قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان ساخته دوکاتی

قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان شاهکار جدید دوکاتی است

دوکاتی با تولید قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان، قدمی برای متحول کردن عرصه تولید موتورسیکلت برداشت. در ادامه بیشتر درباره این موتور بخوانید.

دوکاتی، شرکت ایتالیایی تولیدکننده موتورسیکلت به ساخت پیشرانه‌های حجیم برای محصولات خود عادت دارد، ولی جدیدترین ساخته آن با بقیه متفاوت است. دوکاتی به‌تازگی از یک پیشرانه کم‌حجم 659 سی‌سی 1 سیلندر با نام «سوپرکوادرو مونو» (Superquadro Mono) رونمایی کرد که عنوان قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان را با خود به یدک می‌کشد.

قدرتمندترین پیشرانه یک سیلندر، دستاورد جدید دوکاتی

دوکاتی این موتور را «بالارده‌ترین موتور تک سیلندر تاریخ از لحاظ عملکرد» توصیف کرد که تاکنون در ساخته‌های مجاز به تردد در جاده به کار رفته است. این پیشرانه با اگزوز استاندارد می‌تواند در 9 هزار و 750 دور بر دقیقه 77.5 اسب بخار قدرت تولید کند، اما خروجی آن در صورت برخورداری از اگزوز مخصوص عملکرد مسابقه‌ای به 84.5 اسب بخار می‌رسد.

قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان ساخته دوکاتی

به گفته دوکاتی، پیشرانه آن که قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان است، می‌تواند حداکثر 10 هزار و 250 دور بر دقیقه بچرخد و از این جهت هم بین نمونه‌های در خط تولید رکورددار محسوب می‌شود.

قوی ترین پیشرانه یک سیلندر جهان ساخته دوکاتی

این پیشرانه در واقع نشات گرفته از پیشرانه 1299 سی‌سی 2 سیلندر موتورسیکلت دوکاتی پانیگاله، یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان است و در زمینه‌های اساسی مختلفی با آن اشتراک دارد؛ از پیستون و طراحی محفظه احتراق تا سیستم دزمودرومیک و سوپاپ‌های بزرگ. این موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی قصد دارد پیشرانه مذکور را در موتورسیکلت هایپرموتارد 698 مونو به کار بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
شیائومی SU7 اولترا، نسخه اسپرت 1550 اسب بخاری ماشین شیائومی از راه رسید یک اقتصاددان: واردات خودروهای کارکرده نمایشی است سریع ترین پورشه پانامرای تاریخ با شتاب زیر ۳ ثانیه از راه رسید هیوندای آی ۳۰ ان فیس لیفت با گیربکس دستی معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*