آئودی

باورش سخت است اما حالا آئودی هم به سبک ایران خودرو و سایپا آپشن ها را حذف می‌کند

شرکت خودروسازی معتبر و لوکس آئودی در یک اقدام عجیب برخی از امکانات و آپشن‌های پایه محصولات خود را حذف کرده است.

شرکت آئودی که از قدیمی ترین و مطرح ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود، در سال ۱۹۰۹ میلادی در کشور آلمان تاسیس شد. این برند به تولید محصولات باکیفیت، پر آپشن و لوکس مشهور بوده و همواره به‌عنوان یکی از بزرگترین رقبای دو خودروساز بزرگ آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و در این عرصه ظاهر شده است. اما این بدان معنی نیست که آئودی همواره بهترین خودروها با بالاترین سطح آپشن را عرضه می‌کند.

نمونه آن نسخه جدید آئودی Q4 E-tron است و این شرکت تصمیم گرفته به تقلید از خودرسازان داخلی کشورمان برخی از ابتدایی آپشن‌های محصولات خود در نسخه های پایه این کراس اوور را حذف نماید. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو همراه ما باشید.

حذف ابتدایی ترین آپشن های روز خودرو در محصولات جدید آئودی

آئودی Q4 E-tron

نسخه جدید کراس اوور برقی Q4 E-tron که جایگزین لوکس‌تر فولکس واگن ID.4 نیز محسوب می‌شود در نسخه پایه بازار آلمان با رینگ های فولادی و و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه خواهد شد. در حالی به این خودرو لقب نسخه لوکس ID.4 را داده‌اند که خود فولکس واگن در کراس اوور ذکر شده از رینگ های آلومینیومی بهره برده و این اتفاق به سوژه برخی رسانه ها نیز مبدل شده است.

رینگ فولادی آئودی Q4 E-tron

استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای نیز فلسفه جالبی دارد، زیرا آئودی معتقد است نیازی به ترمزهای دیسکی در اکسل عقب نیست. سیستم احیای انرژی این خودرو ۹۰ درصد عملکرد سیستم ترمز را بر عهده می‌گیرد درحالی‌که دیسک‌های جلو نیز ۱۰ درصد باقی مانده را انجام می‌دهند. از دلایل به‌کارگیری ترمزهای کاسه‌ای در این خودرو می‌توان به کاهش ریسک خوردگی سیستم ترمز و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر اشاره کرد. از آنجایی که دیسک‌های عقب به ندرت استفاده می‌شوند بنابراین احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها وجود دارد.

شایان ذکر است که نسخه سال گذشته آئودی Q4 e-tron مدتی پیش توسط نادین خودرو در کشورمان رونمایی شد و قرار است تا نسخه مونتاژ کشور چین به ایران بیاید.

دیگر قربانیان حذف آپشن در محصولات سابق شرکت Audi

اما Q4 E-Tron و برادر اسپرت بک آن تنها محصولات آئودی با رینگ فولادی در آلمان نیستند. سوپرمینی A1 و کراس اور ساب کامپکت Q2 نیز در نسخه‌های پایه فاقد رینگ‌های اسپرت هستند. A1 از رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که Q2 از رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی بهره‌مند شده است. البته باید ذکر کنیم که نسل جدید این دو خودرو دیگر تولید نخواهد شد.

A1 اسپرت بک که اساساً یک فولکس‌واگن پولو با لباسی شیک‌تر است هم‌اکنون با قیمت معادل ۲۵ هزار دلار در آلمان عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت Q2 حدود ۳۱ هزار دلار خواهد بود؛ اما Q4 E-Tron به ‌عنوان خودرویی برقی ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و این مبلغ برای مدل پایه تعیین شده است. برای مدل اسپرت بک نیز باید ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد فروش خودرویی برقی با رینگ فولادی، ترمز کاسه‌ای و صندلی‌های پارچه‌ای کار سختی باشد.

معرفی نسخه جدید کراس اوور برقی آئودی Q4 E-tron

نسخه پایه Q4 E-Tron با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی در دسترس است درحالی‌که قبلاً این مدل با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی در دسترس بود. مدل جدید Q4 35 E-Tron حدود ۸ هزار دلار ارزان‌تر از مدل Q4 45 E-Tron است اما حتی مدل گران‌تر از با رینگ‌های فولادی ارائه می‌شود. در واقع یک آئودی صفرکیلومتر و مدرن که به رینگ‌های فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای مجهز شده قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد؛ اما محصولات آئودی در آمریکا با رینگ‌های آلیاژی عرضه شده‌اند چراکه ارزان‌ترین نسخه Q4 در این کشور ۵۵ هزار دلار قیمت داشته و از رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی بهره می‌برد. مدل‌های A1 و Q2 نیز هرگز در آمریکا فروخته نشده‌اند.

اما این خودرو از نظر آپشن های رفاهی کم ندارد و از امکاناتی نظیر سیستم‌های ترمز کمکی EBA، BAS و BA، سیستم ترمز ABS و EBD، سیستم‌های ضد لغزش، سیستم‌های کنترل پایداری، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز فعال، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ضریب متغیر فرمان، رادار جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش‌گرمایش باتری در هوای سرد، چراغ‌های LED، دی‌لایت، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه تاشو برقی، بلوتوث، پشتیبانی از فرمان صوتی راننده، کلیدهای کنترلی چند منظوره روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه سرنشینان عقب و تصفیه کننده هوای داخل کابین بهره برده است.

از جدیدترین خودروهای برقی وارداتی به بازار کشورمان می‌توان به نتا جی تی و لاماری ایما برقی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این محصولات جدید که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
۱۰ مورد از زیباترین خودروهای تاریخ آئودی + عکس سدان برقی لوسید ایر مدل ۲۰۲۵ معرفی شد؛ مدرن تر از قبل بدون افزایش قیمت کراس اوور برقی جیلی زیکر 7X رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*