انتقال شیبا در متامسک

آموزش خرید، فروش و انتقال شیبا در متامسک | کیف‌ پول محبوب shiba

آموزش جامع خرید، فروش و انتقال شیبا اینو در کیف‌پول متامسک. با این راهنمای کامل، به راحتی شیبا را مدیریت کنید.

ردپای شیبا اینو (SHIB)، میم کوین محبوبی که سال 2020، با استاندارد ERC-20 بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد، در سبد دارایی بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار کریپتو به‌چشم می‌خورد. استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این توکن مستلزم خرید و نگهداری آن در یک کیف پول مجازی امن است. بسیاری از علاقه‌مندان به توکن شیبا، کیف پول متامسک را برای این منظور انتخاب می‌کنند. ولی خرید و فروش و انتقال شیبا به متامسک به اندکی دانش تخصصی نیاز دارد که ما قصد داریم در این مطلب آن را به شما آموزش دهیم.

چرا متامسک؟

متامسک (MetaMask) یک کیف پول نرم‌افزاری محبوب و خوشنام است که گزینه‌های مختلف معاملاتی را برای طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال در شبکه‌های مختلف بلاکچین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گستردگی در خدمات و رابط کاربری ساده و کاربرپسند، به‌علاوه، قابلیت ذخیره و مدیریت توکن‌های غیرمثلی (NFTها) و پشتیبانی از قابلیت اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز مثل پنکیک‌سواپ و یونی‌سواپ، متامسک را به یکی از گزینه‌های محبوب و پرکاربرد در دنیای ارزهای دیجیتال به‌ویژه طرفداران توکن‌های ERC-20 و ERC-721  تبدیل کرده است.

اگر شما نیز قصد خرید و فروش و انتقال شیبا به متامسک را دارید، با ما همراه باشید تا به‌صورت گام به گام شما را با این فرایند آشنا کنیم.

انتقال شیبا در متامسک

اضافه کردن توکن شیبا اینو (SHIB) به کیف پول متامسک

مرحله اول آموزش ما به اضافه کردن یا به‌اصطلاح “Import” کردن توکن شیبا اینو به کیف پول متامسک اختصاص دارد. به همین منظور، در کیف پول متامسک خود، روی گزینه “import tokens” کلیک کرده و در قسمت جستجو، نام ارز SHIB را جستجو و آن را به کیف پول خود اضافه کنید.

اگر این توکن در لیست دارایی‌های پیش‌فرض کیف پول پیدا نشد، لازم است با مراجعه به یکی از دو وبسایت مرجع، یعنی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و یا کوین گکو (CoinGecko)، آدرس قرارداد هوشمند توکن شیبا اینو را از بخش Contract، کپی کنید.

دوباره به قسمت “import tokens” رفته و این بار گزینه “Custom Token” را انتخاب کنید. در قسمت “Token Address”، آدرس قرارداد هوشمندی که قبلاً کپی کرده بودید را اضافه کنید و در انتها، گزینه Import را بزنید. با این کار توکن شیبا به کیف پول متامسک شما اضافه شد.

انتقال شیبا در متامسک

خرید شیبا در متامسک

بعد از انجام مراحل فوق، برای خرید شیبا در متامسک باید روی آیکون مربوط به ارز “شیبا” (SHIB) کلیک کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید.

پس از باز شدن صفحه، روی گزینه مربوط به خرید و فروش “Buy & Sell” کلیک کنید. در این صفحه قابلیت‌هایی که متامسک برای توکن شیبا در اختیار شما قرار می‌دهد را ملاحظه خواهید کرد. صفحه جدیدی مقابل شما باز خواهد شد که باید در قسمت‌های مربوطه، نوع توکن (در اینجا شیبا اینو) و مقدار مورد نظر خود را برای خرید وارد کنید. کادر بعدی نیز به شیوه پرداختی مربوط می‌شود که قصد دارید با آن مبلغ مورد نیاز جهت خرید شیبا در متامسک را بپردازید. در قسمت آخر نیز شما باید روی صرافی مورد نظر خود کلیک کنید. با نهایی شدن این فرم درخواست، به صفحه آخر هدایت می‌شوید. در این صفحه، جزئیات مربوط به سفارش خرید شما اعم از نرخ تبدیل ارز و کارمزد مربوط به تراکنش به شما نشان داده خواهد شد. در نهایت، خرید خود را نهایی کنید تا بعد از تایید تراکنش، ارز شیبا در کیف پول شما دریافت شود.

