کاهش قیمت گوشی در هند همزمان با ممنوعیت واردات به ایران

کاهش قیمت گوشی در هند با معافیت از مالیات، همزمان با هشدار واردات آیفون به ایران

در حالی که واردات گوشی به ایران روزبه‌روز گران‌تر می‌شود، کشور همسایه، هند با معافیت‌های مالیاتی، قیمت گوشی را کاهش داده است!

دولت هند در اقدامی مهم برای رونق صنعت موبایل این کشور، تصمیم گرفته است تا مالیات وارداتی قطعات گوشی‌های هوشمند را ۱۵ درصد کاهش دهد. این کاهش مالیات که در بودجه سال ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد، به کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند و افزایش دسترسی مردم به این دستگاه‌ها کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این کاهش مالیات تنها شامل قطعات گوشی‌های هوشمند می‌شود و بر روی دستگاه‌های کامل تاثیری ندارد. به این معنی که تنها گوشی هایی که در هند مونتاژ می‌شوند از کاهش قیمت بهره‌مند خواهند شد.

کارشناسان معتقدند این تصمیم باعث رونق مونتاژ محلی گوشی‌های هوشمند و جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهد شد. همچنین این اقدام می‌تواند جایگاه هند را به عنوان قطب جهانی تولید گوشی‌های هوشمند تقویت کرده و فروش گوشی‌های هوشمند به ویژه در رنج قیمتی زیر ۲۵ هزار روپیه را به شدت افزایش دهد.

طرح اقتصادی «ساخت هند» که حدود ۱۰ سال پیش توسط دولت مودی آغاز شد، با هدف افزایش دیجیتالی شدن و استفاده از فناوری هوشمند توسط مردم هند اجرا شده است. از برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های ساخته شده در راستای این طرح می‌توان به وان پلاس نورد ۴، سامسونگ گلکسی ام ۳۵ و شیائومی ردمی ۱۳ 5G اشاره کرد. اپل همچنین برخی از مدل‌های آیفون ۱۵ را در هند تولید می‌کند که البته جزو این طرح نیستند.

عملکرد سو مسئولان ایران در قبال بازار موبایل

این کاهش مالیات می‌تواند تحولی بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند هند ایجاد کند و دسترسی میلیون‌ها نفر به فناوری‌های جدید را آسان‌تر کند. این درحالیست که در بازار ایران، مقامات دقیقا تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که نتیجه سو داشته و باعث افزایش چشمگیر قیمت موبایل شده است.

کاهش قیمت گوشی در هند همزمان با ممنوعیت واردات به ایران

در حال حاضر واردات تمامی گوشی‌های آیفون ۱۴ به بعد در ایران ممنوع است و این باعث شده گوشی‌های قدیمی مثل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۲، با قیمت‌های ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار کشور فروخته شود!

در گجت نیوز بخوانید:

انجمن تلفن همراه به پزشکیان: جلوی وقوع تخلفاتِ «دبش» در صنعت موبایل را بگیرد

با این تصمیم جدید دولت، قیمت آیفون ۱۳ سر به فلک می‌کشد

تصمیم جدید دولت برای واردات آیفون اعلام شد

واردات تمام مدل های آیفون اپل به ایران ممنوع شد!؟