واردات گوشی

واردات گوشی به کشور 27 درصد کاهش یافته است

سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، میزان واردات گوشی موبایل در ابتدای سال جاری به همراه ارزش قیمتی آن را منتشر کرده است.

واردات گوشی‌های هوشمند، سال‌هاست به دلیل نبود تولیدکننده داخلی در ایران انجام می‌شود که شامل فرایندهایی از جمله ترخیص کالا و اخذ محوزهای لازم برای آن است. گمرک جمهوری اسلامی ایران، اخیرا اعلام کرده است که واردات تلفن همراه در 4 ماهه ابتدای سال دچار کاهش شده که این میزان کاهشی مربوط به تعداد و ارزش آن بوده است.

کاهش واردات گوشی‌ موبایل در ابتدای سال جاری

آنطور که در اطلاعیه گمرک آمده، به لحاظ تعداد 27 درصد کاهش و از نظر ارزش 17 درصد افت نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم. همچنین گمرک اعلام کرده که از اوایل سال 1403 تا به الان، 2 میلیون و 857 هزار دستگاه گوشی به ارزش 688 میلیون دلار به دو شیوه تجاری و مسافری وارد مرزهای کشور شده است.

گوشی

مطابق آمار منتشر شده، 2 میلیون و 739 هزار دستگاه موبایل به ارزش 622 میلیون دلار از طریق روش تجاری و 117 هزار و 826 دستگاه دیگر از طریق شیوه مسافری وارد کشور و از گمرک ترخیص شده‌اند.

لازم به ذکر است، ردیف تعرفه مربوطه به واردات گوشی‌‌های موبایل هوشمند داری کد 85171390 و کد گوشی‌های غیر رسمی 85171420 است.

پیشینه خبر:
کاهش قیمت گوشی در هند با معافیت از مالیات، همزمان با هشدار واردات آیفون به ایران انجمن تلفن همراه به پزشکیان: جلوی وقوع تخلفاتِ «دبش» در صنعت موبایل را بگیرد