ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شد!

همزمان با شو تبلیغاتی آزاد سازی واردات خودروهای کارکرده؛ ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شد!

در وضعیتی که همه توجهات به موضوع آزادسازی واردات خودروهای کارکرده معطوف شده، در اقدامی عجیب، ثبت سفارش خودروهای وارداتی توسط وزارت صمت متوقف شده است!

در شرایطی که مسئله آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و ابلاغ آیین‌نامه آن، موضوع اصلی اخبار خودرو در روزهای اخیر بوده، بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور همزمان با این اقدام، ثبت سفارش خودروهای وارداتی صفر کیلومتر و لوازم یدکی آن‌ها توسط مقامی در وزارت صمت متوقف شده است.

ثبت سفارش خودروهای وارداتی متوقف شده است

اگرچه دور جدید واردات خودرو به کشور به شکل قطره‌چکانی و با محدودیت‌های بسیار در حال انجام است، اما در هر حال شاهد نتایج مثبت آن در بازار خودرو کشور هستیم. در واقع و با وجود اینکه تعداد خودروهای وارداتی عرضه شده در بازار کشور به مراتب کمتر از آن چیزی است که گفته می‌شد، نتایج مثبت فرآیند واردات در بازار به شکل ملموسی احساس شده است.

اما حالا و همزمان با ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، خبر رسیده که یکی از مسئولان وزارت صمت فعلی تلاش دارد به هر طریقی در مسیر واردات خودروهای صفر کیلومتر سنگ‌اندازی کند. این در حالی است که بسیاری از مسئولان دولت سیزدهم در موقعیت‌های گوناگون سعی کرده‌اند خود را حامی تمام و کمال واردات خودرو، چه خودروهای نو و چه دست دوم نشان دهند.

این مسئول وزارت صمت که در حال حاضر می‌کوشد مانع از واردات خودرو شود، کسی نیست جز سید علی لطفی‌زاده، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت و دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که نه تنها مانع از ثبت سفارش واردات خودروهای سواری و کار و تجاری شده، بلکه حتی از ثبت سفارش لوازم یدکی این خودروها نیز جلوگیری کرده است.

خودروهای وارداتی

مقاومت آقای لطفی‌زاده در برابر واردات خودرو در حالی است که سازمان توسعه تجارت مجوزهای لازم برای واردات خودرو را صادر کرده و حتی بسیاری از بخش‌های مسئول در وزارت صمت نیز تاییدیه‌های نهایی لازم را ارائه کرده‌اند، اما لطفی‌زاده به تنهایی در برابر روند واردات ایستاده است.

خوب است است بدانید، آن دسته از خودروهای وارداتی که در حال حاضر شاهد ورودشان به کشور هستیم هم در واقع محصولاتی هستند که سال گذشته سفارش داده شده‌اند و لطفی‌زاده به تنهایی مانع از ثبت سفارشات جدید توسط شرکت‌های مجاز به واردات شده است. این مقام مسئول تاکنون نیز حاضر به ارائه هیچ توضیحی به رسانه‌ها درباره دلیل مخالفت خود با واردات خودرو نشده است.

لازم به ذکر است که این مسئله صرفا یک حدس و گمان نیست و بررسی‌ها و استعلام از شرکت‌های واردکننده خودرو نیز این موضوع را تایید کرده که آقای لطفی‌زاده در حال حاضر اصلی‌ترین مانع در فرآیند سفارش خودروهای وارداتی است.

ویدیو مرتبط:
مطالب مرتبط در گجت نیوز:
بزرگترین ابهامات واردات خودروهای کارکرده در قانون جدید واردات خودرو و تعهدات وحشتناکی که روی دوش دولت چهاردهم گذاشته شد شرایط واردات خودرو با کدملی اعلام شد بازار سیاه خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو کارکرده؛ ۸۰۰ میلیون تومان برای کدملی! آزاد سازی واردات خودرو تنها یک بازی رسانه‌ای است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*