انتقال شیبا در متامسک

انتقال شیبا در متامسک

اگر قصد دارید توکن‌های شیبا اینوی خود را از یک کیف پول دیگر به متامسک انتقال دهید، بعد از خرید شیبا از یک صرافی رمزارزی مراحل زیر را دنبال کنید:

کیف پول متامسک خود را باز کنید؛ سپس از منوی بالای صفحه، کیف پولی که توکن‌های خود را در آن نگهداری می‌کنید را انتخاب نمایید. با کلیک روی آیکون شیبا، از صفحه باز شده، گزینه “Receive” را انتخاب کنید. اکنون علاوه بر متن آدرس، یک کدQR  نیز به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید برای دریافت توکن، آن را با سایرین به اشتراک بگذارید. 

در صورتی که هدف شما انتقال شیبا در متامسک به یک کیف پول دیگر باشد، باید بعد از کلیک روی آیکون توکن، گزینه“send”  را انتخاب کنید تا به صفحه ارسال هدایت شوید. در این صفحه، در کادر مربوط به آدرس گیرنده (Send To) آدرس کیف پولی که قصد دارید توکن‌های شیبای خود را به آن ارسال، به صورت دقیق و در شبکه‌ای متناسب با موجودی خود وارد نمایید.

انتقال شیبا در متامسک

در کادر بعدی درون این صفحه، گزینه “Amount”یا “مبلغ” را می‌بینید. مقدار شیبایی که می‌خواهید ارسال کنید را به صورت تعداد واحد توکن‌های SHIB در این قسمت وارد کنید. توجه داشته باشید که پیش از تأیید تراکنش، می‌توانید جزئیات مربوط به کارمزد تراکنش را در پایین این صفحه مشاهده کنید. این کارمزد، هزینه‌ای است که شما در ازای انجام تراکنش به شبکه پرداخت می‌کنید و ممکن است متناسب با ازدحام شبکه در زمان‌های مختلف، متغیر باشد. 

با انتخاب گزینه “next” به صفحه بعدی بروید.

در این بخش، جزئیات کامل تراکنش خود را با دقت بررسی کنید. در صورت تایید اطلاعات، دکمه  “confirm”را بزنید تا تراکنش ارسال شود. توجه داشته باشید که همیشه مقداری ارز برای پرداخت کارمزد شبکه درون حساب شما باقی بماند. 

مراحل فوق به شما کمک می‌کنند به‌راحتی توکن‌های خود را بین کیف پول‌های مختلف جابه‌جا کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است ظاهر رابط کاربری و یا روند انتقال شیبا در کیف پول متامسک به دلیل به‌روزرسانی‌های برنامه اندکی دستخوش تغییر شود. 

فروش شیبا در متامسک

در ادامه آموزش خرید و فروش و انتقال شیبا در متامسک، شما را با روند فروش این دارایی آشنا می‌کنیم. برای فروش شیبا در متامسک، شما دو گزینه پیش رو دارید. اولین روش استفاده از صرافی‌های متمرکز و دیگری فروش در یک صرافی غیرمتمرکز است. 

فروش شیبا در متامسک با استفاده از صرافی‌های متمرکز

برای فروش شیبا در متامسک از طریق صرافی‌های متمرکز باید ابتدا صرافی معتبری را برای انجام این کار انتخاب کنید. بعد از انتخاب صرافی، توکن‌های خود را از متامسک به آدرس کیف پول صرافی انتقال دهید. روند انتقال شیبا در متامسک را در بخش قبلی توضیح دادیم. پس از انتقال شیبا به صرافی، به حساب کاربری خود وارد شده و از بخش “Sell” نوع سفارش فروش مورد نظر خود را از بین گزینه‌های مختلفی مثل سفارش محدود (Limit Order) و سفارش بازار (Market Order) انتخاب کنید. 

پس از انتخاب نوع سفارش فروش، قیمت و مقدار توکن‌هایی که قصد فروششان را دارید مشخص نمایید. اگر گزینه انتخابی شما سفارش محدود باشد، باید قیمت دلخواه خود را وارد کنید؛ ولی در صورت استفاده از گزینه سفارش بازار، فقط باید مقدار توکن‌هایی که قصد دارید بفروشید را تعیین نمایید. در آخر نیز سفارش فروش خود را در صرافی ثبت کنید. پس از این مراحل، نوبت صرافی است که سفارش فروش شما را پردازش کرده و طبق معیارهای بازار، آن را نهایی کند.

فروش شیبا در متامسک با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز

پیش از اینکه برای فروش دارایی خود از این طریق اقدام کنید، در نظر داشته باشید که حتماً یک پلتفرم معتبر و قابل اطمینان را انتخاب کنید و شرایط و ضوابط کار با آنها را به دقت بررسی کنید. زیرا با اتصال کیف پول خود به این نوع صرافی‌ها ریسک حمله‌های هکری شما را تهدید خواهد کرد.

