خودرو شیائومی اس یو 7 اولترا - Xiaomi SU7 Ultra

شیائومی SU7 اولترا، نسخه اسپرت 1550 اسب بخاری ماشین شیائومی از راه رسید

شیائومی در پی بازخورد چشمگیر به خودرو برقی SU7، نسخه اولترا آن را معرفی کرد. این نسخه ماشین اس یو 7 با ساخته‌های بوگاتی رقابت می‌کند.

خودرو برقی شیائومی SU7 یکی از پدیده‌های سال 2023 بود که با طراحی جذاب، مشخصات فنی سطح بالا و مجموعه گسترده امکانات پیشرفته، دنبال‌کنندگان اخبار خودرو و تکنولوژی را مجذوب خود کرد. اخیراً بخش خودروسازی شیائومی بعد از عرضه موفق این خودرو، از نمونه اولیه نسخه‌ای جدید از آن با پسوند اولترا به‌صورت رسمی پرده برداشت. این نسخه جدید که موسس شیائومی طی سخنرانی سالانه خود معرفی کرد، اس یو 7 را از لحاظ عملکرد چندین پله بالاتر می‌برد و همچنین اولین خودرو مجهز به هایپرانجین شیائومی است.

طراحی نمای بیرونی خودرو اسپرت اس یو 7 اولترا

نمای جلو شیائومی اس یو 7 اولترا - Xiaomi SU7 Ultra

نسخه اولترا خودرو برقی شیائومی از لحاظ طراحی نمای بیرونی تفاوت کاملاً محسوسی با نسخه معمولی دارد. این تفاوت در بال عقب بزرگ فیبر کربنی و سایر اجزای آیرودینامیکی نظیر اسپلیتر جلو، پنل‌های کناری و ورودی‌های بزرگ در ناحیه جلو به چشم می‌آید. همه این اجزا به عملکرد آیرودینامیکی SU7 به میزان چشمگیری ارتقا بخشیده‌اند؛ به‌عنوان مثال باید اشاره کرد که بال عقب نصب شده قابلیت تولید 2145 کیلوگرم داون‌فورس یا نیرو رو به پایین را دارد.

شیائومی SU7 اولترا 5260 میلی‌متر طول، 2064 میلی‌متر عرض و 1406 میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 3 هزار میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند. در واقع فاصله محوری این خودرو حفظ شده، ولی با اجزای جدید بدنه، عرض و طول آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مشخصات فنی شیائومی SU7 اولترا

نمونه اولیه SU7 اولترا از سه موتور الکتریکی توسعه یافته توسط شیائومی بهره می‌برد؛ دو موتور با نام V8s و یک موتور با نام V6s. این موتورها مجموعاً می‌توانند 1548 اسب بخار قدرت تولید کنند. با این خروجی، ماشین شیائومی دست کم روی کاغذ از بوگاتی شیرون 1479 اسب بخاری قدرتمندتر است و حتی با بوگاتی توربیون 1775 اسب بخاری رقابت می‌کند.

شیائومی اس یو 7 اولترا - Xiaomi SU7 Ultra

موتور V8s شیائومی قادر به تولید 578 اسب بخار قدرت و 635 نیوتن متر گشتاور است و دور موتور آن به 27 هزار و 200 دور بر دقیقه می‌رسد. این ساخته شیائومی قدرتمندترین موتور تولید شده توسط یک شرکت مستقر در پکن به حساب می‌آید.

ماشین الکتریکی اس یو 7 اولترا با اتکا به پیشرانه 1548 اسب بخاری خود فقط به 1.97 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد و 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت را در 5.97 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو هم 350 کیلومتر بر ساعت است و در 15 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که وزن آن کمی زیر 1900 کیلوگرم اعلام شد.

شیائومی اس یو 7 اولترا - Xiaomi SU7 Ultra

باتری لیتیوم آهن فسفات Qilin 2.0 ساخته شرکت CATL با توان 1330 کیلووات وظیفه تامین انرژی این خودرو را بر عهده دارد و ظرف کمتر از 12 دقیقه مجدداً شارژ می‌شود. این باتری حتی در صورتی که فقط 20 درصد شارژ داشته باشد، کماکان می‌تواند 880 کیلووات برق تخلیه کند.

شیائومی SU7 اولترا از کالیپرهای ترمز عملکردمحور AP Racing برخوردار است و لنت‌های ترمز آن می‌توانند دمای بیش از 800 درجه را تحمل کنند. این خودرو اسپورت همچنین از سیستم بازیابی انرژی از ترمز بهره می‌گیرد و در تاکید روی توان بالای ترمز آن باید گفت که تنها در فاصله 25 متر از 100 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل می‌رسد.

از دست ندهید:
سریع ترین پورشه پانامرای تاریخ با شتاب زیر ۳ ثانیه از راه رسید هیوندای آی ۳۰ ان فیس لیفت با گیربکس دستی معرفی شد پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ از نگاه موتورترند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*