خرید فروش کدملی برای واردات خودرو دست دوم کارکرده

بازار سیاه خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو کارکرده؛ 800 میلیون تومان برای کدملی!

با اعلام آزادسازی واردات خودرو کارکرده، بازار خرید و فروش کدملی شکل گرفته است. قیمت کدملی برای واردات ماشین دست دوم مطابق انتظار تعجب‌آور است.

آزادسازی واردات خودرو کارکرده بحث داغ چند روز اخیر اخبار خودرو بود و حتی شرایط واردات خودرو با کدملی به‌صورت رسمی اعلام شد تا متقاضیان شخصی واردات بتوانند در این راستا اقدام کنند. البته نگاهی به واردات خودروهای دست دوم نشان می‌دهد که تصمیم اتخاذ شده توسط دولت سیزدهم در آخرین روزهای مسئولیت خود می‌تواند چالش‌هایی جدی برای دولت دکتر پزشکیان به وجود بیاورد. عجیب‌تر از این‌ها اما شکل‌گیری سریع بازار سیاه خرید و فروش کارت ملی برای واردات ماشین دست دوم است؛ بازاری که در آن رقم‌های تعجب‌آوری برای فروش کدملی تعیین می‌شود.

شرایط واردات خودرو با کدملی اعلام شد

معامله کدملی برای واردات خودرو با قیمت‌های سرسام‌آور

مشاهدات اخیر حکایت از این دارند که خیلی از افراد رتبه خود برای واردات خودرو را به فروش گذاشته شده‌اند و نوعی بازار سیاه برای خرید و فروش کدملی جهت واردات خودرو کارکرده به وجود آمده است. حتی در موردی، رتبه 380 واردات خودرو با قیمت 800 میلیون تومان در پلتفرم ثبت آگهی دیوار برای فروش قرار گرفت. در این بین، حداقل قیمت در محدوده بیش از 300 میلیون تومان بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، در این بازار سیاه قیمت کدملی با توجه به رتبه واردات شخص فروشنده تعیین می‌شود.

بر اساس آیین‌نامه آیین‌نامه واردات خودرو کارکرده، عموم مردم می‌توانند بدون نیاز به کارت بازرگانی با گذراندن مراحل ثبت آماری در گمرک و پرداخت حقوق گمرکی، خودرو وارد و ترخیص کنند. این خودروها باید حداکثر 5 سال عمر داشته باشند، سازگار با استانداردهای روز اروپا و حتی جهان باشند و همچنین حجم موتورشان بیشتر از 2.5 لیتر نباشد. محل ارز واردات این خودروها هم باید به تایید بانک مرکزی برسد، ولی به‌صورت کلی ارزهایی از جمله ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات و سرمایه‌گذاری خارجی جزو ارزهای مورد تاییدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*