می‌توانید برای فروش شیبا در متامسک یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز خوشنام و شناخته شده مثل یونی سواپ یا پنکیک سواپ را انتخاب کنید. در مرحله بعد، کیف پول متامسک خود را به صرافی غیرمتمرکز مورد نظر خود متصل کنید. در بعضی از صرافی‌ها انجام این کار به استفاده از کلیدهای API یا اسکن یک کد QR نیاز دارد. برخی دیگر نیز برای فروش دارایی‌های دیجیتال شما را ملزم می‌کنند توکن‌های خود را از کیف پول متامسک به صرافی غیرمتمرکز منتقل کنید که ترتیب آن ممکن است بسته به صرافی متفاوت باشد.

به صرافی غیرمتمرکز انتخابی خود رفته و گزینه “Swap” را انتخاب کنید. این گزینه معمولاً در منوی اصلی صرافی قابل مشاهده است. برای تبادل میان ارزها لازم است ارز شیبا اینو (SHIB) و ارز خروجی را طبق ترجیح خود، اتر یا تتر انتخاب کنید. سپس مقدار ارز مورد نظر خود برای فروش را تعیین کنید. در مرحله آخر جزئیات معامله را بررسی کرده و تراکنش را تأیید کنید. پس از انجام این مراحل، درخواست تأیید تراکنش به کیف پول متامسک شما ارسال می‌شود. برای نهایی شدن تراکنش باید این درخواست را تأیید کنید.

پس از طی کردن مراحل فوق، به هر روشی که انتخاب کرده باشید، توکن‌های شیبای شما فروخته شده و معادل آن به صورت رمزارزی که به عنوان خروجی انتخاب کرده بودید به کیف پول واریز می‌شود.

سواپ (Swap ) شیبا در متامسک

سواپ کردن داریی‌های رمزپایه در یک زنجیره یا میان زنجیره‌های مختلف، روشی است که معامله‌گران بسیاری در پلتفرم‌های مختلف انجام می‌دهند. این قابلیت در کیف پول متامسک هم فراهم شده است و شما می‌توانید علاوه بر خرید و فروش و انتقال شیبا در متامسک، توکن‌های خود را با یک دارایی دیگر مبادله کنید.

برای Swap شیبا در متامسک ابتدا کیف پول خود را باز کنید. روی آیکون دارایی مورد نظر خود (در اینجا SHIB) کلیک کرده و گزینه“Swap”  را که معمولاً در قسمت بالای صفحه یا در منوی اصلی قابل دسترسی است، بزنید.

در این صفحه توکن SHIB را به عنوان توکن ورودی و توکنی که قصد دارید شیباهای خود را با آن مبادله کنید، در قسمت توکن خروجی جایگزین کنید و در آخر دکمه “Swap” را بزنید و تراکنش را در کیف پول خود تأیید نمایید.

انتقال شیبا در متامسک

مزایا و معایب کیف پول شیبا

کیف پول شیبا گزینه‌ای ایده‌آل برای نگهداری از دارایی‌های شماست. این کیف پول در عین مفید بودن معایبی نیز دارد که در ادامه به طور مختصر به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم:

ویژگی رمزنگاری قوی که در کیف پول شیبا در متامسک برای محافظت از دارایی کاربران در نظر گرفته شده، سطح امنیت این کیف پول را تا حد زیادی ارتقا داده است. پشتیبانی این کیف پول از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال در شبکه‌های مختلف بلاکچین مثل اتریوم یا بایننس اسمارت چین به کاربران اجازه می‌دهد بخش زیادی از دارایی رمزارزی خود را در یک کیف پول واحد مدیریت کنند.

یکی دیگر از مزایای کیف پول متامسک، رابط کاربری ساده آن است که حتی به تازه‌واردان و مبتدیان بازار کریپتو اجازه می‌دهد به‌راحتی از امکانات آن استفاده کنند. به‌علاوه دردسترس بودن این کیف پول در دو نسخه موبایلی و دسکتاپ موجب می‌شود، کاربران مختلف بتوانند در دستگاه‌های مختلف مثل تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر در هر زمان و هر مکانی که مایل باشند، به کیف پول خود دسترسی پیدا کنند. 

