیز در انتظارتان خواهد بود.
  • اجرای ابتکارات احساسی: وقتی اندک سود می‌کنید ممکن است به‌زودی از لحاظ روانی خسته و فرسوده شده و دست به ابتکاراتی بزنید و از برنامه مدیریت سرمایه خود خارج شوید و به این طریق کل پول حسابتان را از دست بدهید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم پیرامون حداقل سرمایه برای ورود به فارکس موضوعاتی را با شما مطرح کنیم. بله. با سرمایه کم هم می‌شود به بازار ورود کرد و حداقل سرمایه برای فارکس را می‌توان اعداد 10 دلار و 20 دلار عنوان کرد. اما باید به دنبال بروکر معتبری بگردید که این امکانات را در اختیار شما قرار دهد. همچنین باید حواستان به مزایا و معایب ورود با این مبلغ به بازار نیز باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*