کاربران همستر کامبت طعمه کلاهبرداران

کاربران همستر کامبت طعمه کلاهبرداران؛ گزارش کسپرسکی را بخوانید

در شرایطی که بازی همستر کامبت در اوج محبوبیت خود به سر می‌برد، کاربران آن طعمه کلاهبرداران شده‌ و به طرق مختلفی مورد حمله قرار می‌گیرند.

بازی تلگرامی همستر کامبت از زمان معرفی تا امروز در ایران و بسیاری از کشورهای جهان با اقبال خوبی مواجه شده و کاربران زیادی پیدا کرده است. حالا کاربران پرشمار همستر کامبت به طعمه کلاهبرداران برای انجام حملات فیشینگ بدل شده‌اند.

کلاهبرداران در کمین کاربران همستر کامبت

بنابر گزارشی از شرکت امنیتی کسپرسکی، اخیرا آن دسته از کاربران همستر کامبت که رشد خوبی در این بازی تلگرامی داشته‌اند مورد حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند و از تکنیک‌های فریبنده بسیاری برای دسترسی به اطلاعات آن‌ها استفاده شده است.

کلاهبرداری همستر کامبت

اولگا اسویستونوا، یکی از کارشناسان امنیتی کسپرسکی که موفق به شناسایی این حملات فیشینگ شده در این باره می‌گوید که تیمش موفق به شناسایی مجموعه‌ای از طرح‌های کلاهبرداری شده‌ که هدف آن‌ها کاربران بازی همستر کامبت بوده است. در یکی از این طرح‌ها، کلاهبرداران لینک‌های فیشینگ را برای طعمه خود فرستاده و فرد را با وعده تبدیل سکه‌های داخل بازی به روبل فریب می‌دهند.

به گفته این کارشناس امنیتی، حملات فیشینگ تنها زمانی موفقیت‌آمیز خواهند بود که کاربران بر روی لینک‌های آلوده کلیک کنند و با اینکار، دسترسی لازم را به کلاهبرداران برای ورود به حساب تلگرام خود بدهند. اسویستونوا می‌گوید در حال حاضر کاربران روسی مورد این حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند، اما احتمال دارد که در دیگر کشورها نیز کلاهبرداران از همین روش برای سرقت اطلاعات و دسترسی به حساب بازیکنان همستر کامبت استفاده کنند.

همستر کامبت

البته تکنیک‌های دیگری نیز علیه کاربران همستر کامبت استفاده شده که از جمله می‌توان به ارائه ایردراپ‌های جعلی اشاره کرد. اسویستونوا در همین خصوص توضیح می‌دهد که در این روش‌ها ممکن است کاربر به شکل ناآگاهانه اطلاعات دسترسی به کیف پول خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهد.

گفتنی است، در حال حاضر بازی تلگرامی همستر کامبت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تلگرامی به شمار می‌رود و ظرف 81 روز به رقم شگفت‌انگیز 239 میلیون کاربر رسیده است. تلگرام نیز در گزارشی اعلام کرده که روزانه بین 4 تا 5 میلیون کاربر جدید به همستر کامبت می‌پیوندند.

لینک عضویت در بهترین و معروف ترین بازی های تلگرامی: آخرین اخبار و مقالات همستر کمبات:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*