اختلال جهانی اینترنت

ناسا هشدار داد: طی روزهای آینده شاهد اختلال جهانی اینترنت خواهیم بود

ناسا هشدار داده که در طول چند روز آینده به واسطه جدا شدن ستاره‌ای از شعله خورشیدی عظیم، اختلال جهانی اینترنت، رخ خواهد داد.

شعله‌های خورشیدی از جمله انفجارهای بزرگ در سطح خورشید هستند که در اثر تغییر مداوم قطب‌های مغناطیسی اتفاق می‌افتند. این شعله‌ها که اغلب با چشم قابل دیدن نیستند، می‌توانند منجر به خاموشی‌های رادیویی در سطح عظیمی از کره زمین شوند. مطابق آخرین اخبار نجوم، ناسا در طول روزهای اخیر در خصوص شعله خورشیدی عظیمی هشدار داده است. این شعله که از ستاره جدا می‌شود، می‌تواند اینترنت را در سراسر جهان مختل کند.

اختلال جهانی اینترنت در اثر شعله‌های خورشیدی

اختلال جهانی اینترنت

دمای شعله خورشیدی که با نام شراره خورشیدی نیز شناخته می‌شود، به 20 هزار درجه سانتیگرادی ممکن است، برسد. به همین علت سازمان NOAA ناسا بیانیه‌ای منتشر کرده.

در این بیانیه گفته شده که فعالیت شعله مذکور می‌تواند، در سیستم رادیویی، سیستم‌های ناوبری و ارتباطات هوانوردی و فعالیت‌های ماهواره‌ای اختلال ایجاد کند.

پیش بینی‌ها، نشان می‌دهد که ممکن است در روز جمعه مورخ 26 جولای این اختلال گسترده رخ دهد. لازم به ذکر است که جمعه هفته گذشته نیز، آپدیت نرم افزار امنیتی کراود استرایک، منجر به اختلال عظیمی از سیستم‌های فناوری اطلاعاتی شد.

ناسا سال گذشته نیز یک شعله خورشیدی بزرگ را رصد کرد که این شعله به طور موقت بر روی ماهواره‌ها و امواج رادیویی در آمریکا اختلال ایجاد کرد.

پیشینه خبر:
ناسا با سرقت تکنولوژی روسها موفق به فرستادن انسان به ماه شد! بازهم یک سیارک بزرگ و خطرناک زمین را هدف گرفته است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*