در ادامه بحث در مورد مزایا و معایب کیف پول متامسک قصد داریم به چند مورد از نقاط ضعف آن نیز اشاره کنیم. شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین نقطه ضعف این کیف پول کارمزدهای بالای آن باشد. این ویژگی ممکن است برای کاربرانی که قصد دارند بیشتر تراکنش‌های خود را از طریق این کیف پول انجام دهند آزاردهنده باشد؛ چون آنها را متحمل هزینه‌های اضافی زیادی می‌کند.

افزون بر این، جای قابلیت‌هایی مثل استیکینگ رمزارزها در این کیف پول واقعاً خالی است. بسیاری از کاربرانی که به دنبال گزینه‌های حرفه‌ای کسب درآمد در بازار کریپتو هستند ممکن است به همین دلیل تمایلی به استفاده از کیف پول شیبا در این نرم افزار نداشته باشند.

انتقال شیبا در متامسک

نکات امنیتی برای نگهداری شیبا در متامسک

استفاده از هر یک از کیف پول‌های متنوع ارزهای دیجیتال به‌نوبه‌خود مستلزم رعایت یک سری نکات ایمنی برای حفظ امنیت دارایی‌های شماست. نگهداری امن توکن‌های شیبا در کیف پول متامسک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه تجربه امنی از این کیف پول داشته باشید، راهکارهایی را به شما توصیه می‌کنیم که می‌توانید با رعایت آن امنیت دارایی‌های خود را حفظ کنید.

همان‌طور که گفتیم پس از ساخت کیف پول‌های نرم افزاری، یک عبارت بازیابی در اختیار شما قرار می‌گیرد، ابتدایی‌ترین گام در حفظ امنیت دارای‌های دیجیتال حفاظت از این عبارت بازیابی است. پس اکیداً توصیه می‌کنیم که عبارت بازیابی کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.  ترجیحاً این عبارت را در یک مکان امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید.

 سد ایمنی بعدی در کیف پول‌های نرم افزاری، رمز عبوری است که شما معمولاً برای آن انتخاب می‌کنید. همیشه توصیه شده است که رمز عبوری قوی و حداقل متشکل از هشت کاراکتر مختلف اعم از حروف کوچک و بزرگ نمادها و اعداد گوناگون برای آن انتخاب کنید تا امنیت کیف پول خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

یکی از مشکلات همیشگی بازار ارزهای دیجیتال، آسیبپذیری آن در برابر کلاهبرداران و هکرها بوده است. برای محافظت از خود در برابر این اقدامات، بهتر است ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید و برای کسب اطلاعات دقیق و معتبر به منابع رسمی کیف پول خود مراجعه کرده و از وارد شدن به وب سایتها و برنامه‌های مشکوک و ناشناس خودداری کنید. علاوه بر این، با به‌روزرسانی مرتب کیف پول متامسک خود، می‌توانید از آخرین تدابیر امنیتی شرکت توسعه‌دهنده برای حفظ امنیت دارایی‌هایتان استفاده کنید.

ناگفته نماند که کیف پول متامسک از ویژگی‌های امنیتی بسیار خوبی برخوردار است که به کاربران کمک می‍کند امنیت کیف پول شیبای خود را تا سطح چشمگیری ارتقا دهند. برای مثال، بهره‌مندی این کیف پول از قابلیت احراز هویت دو عاملی یکی از امکاناتی است که آن را به یکی از امن‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری تبدیل کرده است. علاوه بر این متامسک به شما اجازه می‌دهد علاوه بر رمز عبور، یک کد اعتبارسنجی دیگر نیز مشخص یا حتی برای ورود از قفل بیومتریک گوشی استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات امنیتی برای نگهداری شیبا در متامسک پشتیبان‌گیری منظم از کیف پول است. در صورت بروز مشکلات فنی، سرقت یا خرابی دستگاه، این بک‌آپ به شما کمک می‌کند به راحتی دارایی خود را بازیابی کنید.

متامسک، کیف پول برتر شیبا اینو (SHIB)

با وجود گزینه‌های مختلفی که سرمایه‌گذاران بازار کریپتو برای نگهداری توکن‌های شیبا در اختیار دارند، متامسک همیشه جز انتخاب‌های اول آنها بوده است. خرید و فروش و انتقال شیبا در متامسک به روشی ساده امکان‌پذیر است و رابط کاربری ساده آن انجام این کار را برای شما ساده‌تر کرده است. ما در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه با وارد شدن به برنامه متامسک، توکن‌های شیبا اینوی خود را به آن انتقال دهید یا ازطریق صرافی‌های مختلف دارایی خود را به فروش برسانید. همچنین آموختیم که swap شیبا در متامسک چگونه امکان‌پذیر است و چرا این کیف پول باوجود چند نقطه ضعف، همچنان مورد توجه ارتش شیبا قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*